"ניו מדיה הרגה סיכויי ההצלחה של המוזיקאים לפרוץ"

חבר להקת רוקפור, יקי גני, בוועידת MAD: "אפשר לעשות אפליקציה או להפיץ בפייסבוק אבל אתה צריך להיות מאוד מיוחד כדי לבלוט מעל מיליוני מוזיקאים בעולם שהם מדהימים לא פחות ממך"

האם המוזיקאים נהנים מהפלטפורמות החברתיות שצוברות תאוצה בשנים האחרונות כדי להפיץ את המוזיקה שלו בקלות יותר - זה היה הנושא המרכזי בפאנל על מוזיקה וניו מדיה בוועידת MAD של "גלובס" בשיתוף אורנג'.

לדברי טל סלע, מנהל שיתופי פעולה יו טיוב ישראל, אפריקה והמזרח התיכון, "כיום האמן הקטן יכול לפרוץ בעצמו בשימוש בכלים דיגיטליים, להיות איש סושיאל ולא להיות תלוי בחסדיהם של חברות גדולות. פעם אמן היה צריך לשלוח דמו ליח"צנים או מנסה להגיע דרך בת דודה שלו שעובדת בתקליטייה של גל"צ. היום כל אחד יכול להעלות סרטון ליו-טיוב ולהצליח".

יקי גני מלהקת רוקפור ויזם ניו מדיה, לקח את הצד של האמנים וטען אחרת. "אומרים שניו מדיה עשתה טוב לעולם המוזיקה והמוזיקאים - אפשר להעלות מוזיקה, להפיץ במובייל, לעשות אפליקציות - אבל זה די הרג את סיכויי ההצלחה של המוזיקאים לפרוץ".

לדבריו, "אתה צריך להיות משווק יותר מיוחד ממיליוני מוזיקאים בעולם שהם מדהימים לא פחות ממך. הסיכוי להצליח בלי סוללה של אנשי הפקה, קריאטיב ושיווק נמוך וקשה".

סלע הגיב לדברים ואמר כי "כריזמה של אמן זה משהו שתמיד היה צריך. גם פעם, אם אמן לא היה מצליח להגיע לגל"צ אז לא היה לו סיכוי. צריך מרפקים".

עמרי ארגמן, מייסד-שותף וסמנכ"ל פיתוח עסקי במובלין, הוסיף כי "הכל בסוף היום הוא ביזנס. אתה צריך לשווק ולפרסם את עצמך - לא משנה אם יש לך אלבום, סטארט-אפ או שאתה מפרסם במבה. היום זה יותר קל כי יש יותר כלים אבל אתה צריך לעשות את זה בדרך קצת אחרת. אף אחד לא מבטיח את ההצלחה".