חגיגה בבורסה: מלאנוקס הקפיצה את המעו"ף ב-2.1%

המשקיעים בעולם מקווים למהלך משולב של בנקים מרכזיים בעולם לתמרוץ השווקים ■ מלאנוקס היכתה תחזיות בדוחותיה אמש וסיפקה תחזית חזקה לרבעון הנוכחי ■ המחזור הסתכם בכ-1.96 מיליארד שקל

המסחר בבורסה המקומית נסגר היום (ה') בעליות חדות כאשר הסיפור הגדול הוא מניית מלאנוקס , שזינקה בכמעט 50% ומשכה את מדד המעו"ף כלפי מעלה. מלבד מלאנוקס, גזית גלוב ואיזיצ'יפ , כל שאר מניות המעו"ף נסחרו בירידות.

המסחר התנהל על רקע נעילה חיובית בוול סטריט אמש, בעוד המשקיעים ממשיכים לצפות למהלך משולב של בנקים מרכזיים בעולם לתמרוץ השווקים. באירופה, יתכנסו שרי האוצר של גוש האירו לפסגה בבריסל בסוף השבוע, ואילו בארה"ב ימתינו המשקיעים לפרסום נתוני מאקרו חשובים. מחזור המסחר היה גבוה היום (בעיקר בגלל מלאנוקס, טבע וכיל) והסתכם בכ-1.96 מיליארד שקל (מתוכו כ-418 מיליון שקל במלאנוקס).

בזירה המקומית, הגיבו חברות הביטוח לרפורמות בענף, כאשר יצאו אתמול בקריאה לממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון באוצר - להפסיק מיידית מכירת מקדם תוחלת חיים מובטח כחלק מפוליסות ביטוחי המנהלים שהן מוכרות, ולא להמתין עם העצירה האמורה עד לתחילת 2013. זאת, בשל חשש ממניפולציות אפשריות מצד משווקים בשוק שיובילו לגידול חד מדי במכירות ביטוח מנהלים, וכן כתוצאה מכך שהמגבלה שקבע האוצר לפי שעה אינה ניתנת לחישוב פרקטי. (לסיפור המלא)

נציין כי גם זירת המט"ח המקומית ממשיכה למשוך היום תשומת לב מיוחדת, וזאת לאור חציית הדולר את רף ה-4 שקלים אמש לראשונה מאז ה-8 ביוני 2009.

בזירה העולמית, מגיבים המשקיעים לנאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בסנאט בארה"ב, שלא רמז באופן מיוחד ביומיים האחרונים על הקלה כמותית נוספת במדינה, אולם ציין כי הבנק המרכזי "מוכן לפעול" לאור ההאטה בשווקים הגלובליים.

במאקרו, בנק ישראל דיווח היום המדד המשולב למצב המשק עלה ב-0.2% בחודש יוני. נתוני המדד החודש מצביעים על המשך התרחבות הפעילות במשק, תוך התייצבותה של הצמיחה ברבעון השני בקצב דומה לזה של הרבעון הראשון של השנה. העלייה במדד החודש משקפת עליה בפדיון המסחר והשירותיים ועליות קלות במדד הייצור התעשייתי ויצוא השירותים. עליות אלו קוזזו על ידי ירידה משמעותית במדד יצוא הסחורות וירידות במדדי יבוא מוצרי הצריכה ויבוא התשומות לייצור.

מלאנוקס מזנקת, הבנקים יורדים

מלאנוקס במוקד לאחר שדיווחה אמש על הכנסות שיא לרבעון השני - בהיקף של כ-133.5 מיליון דולר (על בסיס US GAAP), קפיצה של כ-110.7% לעומת 63.3 מיליון דולר הכנסות אשתקד. על בסיס US non-GAAP, הרווח הנקי ברבעון השני הסתכם בכ-42.9 מיליון דולר (או רווח מדולל של 0.99 דולר למניה), לעומת רווח נקי של כ-10.3 מיליון דולר (0.27 דולר למניה) אשתקד.

אמש נחשף באתר "גלובס" כי בית ההשקעות פסגות, המנוהל על-ידי חגי בדש, שלח בחודש שעבר מכתב לנשיא ומנכ"ל דסק"ש , עמי אראל, וביקש לקבל הסברים כיצד החליטו ועדת הביקורת ודירקטוריון החברה לאשר העמדת הלוואה נוספת ל"מעריב", בהיקף של 25 מיליון שקל.

במניות הבנקים ומניות התקשורת נרשמו ירידות חדות. נציין את פועלים , לאומי , בזק , פרטנר וסלקום . מידרוג הודיעה היום כי היא חותכת את דירוג האג"ח של סדרות 5-8 של בזק מ-Aa1 ל-Aa2, תוך שינוי אופק הדירוג משלילי ליציב. במידרוג מציינים כי הורדת הדירוג מבטאת את התממשות התחזית לעלייה בהיקף החוב הפיננסי והאטה ביחסי כיסוי החוב, וזאת בשל חלוקת הדיבידנד בהיקף 3 מיליארד שקל בין 2011-2013.

איזי אנרגיה שבשליטת ד"ר אלי זהבי, מבצעת מימוש נכסים אשר יאפשר לה לפרוע את חובותיה מול בעלי האג"ח שלה, מוקדם מהצפוי. החברה הנכדה של איזי אנרגיה, איזי ארה"ב, צפויה תמכור את כל פעילותה במדינה בכ-64 מיליון דולר - ולפיכך, מתכוונת החברה להקדים את תשלום חובותיה לבעלי האג"ח של החברה מסדרה א', להם היא חייבת כ-25.2 מיליון דולר, במחיר הפארי.

אופנהיימר: יש הזדמנויות בשוק; מהן ההמלצות?

לאור הירידה הדרמטית בפעילות בבורסה, צופים בבתי השקעות רבים צמצום במסכת העובדים. נציין את פסגות , אקסלנס , דש-איפקס ומיטב .

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לפורטל הפיננסי]