ניצחון זמני לרשת: נדחתה בקשת ערוץ 10 נגד מכירת הישרדות

(עדכון) - ערוץ 10 ביקש צו מניעה במעמד צד אחד נגד מכירת הזכויות של "הישרדות" לרשת, בטענה כי בינו ובין חברת Castaway קיים הסכם מחייב

הקרב על "הישרדות" מגיע לבית המשפט: ערוץ 10 פנה לאחרונה לבית המשפט המחוזי בתל-אביב בבקשה דחופה למתן צו מניעה זמני, במעמד צד אחד, נגד מכירת הזכויות על פורמט התוכנית "הישרדות" לזכיינית ערוץ 2 רשת, והעברתם אליה כבר בשנה הנוכחית לצורך הפקת עונה שביעית של התוכנית. היום (ג') דחה בית המשפט את בקשת ערוץ 10 וקבע כי אין מקום להעניק צו מניעה במעמד צד אחד. המשך הדיון בתיק נקבע לחודש ספטמבר.

לטענת ערוץ 10, בינו לבין החברה הבריטית המחזיקה בזכויות על הפורמט, Castaway Television Productions Limited, קיים הסכם תקף ומחייב, אשר לפיו זכויות ההפקה והשידור של "הישרדות" ישראל - הן של העונות ששודרו, הן של העונה הנוכחית והן של העונה העתידית - מוענקות לערוץ 10 ולו בלבד.

בהסכם בין ערוץ 10 לבין החברה האנגלית, נטען, נכלל בין היתר סעיף אופציה מפורש, לפיו עם שידור פרק הסיום של העונה השישית, מוענקת לערוץ 10 תקופה בת 3 חודשים לניהול משא-ומתן בלעדי מול החברה האנגלית בקשר עם שידור העונה הבאה של "הישרדות".

עוד נטען כי ערוץ 10 מעוניין ורוצה להמשיך בכל ההכנות לקראת העונה השביעית של "הישרדות", וכל יום שעובר מבלי שהערוץ מקדם את הפקת התוכנית גורם לו נזק עצום.

בבקשה, שהוגשה בידי עו"ד ברוך כצמן, נטען עוד כי מדובר במקרה קיצוני בו עולם הריאליטי התערבב עם העולם האמיתי, כאשר רשת ו-Castaway האנגלית, בחשאי ובניגוד להסכם תקף עם ערוץ 10 ובניגוד להתנהלות שהייתה בינו לבין החברה האנגלית, התקשרו מאחורי גבו של ערוץ 10 בהסכם ביניהן בנוגע להפקת ושידור העונה השביעית של "הישרדות", כאילו מדובר בעוד פרק המצולם באי אקזוטי.

עו"ד כצמן מוסיף כי נחצו קווים אדומים אשר מן הראוי שלא יטושטשו גם כאשר מדובר ביריבים עסקיים.

ערוץ 10 מבקש מבית המשפט להוציא מסר ברור, לפיו בעולם האמיתי לא ניתן לגנוב פסלוני חסינות, להיתפס ולצאת בלא כלום, וכי בעולם האמיתי אסור להפר הסכמים, לגרום נזק ולבקש חסינות. "בעולם האמיתי קיים בית משפט האמור לבחון את ההתנהלות הנפרשת בפניו ולקבל החלטה מושכלת בהתאם לדין, להלכות הידועות, לנוהג, לשכל הישר ולעקרונות הצדק".

תדהמה בענף

ביום ראשון שעבר הוכתה התעשייה בכלל וערוץ 10 בפרט בתדהמה, לאחר שזכיינית ערוץ 2 רשת הודיעה כי רכשה את הזכויות להפקת העונה הבאה של "הישרדות". רשת הודיעה כי הצליחה לרכוש מידי חברת Castaway העולמית את הזכויות של "הישרדות", הנחשבת לספינת הדגל של ערוץ 10. עוד הודיעו רשת כי כבר במהלך 2012 יחלו ההכנות להפקת העונה הבאה.

תגובה ערוץ 10 לא איחרה לבוא. בערוץ האשימו את רשת בהטעיית החברה הבריטית לחשוב כי הערוץ 10 כבר נסגר.

באופן חריג למדי, זמן קצר לאחר הודעת רשת, שלח מנכ"ל ערוץ 10 יואב הלדמן מכתב "הרגעה" לעובדי הערוץ, ובו הצהיר כי "לערוץ 10 יש חוזה ברור ותקף עם Castaway, שמעגן בצורה חד-משמעית את האופציה שיש לנו על הפקת 'הישרדות' גם לעונה הבאה".

בנוסף, הנהלת ערוץ 10 שלחה מכתב חריף לרשת, בו טענה כי רשת התנהלה "התנהלות פסולה וחסרת תום-לב כאשר חתמה על הסכם לרכישת הזכויות לשידור 'הישרדות'", וחצתה "גבולות אדומים שאסור שייחצו גם בעולם העסקי".