מחסור בגבינה צהובה של תנובה במעדניות ברשתות השיווק

ל"גלובס" נודע כי קיים מחסור בגבינות מסוג "העמק" ו"גלבוע" ■ תנובה: "מיעוט ימי הייצור בשל החגים והגידול בביקוש הביא לעיתים לאי-אספקה של חלק מהמוצרים"

‎‎במחלקות המעדנייה ברשתות השיווק קיים מחסור בגבינות צהובות מסוג "העמק" ו"גלבוע" של תנובה - כך נודע ל"גלובס". במספר רב של נקודות המכירה מלאי הגבינות אזל, למרות שמדובר במוצר שחיי המדף שלו עומדים על כחצי שנה.

יצוין כי מדובר בשתי גבינות צהובות שהמחיר עליהן מפוקח על-ידי הממשלה, והוא נמוך יותר ממחיר הגבינה הצהובה במדף.

‏‏במקביל, נמשך עדיין מחסור בחלב ניגר, אם כי לדברי קמעונאי בכיר, המחסור הולך ומצטמצם וצפוי להיסגר עד סוף החודש. ‏

"יש בתנובה מחסור כבר כמה ימים. כנראה שלקח לה זמן להתאושש מהחגים בשל ימי עובדה מועטים יחסית", אומר גרשון וייסמן, סמנכ"ל סחר של רשת מגה. מחסור קיים גם ברשתות שופרסל, רמי לוי ואחרות.

לדברי רמי לוי, בעל השליטה ברשת רמי לוי שיווק השקמה, "יש מחסור גם בחלב בשקית. תנובה מספקת 40% מההזמנות של החלב ורק 20% מהזמנות הגבינה הצהובה. בתנובה אמרו שחוסרים ייגמרו אחרי החגים, ולכן זה לא ברור".

בקרב הרשתות אומרים כי ניכר גם מחסור בגבינה צהובה "העמק" במדף.

‏‏‏עוד אומרים קמעונאים כי לא הורגשה עלייה בצריכה בחודש האחרון, ולכן היערכות מוקדמת מצד תנובה הייתה עשויה למנוע את המחסור בגבינה הצהובה.

‏מתנובה נמסר כי "תנובה ייצרה מתחילת השנה 7% יותר בגבינות צהובות ('עמק', 'גוש חלב', 'גלבוע' וכו') משנה קודמת. אנו עובדים במלוא כושר הייצור בכל המחלבות ובכל הקווים, 24 שעות ביממה, במשמרות מלאות ומתוגברות.‏‏‏

"מיעוט ימי הייצור בשל החגים והגידול בביקושים בחודשים האחרונים הביא לעיתים לאי-אספקה מלאה של חלק מהמוצרים. תנובה נותנת עדיפות לייצור מוצרי בסיס ומוצרים בפיקוח ועובדת בכל יכולות הייצור שלה".‏‏‏‎‎‏