דסק"ש תעביר עוד 15 מיליון שקל ל"מעריב"

(עדכון) - "מעריב" דיווח לבורסה ואישר את הידיעה ב"גלובס" ■ הכסף יועבר כהלוואת בעלים ■ דיווח על הפסד תפעולי של כ-240 מיליון שקל ברבעון השני עקב שיערוכי נכסים בהיקף 169 מיליון שקל והפרשות לפיצויי עובדים בכ-31 מיליון שקל

דירקטוריון דיסקונט השקעות החליט להעביר עוד 15 מיליון שקל לעיתון "מעריב " - כך על-פי הערכה הוחלט בישיבה שהתקיימה הבוקר (ו').

ל"גלובס" נודע כי ככל הנראה הכסף יועבר כהלוואת בעלים, זאת בנוסף להלוואת בעלים קודמת על סך 25 מיליון שקל שהעבירה דסק"ש ל"מעריב" באחרונה.

משמעות הדבר היא כי לפי שעה העיתון ניצל מסגירה. עד כה השקיעה דסק"ש מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר כ-300 מיליון שקל בעיתון המדשדש.

אמש (ה') הפגינו עובדי העיתון מול משרדי אי.די.בי בבנייני עזריאלי בתל-אביב, בדרישה כי דנקנר יזרים עוד כסף להצלתו של העיתון שתזרים המזומנים שלו עזב.

מאי.די.בי לא נמסרה תגובה.

חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים ב"מעריב", מסר כי "אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה קשה מאוד. אני שמח שניתנה ל'מעריב' ול-2,000 המשפחות המתפרנסות ממנו את ההזדמנות להוכיח את הרלבנטיות שלנו לדמוקרטיה בישראל. אין לי ספק שעוד נכונו לנו מאבקים רבים".

לדבריו, "כל שוק התקשורת נמצא במשבר שלא ידענו כמותו. זהו משבר שמסכן את מקומות עבודתם של 30,000 איש בענף, משבר שמחליש את העיתונות והעיתונאי, ושיש לו השלכות לא פשוטות על חופש הביטוי בישראל".

בחודש שעבר הודיע "מעריב" על תוכנית התייעלות מקיפה נוספת, הכוללת מכירה של אחד מבתי הדפוס שלה, שעבור הקרקע שעליו הוא ניצב בבת-ים מקווה החברה לקבל כ-200 מיליון שקל.

"מעריב" הוא אחד הגופים הסובלים בצורה החריפה ביותר ממצבו המידרדר של שוק העיתונות המודפסת בישראל, וכפועל יוצא מכך הכנסותיו מתכווצות והפסדיו ממשיכים להיערם. ברבעון הראשון של 2012 הציג העיתון הפסד של 36.5 מיליון שקל, אחרי הפסד שנתי של 96.5 מיליון שקל ב-2011, והפסד מצטבר של יותר מחצי מיליארד שקל מאז 2007.

הפסד תפעולי של כ-240 מיליון שקל; דנקנר מחפש משקיע

במקביל, דיווח היום "מעריב" על תוצאות עגומות ברבעון השני. הכנסות החברה הצטמקו לכ-60.6 מיליון שקל ברבעון, לעומת כ-71 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התפעולית "מעריב" דיווח על הפסד תפעולי של כ-240 מיליון שקל, בין השאר עקב שיערוכי נכסים בהיקף 169 מיליון שקל (ירידת ערך ומחיקות) והפרשות לפיצויי עובדים שסיימו את עבודתם בהיקף של כ-31 מיליון שקל.

בשורה התחתונה הציג "מעריב" הפסד של כ-244 מיליון שקל ברבעון, לעומת רווח של כ-36 מיליון שקל ברבעון המקביל. בחצי הראשון של 2012 הסתכמו הפסדי "מעריב" בכ-281 מיליון שקל.

הגרעון בהון העצמי של החברה הסתכם בסוף הרבעון בכ-189 מיליון שקל.

הנהלת "מעריב" מציינת בדוחות כי הבעלים פועל לגיוס כספים נוספים לחברה ממשקיע חיצוני. "בהקשר זה נמסר לחברה כי מתקיימים מגעים ראשוניים עם מספר גורמים בקשר להשקעה כאמור; אין כל וודאות בדבר הבשלת איזה מהמגעים האמורים לכדי משא-ומתן ועסקת השקעה בחברה".

לאחר גיוס כספים לחברה יחול ככל הנראה שינוי במתכונת פעילות העיתון, באופן שיביא להקטנה מהותית מאד בהוצאות החברה (לרבות בהוצאות כוח-אדם), על-ידי מעבר למודל פעילות של אתר אינטרנט בלבד בימי חול ומהדורה מודפסת בסופי שבוע וערבי חג. על כוונה זו דיווחנו לאחרונה ב"גלובס".