נעילה מעורבת בת"א; בזק זינקה 4.5% מלאנוקס 3.2%

באירופה נרשמת מגמה חיובית לאחר סגירה מעורבת בניו-יורק ■ הגרעון בתקציב יוצא משליטה - העלאות מסים בדרך ■ "לגלובס" נודע כי נציגי סוכנות הדירוג S&P נמצאים בישראל כדי לקבוע את דירוג האשראי שלה

המסחר בבורסה של תל-אביב נחתם היום (ג') במגמה מעורבת, כאשר מדד הבנקים רשם ירידות של כ-1.1%. זאת, על רקע סגירה מעורבת עם נטייה לעליות בוול סטריט אמש, מגמה חיובית באסיה ובאירופה היום ויציבות בחוזים על מדדי ניו-יורק. ל"גלובס" נודע כי נציגי סוכנות הדירוג הנפגשים עם הצמרת הכלכלית בישראל מבקשים הסברים על יעד הגירעון והאפשרות של העלאת מסים, זאת במטרה לקבוע את דירוג האשראי של ישראל. מחזור המסחר נותר נמוך גם היום והסתכם בכ-650 מיליון שקל. נזכיר כי מחר, יום ד', לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקני.

יום המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, לאחר שהסוחרים התאוששו מעט מהאכזבה של נתוני המאקרו, כאשר ברקע מרחפות עדיין תוצאות פסגת מנהיגי אירופה שנערכה בסוף השבוע. במקביל המשקיעים הגיבו למספר נתונים כלכליים מהותיים שמשפיעים על כיוון השווקים מחוץ לארה"ב - כגון שיעור האבטלה בגוש האירו וגל הפרסומים של מדד מנהלי הרכש באירופה. בזירת המאקרו בארה"ב: סקר ה-ISM איכזב והצביע על קריאה של מתחת ל-50 נקודות וגם מדד מנהלי הרכש לחודש יוני ירד מתחת לציפיות.

הגרעון יוצא מכלל שליטה

הגירעון הממשלתי יוצא מכלל שליטה: לפי נתונים לא מבוקרים שהגיעו לידי "גלובס", הגירעון הממשלתי עמד בחודש יוני בלבד על כ-5 מיליארד שקל, סכום גבוה מהגירעון המצטבר בחודשים ינואר-מאי 2012. לפיכך, במחצית הראשונה של השנה הסתכם הגירעון הממשלתי בכ-10 מיליארד שקל - סכום הכפול כמעט מזה שנרשם בתקופה המקבילה ב-2011, אז הסתכם הגירעון בכ-5.3 מיליארד שקלים בלבד. הגירעון הגבוה במחצית הראשונה של 2012 מוסבר על ידי הוצאות גבוהות, בעיקר במרץ ובאפריל, אשר הגיעו לכ-26 מיליארד שקל. נתונים אלו מקצינים את הצורך בהעלאת מסים בטווח המיידי.

נציגי חברת הדירוג S&P, סוכנות דירוג האשראי החשובה בעולם, נמצאים בימים אלו בישראל - כך נודע ל"גלובס". מקורות מסרו ל"גלובס" כי הדיונים השנה "אינם קלים", כאשר כלכלני S&P מבקשים הסברים לגבי המשמעויות של ההחלטה שקיבל ראש הממשלה, בהמלצת שר האוצר, להכפיל את יעד הגירעון מ-1.5% תמ''ג ל-3% תמ''ג. (לסיפור המלא)

הרשות לניירות ערך הודיעה כי בכוונתה לחתוך את שיעור עמלות ההפצה על קרנות מנייתיות, כך שהוא יצנח מ-0.8% ל-0.35% ובקרנות כספיות מ-0.125% ל-0.1%. יו"ר הרשות שמואל האוזר ציין כי "הגיע הזמן שהציבור ישלם פחות לא רק על הקוטג' והסלולר, אלא שישלם פחות גם עבור קרנות הנאמנות שהוא רוכש בשוק ההון".

