נעילה חיובית בבורסה בת"א; אי.די.בי זינקה ב-7.3%

נמשכות העליות בבנקים - מדד הבנקים הוסיף לערכו 1.39% ■ הכשרה אנרגיה עלתה ב-4.1% ■ מניית פלוריסטם צנחה 8.4%

המסחר בבורסת ת"א ננעל היום (א') במגמה חיובית, זאת על רקע הסנטימנט החיובי בבורסות אירופה ובוול סטריט, ולאור נתוני הצמיחה המפתיעים שפורסמו בסוף השבוע בישראל. כיוון השווקים בהמשך השבוע עשוי להיות מושפע גם מהציפייה הדרוכה לצעדים מרחיבים של הבנקים המרכזיים באירופה וארה"ב, כאשר כל הצהרה של מעצבי המדיניות בנושא עשויה להקפיץ או להפיל את שוקי המניות.

כאמור, המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בסוף השבוע בעליות לאור נתוני מאקרו חיוביים והצהרות מעודדות מאירופה. מדד S&P 500 עלה בכמעט 1% בשבוע החולף והשלים שבוע שישי ברציפות של עליות. מדובר ברצף העליות הארוך ביותר מאז ינואר 2011. גם באירופה שרר סנטימנט חיובי והבורסות סגרו את רצף העליות הארוך ביותר מ-2006.

"תל אביב 25 סגר ביום חמישי בנקודה מאוד מעניינת", אומר זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס". "מעל רמת תמיכה ב-1,096 ומתחת לרמת התנגדות ב-1,102 הנובעת מהממוצע הנע ל-200 יום. בהמשך לתרחיש השורי מהשבוע שעבר, יש סיכוי שהתמיכה תעבוד ושהפריצה של הממוצע (שנכשלה בשבוע שעבר), תחזיק מעמד הפעם ותוביל למהלך עליה משמעותי. מהלך מעל 1110 יאשר פריצה כזו ומכאן ניתן יהיה לצפות לתקופה ארוכה של עליות נאות. מהלך מתחת ל-1090 יבטל את התרחיש השורי. נכון לסיום המסחר ביום חמישי, נראה שיש לתרחיש השורי סיכוי טוב להתממש".

אז מה הקפיץ את השווקים? מעבר לנתוני המאקרו החיוביים שפורסמו בארה"ב, הייתה זו ההתבטאות של קאנצלרית גרמניה אנגלה מרקל שהפכה את הדשדוש המתמשך בשווקים לסנטימנט חיובי שעורר את תיאבון המשקיעים. מרקל הצטרפה לנשיא הבנק המרכזי האירופי שהצהיר לפני מספר שבועות הצהרות דומות, ואמרה שתעשה ככל יכולתה כדי לשמור על גוש האירו ולאכוף אחריות פיסקאלית כלפי שאר החברות בגוש. (לסיפור המלא)

השווקים בישראל צפויים להמשיך ולשאוב עידוד מנתוני הצמיחה שפורסמו ביום חמישי. האומדן הראשון לצמיחה ברבעון השני של 2012 הצביע על קצב צמיחה של 3.2%, זאת לעומת צפי של 2.5% (במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות), וגבוה בהרבה לעומת שיעור הצמיחה ברבעון הראשון של השנה - 2.8% ו-3.1% ברבע האחרון של שנת 2011. אולם, נשאלת השאלה האם המשק הישראלי הפתיע שוב, או שמא מדובר במדידה סטטיסטית שגויה? (לסיפור המלא)

אז מה צפוי לנו השבוע? ל"גלובס" נודע כי ראשי משרד האוצר, בנק ישראל, המועצה הלאומית לכלכלה והרשות לניירות ערך, יקיימו ביום שלישי דיון מקיף על הדרכים להתמודדות עם תרחישי קיצון במשבר בגוש האירו. בתרחיש הקיצון בו גוש האירו יתפרק לחלוטין, במשק ייכנס למיתון והגירעון יזנק ל-6% מהתמ"ג.

