החדשות המקומיות ימשיכו לשדר לפחות עוד שנתייים

כך קבעה ועדת השרים לענייני חקיקה ■ עפ"י ההחלטה, הוט ו-yes ימשיכו לממן את מהדורות החדשות המקומיות עד 2015, בסכום של כ-25 מיליון שקל בשנה

החדשות המקומיות ימשיכו לשדר לפחות עוד שנתייים - כך קבעה היום (א') ועדת השרים לענייני חקיקה.

ועדת השרים אישרה היום את הצעת החוק של חברי הכנסת שלי יחימוביץ' (העבודה), נחמן שי (קדימה) וכרמל שאמה-הכהן (ליכוד), המאריכה את תוקפם של שידורי החדשות המקומיות בעוד שנתיים. בכך החליטו השרים כי החברות הוט ו-yes ימשיכו לממן את מהדורות החדשות המקומיות עד 2015, בסכום שעומד על כ-25 מיליון שקל בשנה.

בשנים האחרונות מופקות החדשות המקומיות על-ידי קודה תקשורת של המפיק רם לנדס ב-5 נקודות בישראל - תל-אביב, חיפה, ירושלים, באר-שבע וקריית-שמונה.

יש לציין כי באחרונה התאגדו 4 מבין 5 חברות החדשות המקומיות בארגון העיתונאים החדש שהוקם במסגרת ההסתדרות.

יו"ר הוועד של החדשות המקומיות, חיים הר-זהב, אמר היום לאחר החלטת ועדת השרים כי "כבר כמה חודשים שוועד העובדים, יחד עם ארגון העיתונאים וההסתדרות, נמצא במגעים עם האוצר לגבי עתיד החדשות בכבלים. זה היה מסע קשה, מלא בעליות ומורדות - ובסופו האוצר החליט שלא יתמוך בקיומן של חדשות בכבלים".

לדבריו, "היינו גוף התקשורת הראשון להתאגד במסגרת ארגון העיתונאים. היום כל אחת וכל אחד מאיתנו יכול להיות גאה על תרומתו להצלת המהדורה שלנו. סולידריות בין עובדים מאוגדים היא הכלי מספר אחד בשמירה על מקום העבודה. היום אנחנו מתחילים לקצור את הפירות ברמת הכלל".