נעילה חיובית בת"א; מלאנוקס צנחה 8.1%, אבנר זינקה 7%

זיו סגל: "מי שממוקד בשוק המקומי יכול עדיין להסתמך על מגמת העלייה כל עוד המעו"ף מעל 1,105 נקודות" ■ שותפויות "לוויתן" במו"מ להכנסת שותף בינלאומי ■ נוחי דנקנר מוכר את "מעריב" לשלמה בן צבי

המסחר בבורסה בתל אביב נחתם היום (א') בעליות שערים חדות (לאחר נוהל 'פתיחה אנגלית' עקב ירידה חדה במניית מלאנוקס), כאשר מדד הבנקים זינק ביותר מ-4.5%. זאת, על רקע ההכרזה של נשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי ביום חמישי על תוכנית בלתי מוגבלת לרכישת אגרות חוב ממשלתיות שבעקבותיה ננעלו הבורסות ביבשת בעליות חדות. מנגד, נתוני מאקרו מעורבים בארצות הברית העיבו במעט על החגיגה אולם גם בוול סטריט נרשמו עליות חדות בסיכום חמישי ושישי. עם זאת, מחזור המסחר נותר נמוך והסתכם בכ-791 מיליון שקל.

הבורסה בתל אביב לא הספיקה להגיב ביום חמישי להכרזה של דרגי ועל כן ננעלה במגמה שלילית. מדד ת"א 25 ירד ב-0.1% וננעל ברמה של 1,112.57 נקודות. המנתח הטכני של "גלובס" זיו סגל עדיין אופטימי לגבי הכיוון הכללי של המדד וטוען שכל עוד המדד לא ירד מתחת לרמה של 1,105 נקודות, הכיוון של המדד יהיה כלפי מעלה.

"מי שסבלני ו/או ממוקד בשוק המקומי יכול עדיין להסתמך על מגמת העלייה ולזכור שהשוק לא ירד למרות כל הכותרות המאיימות בעיתונים", כתב סגל בסקירה שלו. "מהלך מתחת ל-1,105 נקודות יכניס את ת"א 25 לאזור אי ודאות השוכן בין 1,090 נקודות ל-1,105 נקודות. כל עוד המדד מעל 1,105 נקודות, הגדרת המגמה ממשיכה להיות מגמת עלייה".

ביום שני יפרסם בנק ישראל את הפרוטוקל של דיון הריבית של בנק ישראל לחודש ספטמבר, שנותרה, כצפוי, ברמה של 2.25%, בעוד שהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה תפרסם באותו יום את סקר אמון הצרכנים לחודש אוגוסט וביום שישי את מדד המחירים לצרכן לאותו חודש.

הידיעה המרכזית בסוף השבוע האחרון הינה ההכרזה של מריו דרגי על תוכנית לרכישת אג"ח ממשלתיות לא מוגבלת במטרה להוריד את התשואות על אגרות החוב הללו ובכך לעזור למדינות כמו ספרד ואיטליה לגייס הון בעלויות נמוכות יחסית.

דרגי הציג למעשה את ה"בזוקה" שהמשקיעים חיכו לה - פעולה גדולה ללא הגבלת זמן לייצב את שוקי האג"ח. התוכנית החדשה נקראת MOT (Monetary Outright Transactions). "נקנה אגרות חוב ממשלתיות בטווח זמן פקיעה של 1-3 שנים. אנחנו נחליט מתי להתחיל ומתי לסיים את התוכנית ומה יהיה היקפה", אמר דרגי במהלך מסיבת העיתונאים החודשית שבאה לאחר הודעת הריבית של הבנק. "נדאג לשקיפות מלאה ונפרסם את הרכישות שלנו מידי חודש".

עוד לפני מסיבת העיתונאים החליט הבנק המרכזי האירופי להותיר את הריבית ללא שינוי על 0.75%. זאת, כאשר מרבית ההערכות היו כי יו"ר הבנק יוריד את הריבית בכ-0.25% לרמה של 0.5% - שפל כל הזמנים בגוש האירו. באנגליה הותיר הבנק המרכזי את הריבית ברמה של 0.5%.

ההכרזה של דרגי על תוכנית רכישת האג"ח השפיעה גם על המסחר בוול סטריט שננעל ביום שישי בעליות שערים. מה שהעיב על החגיגה היתה האכזבה מנתוני התעסוקה שפורסמו באותו יום שהצביעו על יצירת 96 אלף מקומות עבודה חדשים במשק האמריקאי לעומת צפי ל-125 אלף. שיעור האבטלה במדינה ירד בחודש שעבר ל-8.1% מרמה קודמת של 8.3%, אך אלה לא חדשות טובות עבור הנשיא ברק אובמה שכן הירידה בשיעור האבטלה נובעת מכך שחלק מהאנשים במדינה פשוט איבדו תקווה מלמצוא עבודה ויצאו מהשוק.