מניות האנרגיה במוקד; הבנקים עולים

טבע השיקה בסוף השבוע גרסה גנרית לתרופת ה-Actos, תרופה לטיפול בסוכרת עם מכירות של 2.7 מיליארד דולר בשנה בארה"ב. במקביל, החברה הודיעה כי השיקה גרסה גנרית גם ל-ACTOplus, גרסה נוספת של התרופה לה מכירות שם כ-413 מיליון דולר בשנה. טבע לא זכתה בבלעדיות בשיווק התרופה. גם חברות התרופות רנבקסי ההודית ומיילן האמריקנית ישווקו גרסאות גנריות שלהן לתרופה, שפותחה במקור ע"י טקדה היפנית.

שותפויות קידוחי הגז והנפט מקבוצת דלק, אבנר ודלק קידוחים, סיכמו ביום חמישי את הרבעון השני, כאשר הנקודה המרכזית היא המשך התקדמות במגעים להכנסת שותף אסטרטגי זר לפיתוח מאגר "לוויתן". (לסיפור המלא)

כמו כן, ביום ה' נחשף ב"גלובס" כי בנק ישראל מתייצב לצד המצדדים בוועדת צמח בהגבלות מינימליות על יצוא הגז ממאגרי הגז בישראל. (לסיפור המלא)

עוד בסקטור האנרגיה. מניית הכשרה אנרגיה המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה בסוף השבוע כי מיכאיל מירילשוילי ישקיע 40 מיליון שקל בחברה בתמורה להקצאת מניות, כאשר בנוסף יוקצו לו עוד 14.5 מיליון מניות במחיר של 58 אגורות למניה, כלומר בהיקף של 8.41 מיליון שקל.

כלל ביטוח דיווחה הבוקר כי חתמה על חוזה עם חברת בת של ברקשייר הת'אוויי למכירת מלוא אחזקות החברה בחברת כלל החזקות ארה"ב (CUSH), חברה בת בבעלותה המלאה של החברה, המחזיקה בקבוצת גארד. בתמורה למניות CUSH תשלם NICO לחברה סך של 221 מיליון דולר במזומן ותשחרר את החברה מערבותה להלוואה שנטלה CUSH מבנק זר בסכום של כ-48 מיליון דולר. בעקבות העיסקה רושמת דיסקונט השקעות עלייה חדה.

מנכ"ל כיל החדש הוא סטפן בורגס, והוא צפוי להיכנס לתפקידו במקומו של המנכ"ל היוצא עקיבא מוזס ב-20 בספטמבר - כך דיווחה ביום שישי החברה בהודעה לבורסה. לפני שהגיע לכיל, כיהן בורגס (48) במשך יותר מ-8 שנים כמנכ"ל Lonza, חברת כימיה שוויצרית, שלה אתרי ייצור ומכירה ביבשות העולם השונות, אשר פעילה בשווקים הגלובאליים בעיקר בתחום ייצור חומרי גלם לתעשיית התרופות וייצור כימיקלים מיוחדים, בדומה לשווקים הגלובאליים בהם פעילה גם כיל.

מניות הבנקים המשיכו לרכז עניין, בפרט לאומי ופועלים , שצללו בעשרות אחוזים בחודשים האחרונים.

פריגו איבדה גובה בעקבות פער ארביטראז' שלילי של כ-3.7% שנפתח לאחר פרסום הדוחות הכספיים של החברה ביום חמישי. נייס , מנגד, עולה על רקע פער חיובי של כ-2.3% ומלאנוקס מתקדמת אף היא על רקע פער חיובי.

טאואר המשיכה לרכז עניין לאחר שנודע ל"גלובס" כי היא מנהלת מגעים עם לקוח זר בנוגע להסכם ענק שצפוי להכניס לה עשרות מליוני דולרים בשנה. (לסיפור המלא)

[לאתר האג"ח][לאתר המעו"ף]