כשמחיר הסחורות ירד - יוניליוור לא הוזילה מוצרים

יוניליוור הזדרזה להכריז שלשום על העלאת מחירי מוצרים של עד 6% בטענה כי מחירי הסחורות עלו, אך כשמחירי הסחורות ירדו - היא לא הורידה מחירים ■ וגם: בישראל משלמים 33%-283% יותר על מוצרי יוניליוור מאשר באנגליה

מי שמיהרה לנצל את האווירה שיצר דוח משרד החקלאות לטובת העלאות מחירים היא חברת יוניליוור, שהכריזה שלשום (א') כי תעלה אחרי החגים את מחירי מוצריה בעד 6%. למרות ההכרזה, בחברה לא פירטו גם היום אילו מוצרים בדעתם לייקר, ונראה כי יוניליוור ביקשה לעשות הכנה לקראת עלייה צפויה, ואולי גם לקבל את ההחלטה בהתאם לתגובות שהיא תעורר.

בדיקת "גלובס" מעלה כי במשך השנים גלגלה יונילוור את העלויות במחירי הסחורות בעולם אל הצרכן, ובזמן שמחירי הסחורות בעולם ירדו - היא לא הורידה את המחירים לצרכן, אלא בחרה להגדיל את רווחיה.

בחינה למשל של מחירי דגני הבוקר של החברה, השולטת בעיקר המכר בישראל באמצעות המותגים "תלמה", "כריות" ועוד, ממחישה היטב את המגמה.

זאת ועוד, גם כאשר באוקטובר 2011 ביצעה יוניליוור הורדת מחיר בעקבות המחאה החברתית החריפה, היא נמנעה מהורדת מחיר דגני הבוקר - קטגוריה רווחית עבור החברה - ועיקר ההוזלה בוצעה במוצרים דלי-מכר.

מחירי מוצרי
 מחירי מוצרי

פער של עשרות אחוזים

בנוסף, השוואה בין מחירי מוצרי יוניליוור בישראל לעומת המחירים באנגליה מעלה פערים של עשרות אחוזים במחירים לצרכן, הנובעים ממחירי המכירה של יוניליוור לרשתות. כך למשל, פערים של 33%-283% נמצאו במחירי דאודורנט DOVE, רוטב אלף האיים, מרק קנור ועוד.

בישראל ממשיכים
 בישראל ממשיכים

בעקבות יוניליוור, הכריזה קבוצת אסם-נסטלה כי ייתכן ולא יהיה מנוס מעליית מחירים במוצרים שבהם חלה התייקרות משמעותית בתשומות. בדיקת "גלובס" מעלה כי מוצרי תאגיד נסטלה נמכרים בישראל במחירים גבוהים יותר ביחס לאנגליה. כך למשל, מולטי צ'יריוס נסטלה נמכר בישראל במחיר הגבוה בכ-50% ממחיר המוצר באנגליה.

יונילוור סירבה להגיב לדברים.

קבוצת אסם מסרה: "מולטי צ'יריוס הינו מוצר המיובא מארה"ב. לא ניתן להשוות בין המוצר שנמכר ומיוצר באנגליה לבין המוצר בישראל, מכיוון שמדובר במוצר שונה לגמרי עם רכיבים שונים מזה שבארץ".

* השוואת המחירים מול אנגליה נעשתה באמצעות אתר mysupermarket