ולמרות הכל - מדדי המניות המובילים סגרו את השבוע ברמות שיא שלא נראו מזה שנים. מדד הדאו ג'ונס ברמתו הגבוהה מאז דצמבר 2007 ואילו ה-S&P 500 בשיא שלא נראה מאז ינואר 2008. המדדים עלו השבוע בשיעורים של 1.7%-2.3%.

קרדיט סוויס מתאוששת; דנקנר מוכר את "מעריב"

השותפות בתגלית "לוויתן", אבנר , דלק קידוחים ורציו , דיווחו הבוקר לבורסה באופן רשמי כי בסוף השבוע התקבלו הצעות לרכישה של עד 30% מהזכויות ב"לוויתן" מחברות בינלאומיות מובילות, העוסקות בתחום חיפושי גז טבעי והפקתו.

אלה פריד, אנליסטית האנרגיה בלאומי שוקי הון, מציבה בתרחיש שמרני-שלילי מחיר יעד של כ-20 אג' לרציו, נמוך בכ-33% מהמחיר בבורסה כעת. מחיר היעד שלה לאבנר עומד על 2.34 שקל (פרמיה של כ-15%) ולדלק קידוחים על 12 שקל (פרמיה של כ-6%). מחיר יעד לישראמקו עומד על 53 אגורות.

בעוד נושי קבוצת אי.די.בי מהרהרים אם לקחת את הקבוצה לפירוק, מניית קרדיט סוויס, הבנק השווייצרי בו מחזיקה IDB כ-2.3% מהמניות, השלימה ביום שישי זינוק של כ-25% מ-1 באוגוסט. הקבוצה מחזיקה ב-30.32 מיליון מניות קרדיט סוויס השוות היום כ-2.5 מיליארד שקל. העלייה של קרדיט סוויס יכולה כמובן לתמוך במגמה חיובית גם באי.די.בי היום.

מניית דיסקונט השקעות מגיבה לעיסקת המכירה של עיתון "מעריב" לשלמה בן צבי, מו"ל העיתון "מקור ראשון", תמורת 85 מיליון שקל. על המגעים בין הצדדים דווח לראשונה ב"גלובס". העסקה כוללת את העיתון לבדו, ללא החובות וללא בית הדפוס.

מניות הבנקים רשמו עליות חדות בעקבות העליות בסקטור מסביב לעולם בימים חמישי ושישי. נציין את פועלים ולאומי .

בזק דיווחה הבוקר כי בסוף השבוע האחרון אישרה אסיפת בעלי המניות של החברה את החלטת הדירקטוריון מיום ה-1 באוגוסט השנה, לחלק דיבידנד בגובה 997 מיליון שקל. על פי ההודעה, לחברה אין עוד יתרות רווחים לאחר החלוקה הנוכחית. המועד הקובע יהיה ה-23 בספטמבר ומועד התשלום יהיה ה-10 לאוקטובר. עבור כל מניה יחולק סך של 36 אגורות.

מניית גרנית ריכזה עניין ורשמה עליות חדות, לאחר שעזריאלי העלתה את מחיר הצעת הרכש לחברה.

הכישלון בקידוח ברשיון "מירה" המשיך לעמוד בכותרות במיוחד לאור הקריסה שנרשמה במניות השותפויות במסחר ביום חמישי. על פי דיווחי השותפים בקידוח - הכשרה אנרגיה , מודיעין , איי.פי.סי והמפעילה -GGR - עלות הקידוח נאמדה בכ- 82 מיליון דולר, אולם בעקבות התקלה שבה נתפסו צינורות הקידוח בתחילת חודש אוגוסט, וכן בדיקות לוגים נוספות שמבוצעות בו כעת, טיפסה עלות הקידוח לקרוב ל-90 מיליון דולר.

לאחר שנה של מו"מ רווי משברים, וכשחרב הפירוק מתנופפת מעל, הגיעו יצחק תשובה ומחזיקי האג"ח של דלק נדל"ן להסכמות על מתווה חדש להסדר חוב, שבמסגרתו "יזכו" הנושים הבלתי מובטחים לתספורת של כ-65% על חוב בהיקף של 2.15 מיליארד שקל. אמש נחתם הסכם בין החברה לנציגות סדרה כ"ה, המיליטנטית מבין שלוש סדרות האג"ח של דלק נדל"ן, והוא צפוי להיות מאושר על ידי כלל המחזיקים עד יום שלישי הקרוב.

מלאנוקס ריכזה עניין חדה עקב פער ארביטראז' שלילי של כ-8%. מנגד, בפרטנר פער חיובי של כ-6% כך שהיא רשמה עלייה חדה.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]