מניית מלאנוקס מזנקת יותר מ-50% בבורסה; לקנות את המניה?

משלימה נסיקה של יותר מ-560% בשנתיים ■ הסיבה: דוחות חזקים ותחזיות טובות ■ ברקליס: ייתכנו מימושי רווחים היום בוול סטריט, אך היא תמשיך לעלות ■ אנליסטים מסבירים: האם מסוכן להיכנס למניה עכשיו?

איל וולדמן, נשיא ומנכ``ל מלאנוקס / צלם תמר מצפי
איל וולדמן, נשיא ומנכ``ל מלאנוקס / צלם תמר מצפי

562%. זו התשואה שהניבה מניית מלאנוקס למי שהשקיע בה לפני כשנתיים. 104% מתחילת השנה, הרבה יותר מהתשואות שהניבו מדדי מניות הטכנולוגיה בת"א ובוול סטריט. לאחר הדוחות המצוינים שפרסמה אמש החברה והתחזיות החזקות להמשך, זינקה המניה בכ-43% במסחר המאוחר בוול סטריט, והיא נוסקת גם היום בת"א. (לסיפור המלא)

האם החגיגה תימשך? אם לשפוט לפי תגובות ראשונות שמוציאים היום אנליסטים בעקבות הדוחות, התשובה היא כן, אך כמובן קשה יהיה לשחזר זינוק תלת-ספרתי בתקופה כה קצרה כפי שקרה בשנתיים האחרונות.

"מלאנוקס משייטת לעבר מכירות ורווח של 650 מיליון דולר ו-4.5-5 דולרים למניה ב-2013", מעריך האנליסט יונתן קרייזמן מכלל פיננסי, שממשיך להחזיק בהמלצת "קנייה" על המניה, אך לא נוקב במחיר יעד. אם לשפוט לפי הזינוק אמש במסחר המאוחר בוול סטריט, שוויה של מלאנוקס בשוק אמור לנשוק היום ל-4 מיליארד דולר. שווי השוק של מלאנוקס בבורסה בת"א הינו כ-14.8 מיליארד שקל - גבוה יותר מזה של בנק לאומי.

קרייזמן מסביר שמלאנוקס מקבלת רוח גבית חזק מ-5-7 פרויקטים גדולים הקשורים להשקת מעבד ה-Romley של אינטל. מלאנוקס סיפרה למשקיעים גם על ביקוש גובר לטכנולוגיית FDR ו-10GbE בתחומי ה-Web 2.0, מחשוב ענן ואחסון, כמו גם על "מגה חוזה" עם לקוח Web 2.0 שלהערכת קרייזמן מדובר בגוגל או פייסבוק, בחוזה שהיקפו עשרות מיליוני דולרים.

בקופת המזומנים של מלאנוקס שוכבים 328 מיליון דולר, שהם 7.5 דולר למניה. הזינוק אמש במסחר המאוחר בוול סטריט מביא את המניה לשער של כ-95 דולר. באשר לתחזית החזקה של החברה לרבעון השלישי, קרייזמן מסביר שהיא נובעת ממספר חוזים גדולים, אלא שהפעם לא מדובר בעסקאות חד-פעמיות כי אם בבסיס הכנסות (baseline) גם לרבעון הרביעי.

"זהו רבעון השני ברציפות שבו מלאנוקס שוברת כל שיא אפשרי של צמיחה ומעלה את רף ציפיות המשקיעים לגבהים חדשים", כותב האנליסט רמי רוזן מהראל פיננסים בסקירה שהוציא הבוקר למשקיעים. "על רקע קפיצת מדרגה נוספת בפעילות אנחנו מעלים שוב את מחיר היעד שלנו ל-110 דולר למניה (לעומת 80 דולר בעדכון האחרון) וחוזרים על המלצת 'תשואת יתר'. טווח מכפילי הרווח הנקי של מלאנוקס נותר יציב (26-30) אבל השיפור הפנומנלי בשורת הרווח - פועל ישיר של צמיחה אדירה בכל תחומי הפעילות של מלאנוקס - מוביל להעלאת מחיר היעד".

גם האנליסט ג'וזף וולף מברקליס שורי על מלאנוקס ומעניק לה מחיר יעד של 105 דולר. "משקיעים ירצו להחזיק במניה כי ההזדמנות שם ממשיכה להתפתח", סבור וולף. הוא מעריך שהיום בוול סטריט יהיו משקיעים שינצלו את הזינוק כדי לממש רווחים, מה שיימשך בתקופה הקרובה, אולם להערכתו לאחר מימושי הרווחים המניה תמשיך לעלות.

והסיכונים? התחממות יתר. "הציפיות הן לפוטנציאל גבוה מדי ומהיר מדי וזהו הסיכון העיקרי למניה השנה", סבור וולף.

את מחיר היעד הגבוה ביותר היום העניק האנליסט אביעד שימון מפסגות - 115 דולר למניה. "מלאנוקס מדווחת תוצאות טובות ומעל הצפי במומנטום עסקי חיובי, אשר מתבטא בתחזיות לרבעון הקרוב הגבוהות משמעותית מהצפי המוקדם. הביקושים למוצריה נותרים חזקים על אף האטה מאקרו כלכלית", כותב שימון.