השר שטייניץ מתעקש: "אין שום חידוש בנתוני האבטלה"

שר האוצר לא מתרגש מנתון של 16,000 מפוטרים בחודש יולי: "אני לא מכיר שום נתוני אבטלה חדשים. אני מסתכל על 3 השנים האחרונות - הגדלנו את מספר מקומות העבודה פי שניים מהממוצע"

נתוני האבטלה שהתפרסמו בשבוע שעבר לא הצליחו לבלבל את שר האוצר יובל שטייניץ, שהכריז הבוקר כי אין בנתונים חידוש. "אני לא מכיר שום נתוני אבטלה חדשים. אני מסתכל על 3 השנים האחרונות - הגדלנו את מספר מקומות העבודה פי שניים מהממוצע, וזה שם את ישראל במקום הראשון בייצור מקומות עבודה", אמר שטייניץ בטרם נכנס לישיבת הממשלה.

ואילו יו"ר ש"ס, אלי ישי, דווקא חושב את ההיפך. "יש עלייה בנתוני אבטלה, אי אפשר להתעלם מהעובדה שלעולם הגלובלי יש השפעות, האבטלה הולכת וגדלה. גם אם היא לא חריפה עדיין צריך לטפל בה בעודה באיבה", אמר ישי.

כזכור, בשבוע שעבר פורסם כי 16,000 ישראלים פוטרו בחודש יולי. לפי נתוני שירות התעסוקה, מספרם של דורשי העבודה זינק ביולי לרמה של כ-211 אלף איש, לעומת כ-198 אלף בחודש הקודם. מספרם הכולל של דורשי עבודה חדשים הסתכם ב-24,573 איש. בניכוי השפעות עונתיות, הנתונים מראים כי בחודש הקודם חלה עלייה של 1.2% (יותר מ-2,300 איש) במספרם הכללי של דורשי העבודה, בהשוואה ליוני 2012.

בפתח ישיבת הממשלה בירך ראש הממשלה, בנימין נתניהו את התלמידים שילכו מחר לראשונה לבית הספר: "שלום כיתה א', זה מה שהולכים לשמוע מחר התלמידים, אני מאחל לכולם שנת לימודים מוצלחת".