נעילה שלילית בבורסה; תשואות אג"ח IDB זינקו ל-230%

אי.די.בי פרסמה דוחות שליליים עם הערת "עסק חי" ■ נתוני קרנות הנאמנות לאוגוסט מראים: הציבור עדיין בבונקר וחושש ממניות ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-450 מיליון ש' ■ מניות האנרגיה ריכזו עניין ■ מלאנוקס ריכזה מחזורים גבוהים

שבוע המסחר בבורסה נחתם היום (א') בירידות, על רקע נאומו של יו"ר ה'פד' בן ברננקי בג'קסון הול, שחזר על המנטרה הישנה שלו ושב הצהיר כי הוא "פתוח לשימוש נוסף בהקלה כמותית". מניות האנרגיה המשיכו לרכז עניין, לקראת פרסום דוח המשאבים של שותפויות מאגר "מירה", אולם ני"ע של IDB תפסו את מלוא תשומת הלב בעקבות הדוחות הכספיים שפרסמה הקבוצה בסוף השבוע, עם הערת "עסק חי". מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-450 מיליון שקל.

ירידות חדות בני"ע של קבוצת IDB הכבידו היום על השוק. הקבוצה פרסמה דוחות שליליים בסוף השבוע שכללו הערת "עסק חי", מה שמשקף חשש לחדלות פירעון של הקבוצה בשנה הקרובה. נוחי דנקנר שיגר מכתב לעובדים בו הבהיר כי הוא תר אחר שותפים שיזרימו הון. הבוקר אמר בכיר באוצר ל"גלובס" כי במשרד לא מתכוננים לסייע לדנקנר.

אגרות החוב של אי.די.בי. נפלו היום והתשואה הרקיעה שחקים, כאשר התשואה באג"ח ג' הגיעה במהלך היום לכ-230%. הקבוצה הודיעה היום על מינויה של אביטל בר דיין, סמנכ"לית בכירה בסוכנות דירוג האשראי מידרוג, לאחראית קשרי משקיעים ותחום חוב בקבוצה, מינוי המעיד על עת מצוקה.

קפיצה קטנה לחו"ל; המדדים המרכזיים בוול סטריט ננעלו בעליות שערים, בעקבות נאומו של ברננקי ובכך חתמו חודש שלישי ברציפות של עליות. מדד הדאו ג'ונס סיכם את השבוע בירידות של 0.5%, אך בעלייה חודשית של 0.6%, מדד ה-S&P 500 ירד בשבוע החולף בכ-0.3% אך בסיכומו של החודש נותר בטריטוריה החיובית עם עליות של 2%. מניית אפל שרשמה באוגוסט שיא חדש, הזניקה את מדד הנאסד"ק ב-4.3% בסיכום חודשי.

ובחזרה לשוק המקומי, זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", טוען כי מדד ת"א 25 עלה בשבוע החולף ונבלם סביב הרמה של 1,125 נקודות. "הבלימה ב-1,125 מאמתת את תקפותה של רמה זו כרמת התנגדות. הגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עלייה על פי מספר רב של אינדיקטורים טכניים כך שיש לקחת בחשבון פריצה כלפי מעלה של ההתנגדות ב-1,125. התמיכה המשמעותית היא באזור 1105-1107 ויהיה מעניין לראות האם תתגבש תמיכה כבר ב-1120, תמיכה שתהיה כמובן שורית יותר".

הציבור עדיין בבונקר

הגיוסים בתעשיית קרנות הנאמנות בחודש אוגוסט הסתכמו בכ-1.8 מיליארד שקל, מתוכם כ-700 מיליון שקל נוספו לקרנות המסורתיות - ירידה של כ-55% בקצב הגיוסים לעומת חודש יולי. כך, עפ"י אומדנים והערכות שבוצעו ע"י כלכלני מיטב.

בסיכום חודש אוגוסט קרנות אג"ח מדינה בלטו בגיוסים נאים של כ-1 מיליארד שקל, זאת לאחר גיוסים של כרבע מיליארד שקל בשבוע האחרון. מהקרנות הקונצרניות, מנגד, נפדו כ-110 מיליון שקל, בעקבות פדיון שבועי של כ-100 מיליון שקל. האפיק השקלי ממשיך בקצב גיוסים גבוה בהובלת הקרנות הכספיות שהוסיפו כ-1.05 מיליארד שקל ומנגד ירידה של כ-90% בקצב הגיוסים לקרנות השקליות שעמדו על כ-60 מיליון שקל בלבד באוגוסט. הציבור עדיין פוחד והקרנות המנייתיות מאבדות כ-230 מיליון שקל בסיכום חודש אוגוסט ומשלימות חצי שנה רצופה של פדיונות.

דלק נדל"ן ומלאנוקס

סאגת הסדר החוב בדלק נדל"ן מסרבת לגווע. בסוף השבוע פורסם כי נושי החברה ונציגיה הגיעו למתווה נוסף של הסדר חוב, אולי האחרון לפני פירוקה של החברה. הבסיס להסדר החדש - תשלום במזומן של 750 מיליון שקל. הסדרה הלוחמנית ביותר מסכימה למחוק 2.15 מיליארד שקל - החוב לשלוש סדרות האג"ח ובמקום זה לקבל תשלום מיידי במזומן של 100 מיליון שקל והיתרה (650 מיליון שקל) תיפרס על פני 6 שנים - תשלום של כ-93 מיליון שקל בשנה בריבית של 6% בשנה.

מלאנוקס ריכזה מחזורים גבוהים בשל עדכון מדד Msci World, במסגרתו אלביט מערכות להיגרע ממדד זה ומלאנוקס, אשר שילשה את שוויה מתחילת השנה, צפויה להתווסף אליו. כלכלני לאומי ציינו בסקירה השבועית כי השינויים האמורים עשויים להביא לעודף היצע במניית אלביט ומנגד לעודף ביקוש במנית מלאנוקס בשל התאמת קרנות עוקבות, קרנות ETF ותעודות סל בארץ ובעולם את אחזקותיהם.

חברת סאני של אילן בן דב דיווחה ביום ו' על תוצאות גרועות לרבעון השני של השנה. החברה דיווחה על הפסד של כ-1.5 מיליארד שקל ברבעון השני לעומת רווח של 64 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות התכווצו לכ-1.63 מיליארד שקל לעומת 2.07 מיליארד שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי של סאני ברבעון השני של השנה הסתכם בכ-1.36 מיליון שקל לעומת רווח בסך של כ-271 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בעוד שותפויות קידוח "מירה" דרוכים לקראת פרסום דוח המשאבים בשבוע הקרוב, מודיעין , אחת השותפויות בקידוח, הודיעה בסוף השבוע כי קיבלה את אישור מועצת הגז והנפט להשלמת רכישת אחזקה של 10% מרישיון "שמשון" מידי ישראמקו. רישיון שמשון, הממוקם כ- 92 ק"מ מערבית לחופי אשקלון, הוכרז בחודש אוגוסט האחרון כתגלית עפ"י כללי ה- PRMS. בנוסף, הודיעה השותפות לישראמקו על הגדלת האופציה לרכישת זכויות ברישיונות "דניאל מזרח" ו"דניאל מערב" ל-15%.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]