ההסתדרות: פלאפון עדיין מנסה לסכל את התאגדות העובדים

מאשימה את פלאפון בביזוי ביה"ד: עובדים בחברה נקראים בזה אחר זה לחדר צדדי ונדרשים לחתום על נייר ריק ■ "פלאפון מתחכמת ועושה שימוש באנשי-קש"

פרשת ההתאגדות של עובדי פלאפון וההתנגדות שמפעילה הנהלת החברה רושמת היום (ה') עליית מדרגה: ההסתדרות הכללית פנתה לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב בבקשת ביזיון בית משפט מצד פלאפון, בטענה כי זו מפרה באופן בוטה את הצו שהוציא בית הדין בתחילת השבוע, לפיו נאסר על החברה לסכל את מהלך ההתאגדות בדרך של הודעות אישיות לעובדים, כאשר החברה רשאית לכל היותר להביע את דעתה באמצעות אגרות כלליות, מתונות וללא מסרים שליליים.

ההסתדרות דורשת לקנוס את פלאפון על כל הפרה לגופה ולחייב אותה למלא באופן גורף את החלטות בית הדין.

בעקבות בקשת ההסתדרות, בית הדין יקיים דיון על הבקשה לביזיון בית המשפט. הדיון יתקיים ביום שני הקרוב ב-11:30.

לטענת ההסתדרות, עובדים בחברה נקראים בזה אחר זה להגיע לחדר צדדי, בו יושבות שתי עובדות הדורשות מהם לכאורה לחתום על נייר ריק המכיל אך ורק את פרטיו האישיים של העובד.

לפי הנטען, אחד העובדים, שתיעד את הדבר והפיץ סרטון וידיאו המשמש גם כראיה בבקשה לביזיון, התעקש לשאול על מה הוא מתבקש לחתום, ואז נענה: אתה חותם על כך שאתה מעוניין ב"ועד בתוך הבית".

בהסתדרות חוששים כי מדובר בניסיון להקים "ועד מטעם" - דבר האסור על-פי דין ונחשב לאחת הדרכים המוכרות והמפוקפקות בעולם העבודה לשבור התארגנות לגיטימית. "חברת פלאפון מתחכמת ועושה שימוש באנשי-קש", אומרים בארגון.

עוד נטען בבקשה לביזיון כי עובדים המועסקים במוקדי השירות הפרונטליים של פלאפון נדרשים לגשת בקבוצות של 2-3 אנשים לאחד החדרים, שם מנהל שמועסק בדרך קבע במוקד אחר מציג בפניהם מצגת ובה "מסע הפחדה" לכאורה כנגד ההתאגדות בהסתדרות.

בהסתדרות טוענים כי המצגת כוללת מסרים שליליים, שנאסרו כאמור במסגרת הצו שהוציא בית הדין. כך למשל, נטען כי במצגת נאמר כי ההסתדרות תדאג רק לעובדים הוותיקים ולמקורבים ותפגע בעובדים החלשים.

עוד נטען כי לעובדים הופצו מסרונים ובהם מספר פקס שאליו ניתן לשלוח טפסים המבטלים את הצטרפותם להסתדרות, כאשר מספר הפקס האמור משויך לכאורה למנהל אחר בחברה.