אברי גלעד: "שמח בנפילת טייקונים כי הם חזירים"

"אנשים שהולכים ל'רנטגן' - שייפלו. מילא תהמר עם הכספים שלך, אבל כשאתה שם בידיו את ההחלטות הכלכליות של ציבור שלם ומפיל מדינה שלמה, זו חוצפה"

"אני שמח בנפילתם של הטייקונים האלה כמו נוחי דנקנר, יצחק תשובה ואילן בן-דב. לא ממקום של שמחה לאיד, אלא בגלל שהם חזירים. הם חזירים שמסכנים את הפנסיות ואת הרכוש של אנשים אחרים" - כך אמר איש התקשורת אברי גלעד, בתוכנית "המילה האחרונה" ששודרה היום (א') בגלי צה"ל.

גלעד דיבר בהקשר לסערה הקשורה להערת ה"עסק חי" שהוצמדה לדוחות אידיבי של נוחי דנקנר בסוף השבוע, בהקשר להשפעת הדבר על כספי הפנסיה של הציבור שמושקע באג"ח של דנקנר.

לדברי גלעד, "כל הטייקונים שמתמוטטים עכשיו יצרו להם פירמידות מורכבות של מינוף, שבתוכן יש מעט כסף שלהם והרבה כסף של הציבור. וכל זאת בשביל להיות בעלי רכוש שאין שום צורך לאדם להחזיק. אין שום סיבה שאדם יחזיק יותר מ-10 מיליון שקל, גם אם הוא רוצה לחיות באופן המפונק ביותר - אין שום סיבה שאדם יהיה שווה יותר ממיליארד שקל".

"אני חייב להוסיף לענייני נוחי דנקנר", אמר גלעד. "אנשים שהולכים ל'רנטגן' (הרב יעקב איפרגן שידוע בתחזיות ובייעוץ שלו לטייקונים) - שייפלו. זו חוצפה - אני מקווה שנשירתו של נוחי דנקנר תהיה אות למיעוט בכוחו של הרנטגן, שהוא שרלטן. מילא אם אתה מהמר עם הכספים שלך ומתייעץ עם מישהו שמתחזה לראות ראייה אחרת; אבל כשאתה שם בידיו את ההחלטות הכלכליות של ציבור שלם ומפיל אוכלוסיה של מדינה אחת - זה פשוט חוצפה".