גורמים באוצר: "אין שום כוונה לסייע לאי.די.בי"

שר האוצר: "החיסכון הפנסיוני של אזרחי ישראל בטוח, והוא חשוף לאי.די.בי בפחות מפרומיל; גם אם התרחיש הגרוע ביותר חלילה יתרחש - אין לציבור ממה לחשוש" ■ תשואות אג"ח IDB מגיעות לשיא של 230%

בצל הסערה שמחוללת אי.די.בי. שבשליטת נוחי דנקנר בימים האחרונים, אמר היום (א') שר האוצר יובל שטייניץ כי "חשוב להרגיע את הרוחות. אגף שוק ההון עוקב תקופה ארוכה אחרי אי.די.בי. החיסכון הפנסיוני של אזרחי מדינת ישראל בטוח, והוא חשוף לאי.די.בי בפחות מפרומיל. לכן, גם אם התרחיש הגרוע ביותר חלילה יתרחש - אין לציבור הישראלי ממה לחשוש.

לכתבות נוספות בעניין חובותיה של אי.די.בי:

אברי גלעד: "שמח בנפילת טייקונים כי הם חזירים"

יחימוביץ': "דברי שטייניץ על אי.די.בי - חוסר הבנה וזלזול"

דנקנר ממנה בכירה במידרוג לאחראית תחום חוב ב-IDB

שינוי השליטה ב-IDB יביא להעברת השליטה בכלל ביטוח לנאמן

נזכיר כי בסוף יוני 2011, בעקבות המחאה החברתית, הציע דנקנר שהממשלה תירתם למאמץ הפחתת המחירים ולהפחית את המע"מ. דבריו של דנקנר עוררו זעם אצל שטייניץ, שבראיון טלוויזיה אמר ש"דנקנר לא ייתן לנו עצות".

בעת כניסתו של שטייניץ לתפקיד שר האוצר, הוא הוזמן לפגישה עם דנקנר אך במקום שדנקנר יגיע למשרד האוצר, הגיע שטייניץ למשרדי אי.די.בי, מהלך שעורר ביקורת ציבורית רבה של סימן התחנפות של בכירי ממשל בפני בעלי ההון.

גורם בכיר באוצר מסר היום ל"גלובס" כי אין לאוצר שום כוונה לסייע לנוחי דנקנר במידה ואי.די.בי תיקלע להסדר חוב". עוד הוסיף הגורם כי "הרעיון לא עלה על הפרק, לא התקיימו דיונים בנושא ולא הוגשה בקשה שכזו".