סופי: הוט ו-yes יחויבו לספק חבילה צרה

מועצת הכבלים והלוויין: הפלטפורמות יחויבו לספק ללקוחות 16-20 ערוצים במחיר בסיסי ■ המועצה החליטה שלא לקבוע את מחיר החבילה כדי לא לפגוע בתחרות

מועצת הכבלים והלוויין אישרה היום (ה') החלטה לפיה תחייב את הפלטפורמות הוט ו-yes לספק חבילת ערוצים בסיסיות.

במסגרת ההחלטה שהובילה המועצה, בראשותו של ממלא-מקום היו"ר נתי שוברט, יחויבו הפלטפורמות לספק בין 16-20 ערוצים במחיר בסיסי ללקוחותיהן.

במסגרת תיקון הכללים תוסדר מחדש גם חובת ההשקעה של הפלטפורמות בהפקות מקומיות מסוגים שונים בערוצים המופקים בישראל והיקף שידורי הספורט שישודרו במסגרת מקבץ שידורים זה.

ההחלטה מגיעה לאחר שני שימועים שערכה המועצה במארס וביולי השנה. במסגרת ההחלטה, נוסף על הערוצים הבסיסיים - 2, 10, 1, 33, 99, 24, 9, 23 והערוץ הערבי, יחויבו הוט ו-yes להציע 4 ערוצים נוספים לפחות המופקים בישראל, ובכללם ערוץ ספורט בסיסי - שמועצת הכבלים והלוויין קבעה את תכניו, ערוץ לגיל הרך ו/או ערוץ לילדים ולנוער, ערוץ סדרות וסרטים, וחדשות עולם.

לפחות 30% מסכום ההשקעה בערוצים המדוברים יהיה חייב להיות מושקע בהפקות מקומיות, ולא פחות מ-15% מסכום ההשקעה יושקע בהפקות מורכבות, כלומר בדרמה ובתעודה.

היקף שעות השידור הראשוניות בערוצים המחודשים שיציעו הפלטפורמות לא יפחת מ-2,400 שעות בשנה, והן יחולקו לפחות בין שלושה מהערוצים. שעות השידור בכל אחד מהערוצים יעמדו על לפחות 20 שעות ביממה.

היקף שידורי הספורט, במקבץ שידורים מצומצם, מתבסס על הכוונה לחשוף את ציבור המנויים לתוכן ראוי ומגוון בתחום הספורט, מהארץ ומחו"ל. לפיכך, בכוונת המועצה להחיל לעגן תכני ספורט בסיסיים במקבץ שידורים מצומצם.

שידורי הספורט בערוץ הבסיסי יהיו חייבים לכלול לפחות 126 שעות בשבוע ולפחות 500 שעות שידורים ישירים של תחרויות ספורט ובכלל. בכלל זה: משחקי כדורגל לגברים בוגרים משתי ליגות לפחות, משחקי כדורסל וטניס לבוגרים או בוגרות, תחרויות ספורט מענפים שונים, בהשתתפות קבוצות, נבחרות או ספורטאים ישראליים, לפחות 100 שעות שידור ראשוני בנוסף לשעות השידור הישיר ומהדורה יומית מקומית של חדשות הספורט.

המועצה החליטה שלא לקבוע את עלות החבילה על מנת לא לפגוע בתחרות. בזמנו קבע משרד התקשורת שהמחיר האידיאלי עבור החבילה הצרה אמור להיות 100 שקל בחודש.

שר התקשורת משה כחלון מסר כי "החבילה הצרה היא הבסיס לתחרות אמתית בשוק השידורים בישראל. הצרכן הישראלי יוכל לצפות בערוצים המרכזיים בתוספת לערוצי ספורט וילדים, וזאת בעלות סבירה".