ברקליס מתחילים לסקר את פייסבוק; מה ממליצים?

בבנק ההשקעות מפרסמים היום סקירה ראשונה ו"פושרת" על מניית פייסבוק - עם המלצת "נייטרלי" מחיר יעד של 35 דולר, המשקף פרמיה של 6% בלבד על מחירה כיום ■ מה צופים לרשת החברתית?

בבנק ההשקעות ברקליס מפרסמים היום (ד') סקירה ראשונה ו"פושרת" על מניית פייסבוק , ומציבים לה מחיר יעד של 35 דולר למניה, המשקף פרמיה של 6% בלבד על מחיר נעילת המניה אמש (שלישי) בוול סטריט - 33.1 דולר למניה. בברקליס מעניקים לפייסבוק המלצת "משקל שוק" / "נייטרלי".

בברקליס מציינים את הדומננטיות של פייסבוק בעולם הרשתות החברתיות, וכלכלני הבנק מבהירים כי "משיחותנו עם סוכנויות ותאגידי פרסום הרוכשים שטחי פרסום באינטרנט, ניכר עניין חזק בתחום המדיה החברתית".

בבנק ההשקעות מציינים את האחיזה החזקה של פייסבוק בקרב משתמשיה, המבלים בזמן רב בגלישה ברשת החברתית - ומדגישים: "אנו מאמינים שהמפרסמים יהיו מוכנים לשלם סכומים הולכים וגדלים עבור הפרסום בפייסבוק, בעוד זו תמשיך לשפר את מוצריה". בבנק צופים כי הכנסותיה של פייסבוק מפרסום עשויות להגיע עד ל-6.79 מיליארד דולר ב-2014.

אולם, בברקליס מציינים כי פעילות הפרסום של פייסבוק בתחום הסלולר (מובייל) נמצאת רק בשלבי פיתוח, ולפיכך מאמינים בבנק ההשקעות כי הרשת החברתית רואה בתחום נכס אסטרטגי ו"צפויה לנקוט בצעדים נוספים להגדיל את אחיזתה בתחום".

מנגד, מבהירים בבנק ההשקעות ממספר סיכונים הניצבים בפני הרשת החברתית, ביניהם הקושי לחדור לשוק הסלולר, הלחץ בו ניצבת המניה כבר היום, וכן הקושי של הרשת החברתית למנף ולמקד עוד את הכנסותיה מפרסום.