התייצבות בסלולר?

מניות הסלולר סלקום ופרטנר המשיכו לרכז עניין גם היום, לאחר שאתמול רשמו ירידות חדות על רקע קפיצת מדרגה נוספת בתחרות בתחום.

עוד חברה ישראלית גדולה נרשמת למסחר בניו-יורק. לאחר שגזית גלוב עשתה מהלך כזה לאחרונה, כעת גם חברת שטראוס תרשום את מניותיה (בצורה של תעודת השתתפות) למסחר בוול סטריט, באמצעות סיטיבנק. נציין כי היוזמה למהלך היא של סיטיבנק ולא של שטראוס.

מניית מלאנוקס עמדה במוקד. רמי רוזן, מנהל מחלקת מחקר SELL SIDE ואנליסט טכנולוגיה וטלקום בהראל פיננסים, כותב היום בעדכון לקראת לתוצאות רבעון שני 2012 של מלאנוקס: "אנחנו חוזרים על המלצת תשואת יתר למניית מלאנוקס ומעלים את מחיר היעד ל-80 דולר למניה (58 דולר בעדכון הקודם). בעקבות גל שיתופי הפעולה והעסקאות החדשות אנחנו מעלים את תחזית ההכנסות והרווח לשנת 2013 להכנסות של 512 מיליון דולר ורווח של 2.82 דולר למניה. אנחנו מאמינים שבשנה זו שיתופי הפעולה המדווחים יתרמו לצמיחה מהירה יותר הן בהכנסות והן בשורת הרווח, לעומת התחזית שלנו מן העדכון הקודם".

לאחר שהבנקים לאומי ומזרחי טפחות הפחיתו בדוחות האחרונים מאות מיליוני שקלים בגין הלוואות לחברת גנדן של נוחי דנקנר, בעלת השליטה באי.די.בי, מגיע תורן של חברות הביטוח להכיר בהפסדים מהשקעות שביצעו באג"ח שהנפיקה אי.די.בי עצמה. "אנו ממליצים לסווג את אג"ח אי.די.בי אחזקות כחוב מסופק" (כלומר, שיש ספק לגבי הסיכויים לגבות אותו במלואו ובזמן), כך מעריכים במנורה-מבטחים. עבודה פנימית של חברת הביטוח שהגיעה לידי "גלובס" ואשר נכתבה לפני כחודש, חושפת פסימיות לגבי יכולת החזר החוב של אי.די.בי אחזקות - הקומה העליונה של פירמידת ההחזקות שבשליטת נוחי דנקנר והחברה הבת שלה אי.די.בי פתוח.

אתמול דיווחנו כי חברות הביטוח צפויות ליהנות מרווח מיוחד של מאות מיליוני שקלים מדי שנה בכל אחת משלוש השנים 2013-2015, בעקבות רגולציה שמוביל הפיקוח על הביטוח באוצר. אגף שוק ההון, בראשות פרופ' עודד שריג, מבטל את עתודת "עודף הכנסות על הוצאות" בביטוחי החובה לרכב והחבויות, ובביטוחים קטנים יותר לביטוח כלי שיט, כלי טיס וסיכוני סחר חוץ. נציין את מגדל וכלל ביטוח .

בית המשפט האריך אתמול את צו הקפאת ההליכים לחברת טאו שבשליטת אילן בן-דב עד לתאריך 24 ביולי. הקפאת ההליכים מיועדת לניסיון גישור על מנת להביא את בן-דב ובעלי האג"ח להסדר. עוד הודיע בית המשפט כי בהתחשב בתקופה הקצרה של ההקפאה, הבנקים וכל נושה אחר ייאלצו לפנות לבית המשפט אם ירצו לממש ביטחונות שהעמידה החברה. אין הדברים אמורים באשר להקפאת ערבויות של בעל השליטה והבנקים, ואחרים רשאים לפעול בעניין זה לפי שיקול-דעתם.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]