קרן נויבך חוזרת להגיש לבד את "סדר יום" - ללא מגישים "מאזנים"

(עדכון) - כך הוחלט במליאת רשות השידור ■ אלישע שפיגלמן, נציב תלונות הציבור לשעבר ברשות השידור, תקף את מנהל קול ישראל, מיקי מירו, ואת מנכ"ל הרשות, יוני בן-מנחם: "הנהלת רשות השידור פועלת בנקמנות אישית; מי אתם בכלל?"

קרן נויבך חוזרת להגיש לבד: מליאת רשות השידור החליטה היום (ד') בהצבעה כי התוכנית "סדר יום" ברשת ב' תשוב לשדר במתכונתה הקודמת, כשנויבך היא המגישה היחידה - זאת עד לדיון מסודר בנושא בוועדת התוכן של הרשות.

"נקמנות אישית"

במליאת רשות השידור התקיים היום דיון סוער בנושא ההחלטה "להצניח" מגישים "מאזנים" לצד מגישת "סדר יום" קרן נויבך. במהלך הדיון תקף אלישע שפיגלמן, נציב תלונות הציבור לשעבר ברשות, את מנהל קול ישראל, מיקי מירו, ואת מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם.

"הנהלת רשות השידור פועלת בנקמנות אישית, כמו המנכ"ל לשעבר שטיפח אותם", אמר שפיגלמן. "אתם יורים ברגל של הרשות. מי אתם בכלל? מיקי, ירדת מהפסים להגיד שנויבך לא אחראית. פעם אחת ביקשתי ממנה שתתנצל על משהו, והיא עשתה זאת. מעולם לא היו לי טענות נגדה מעבר לזה".

כאמור, מליאת רשות השידור קיימה היום דיון על החלטת הנהלת רשות השידור "לאזן" את נויבך. בניגוד לעמדת הנהלת רשות השידור, שניסתה למנוע דיונים נקודתיים על תוכניות ספציפיות, אישרה היועצת המשפטית של הרשות, עו"ד חנה מצקביץ, כי המליאה רשאית לדון פרטנית בכל תוכנית או משדר שהיא חפצה לדון עליה.

בהתייחס לטענות שהעלו כלפיה באחרונה, לפיה היא אינה "מאוזנת" ומטה את השידורים פוליטית, אמרה היום נויבך בדיון כי היא אינה עוסקת בדברים שמצריכים "איזון", שכן עניינה של התוכנית הוא עוולות חברתיות, ואלה נוגעות לכלל הציבור מכל קצוות החברה.

מוקדם יותר אמר מירו בדיון כי יש המון תלונות נגד נויבך, אך הן לאו דווקא פורמליות.

בתגובה לדבריו של מירו אמרה נויבך כי "מעולם, מאז נכנסתי לתפקיד, מירו לא הפנה כלפיי שום תלונה, ומעולם לא דיבר אתי או עם צוות התוכנית על תלונות כלשהן".

"הנהלת רשות השידור צריכה להתפטר"

בעוד שהחלק הראשון של הדיון היה סגור למשתתפים שאינם חברי מליאה, בחלקו השני נכנסו לדיון הקולנוען רני בלייר, שאמר כי הנהלת רשות השידור צריכה להתפטר מתפקידה.

מחוץ לבית רשות השידור הפגינו עו"ד אלדד יניב, העיתונאי יהודה נוריאל ואחרים, שמפגינים כבר למעלה משבועיים מול מתקן קול ישראל בתל-אביב.

יש לציין כי שפיגלמן עצמו תקף בעבר את ההטיה הפוליטית של השדרנים בשידור הציבורי. כך, לדוגמה, טען שפיגלמן בדוח שהוגש למליאת רשות השידור במאי 2011 כי הבעת הדעה האישית השתלטה על השידור הציבורי, כשהוא רומז על עיתונאי תוכניות האקטואליה של רשת ב', אשר ידועים בעיקר בנטיית השמאלנית.

"קל מאוד לשבת ולהגג הגיגים באולפן מאשר לחפש ולחשוף מסמכים ומעשים, בעיקר אם אתה עושה זאת בקול סמכותי ובמראה של בר-סמכא, שהרי בעלי דעות אין להם מחויבות של ממש לעובדות האפורות", כתב אז שפיגלמן.