ההסתדרות הודיעה לפלאפון: אנחנו הארגון היציג בחברה

היסטוריה בענף הסלולר: למעלה משליש מעובדי פלאפון הצטרפו להסתדרות

לאחר כשבועיים בהם נעשו נסיונות התאגדות על-ידי עובדים בחברת פלאפון, הודיעה הערב (ג') ההסתדרות למנכ"ל חברת פלאפון, גיל שרון, כי למעלה משליש מעובדי החברה הצטרפו לארגון, מה שהופך את ההסתדרות לארגון העובדים היציג של עובדי פלאפון. זו הפעם הראשונה בה ההסתדרות היא ארגון יציג באחת מחברות הסלולר.

במכתב שהעבירה הערב מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים, חניטל סויסה, מבקשת ההסתדרות מהחברה להכנס להליך של הדברות ומו"מ להסכם קיבוצי במטרה להגן על זכויות העובדים בחברה.

חברת פלאפון, עם זאת, מפקפקת באמינות ההודעה של ההסתדרות. מהחברה נמסר: "קיבלנו את הודעת ההסתדרות שטוענת כאילו עלה בידה לצרף שליש מעובדי החברה. החברה מפקפקת בתוכנה של ההודעה ובאמיתות הטענה ותבדוק אותה. החברה חוששת שמדובר בתרגיל שנועד לגרום לעובדים שלא הצטרפו להסתדרות, להצטרף אליה. לחברה נודע שהיו ביטולים רבים. החברה תבדוק את הטענה ותדרוש לראות את טופסי ההצטרפות כמתחייב בחוק".

יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אמר הערב: "אני שמח שוועד הפעולה של עובדי חברת פלאפון, שפנה לפני מספר חודשים להסתדרות, הצליח יחד איתנו לארגן את העובדים. אין ספק שההתארגנות תביא לכך שהעובדים יוכלו להתמודד טוב יותר בכל הקשור להגנה על זכויותיהם".

יו"ר ועד הפעולה של עובדי פלאפון, ברק לוי, קרא הערב לכל עובדי פלאפון להמשיך ולהצטרף להתארגנות: "אני חושב שהבשורה היום על הצלחת ההתארגנות היא בשורה גדולה לעובדי פלאפון לשנה החדשה. אני מקווה שההנהלה תלך איתנו יד ביד כדי שנוכל מצד אחד לשמור על זכויות העובדים ומצד שני להמשיך לשמור על פלאפון כחברה טובה ומובילה בשוק הסלולרי. אני קורא לכל עובדי פלאפון שעדיין לא הצטרפו להמשיך ולהצטרף להתארגנות".

מזה שבועיים מנסים עובדי פלאפון להתאגד תחת ההסתדרות, אשר מצידה טענה כי פלאפון מנסה לסכל את התאגדות העובדים, וזאת לאחר שבית הדין האזורי לעבודה הוציא צו זמני המורה לפלאפון להימנע מפעולות לסיכול ההתארגנות בדרך של הודעות אישיות לעובדים. ההסתדרות הגישה בסוף השבוע שעבר בקשה נוספת לבית הדין בטענה כי חברת פלאפון מבזה את הצו שניתן נגדה וממשיכה לנסות לסכל את ההתארגנות. דיון בעניין זה יתקיים באמצע חודש אוקטובר.

בהסתדרות קוראים לחברה להכיר בהתארגנות ומקווים כי החברה תשתף פעולה על מנת שניתן יהיה לשמור על זכויות העובדים מחד, ועל איכותה של החברה, מאידך.