נעילה חיובית בוול סטריט; "הכלכלה נמצאת בנקודת מפנה"

המשקיעים ממתינים בדריכות לפסגת מנהיגי אירופה שתתקיים מחר ■ בזירת המאקרו: נתון ההזמנות למוצרים בני-קיימא וכן מדד מכירות הבתים הפתיעו לטובה ■ ברקליס מתחילים לסקר את פייסבוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ד') בעליות שערים, בעוד המשקיעים ממתינים בדריכות לפסגת מנהיגי גוש האירו שתיפתח מחר. גם בורסות אירופה ננעלו בעליות, ובזירת המאקרו הפתיעו לטובה נתון ההזמנות למוצרים בני-קיימא שעלה ב-1.1% ומכירות הבתים בתהליך שזינקו ב-5.9% לשיא של שנתיים.

החדשות באירופה תחילה. בעוד עננת משבר החוב מאיימת לפרק את גוש האירו - מנהיגיו מפולגים ומחולקים לשתי מחנות, לקראת פסגת המנהיגים שתתקיים בבריסל החל ממחר (חמישי). בצד האחד עומדת הקנצלרית הגרמנית אנגלה מרקל התומכת בהעמקת האינטגרציה ומהצד השני עומדים מנהיגי איטליה, ספרד וצרפת התומכים בהנפקת אג"ח משותפות (אירו-בונדס) ובהמשך הדפסת כספים - רעיון אליו מתנגדת מרקל.

בין הנושאים הרבים בהם ידונו המנהיגים בוועידה - מתן "עירבונות" נוספים לחובות באירופה, על בסיס הנפקת אירו-בונדס או מינוף של מנגנוני החילוץ ביבשת (ה-EFSF וה-ESM), אישור הזרמת כספים לטובת פרויקטים מעודדי צמיחה (על בסיס תוכנית מסגרת בהיקף של 130 מיליארד אירו, שאושרה כבר בשבוע שעבר), וכן דיון מחודש בדבר חבילת החילוץ של יוון, אשר דורשת שיפור בתנאי הריביות והקלה בצעדי הצנע.

הבעיה הזו עלולה להפיל את פסגת מנהיגי גוש האירו מחר

"כלכלת ארה"ב ואירופה נמצאות בנקודת מפנה והמשקיעים ממתינים", כך אומר פיליפ מוסיל, מנהל קרן גידור בשם Semper Constantia. "השאלה היא עד כמה נקודת המפנה תהיה משמעותית? רבים מצפים לוועידה אירופאית 'חלשה', ולכן הדבר הטוב הוא שכל פתרון - אפילו הקטן ביותר - יפתיע את השוק לטובה".

נתון הזמנות המוצרים בני-קיימא שפורסם היום הפתיע לטובה ועלה בחודש מאי ב-1.1% - יותר מצפי האנליסטים שעמד על עלייה של 0.5%, ולאחר שבחודש הקודם הנתון ירד ב-0.2%. נזכיר כי בחודש מארס המדד ירד ב-4.2% - הירידה החדה ביותר מזה כ-3 שנים, עניין שהצביע על המשך ההאטה הכלכלית של ארה"ב.

ב-17:00 התפרסם מדד מכירות הבתים בתהליך שהפתיע גם הוא לטובה וזינק ב-5.9% במאי, כאשר הצפי היה לעלייה מתונה יותר של 1.2% , לאחר צניחה של כ-5.5% במחירים בחודש אפריל.

המלצה "פושרת" על פייסבוק

בבנק ההשקעות ברקליס פרסמו היום לראשונה סקירה "פושרת" על מניית פייסבוק , ומציבים לה מחיר יעד של 35 דולר למניה, המשקף פרמיה של 6% בלבד על מחיר נעילת המניה אמש (שלישי) בוול סטריט - 33.1 דולר למניה. בברקליס מעניקים לפייסבוק המלצת "משקל שוק" / "נייטרלי".

חברת ההשקעות מקסים גרופ הודיעה שהיא מתחילה לסקר את חברת פוטומדקס - ובסקירת הפתיחה שלה, העניקה לחברה המלצת "קנייה" עם מחיר יעד של 19 דולר למנייה, שמהווים אפסייד של כ-52% ממחיר המניה הנוכחי שעומד כעת על 12.50 דולר למניה לפי מחיר הסגירה של המניה אתמול בוול סטריט.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]