נעילה שלילית באחד העם; מלאנוקס צנחה 5.9%, בבילון 6%

סנטימנט שלילי גם באירופה ובוול סטריט ■ בבילון דיווחה על זינוק של 245% בהכנסות ברבעון השלישי אך המניה צנחה ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל

המסחר בבורסה של תל-אביב נחתם היום (ג') בירידות שערים של יותר מ-1%, התואמות את הסנטימנט השלילי בבורסות העולם. המשקיעים התעלמו בהודעת בנק ההשקעות מריל לינץ' בדבר העלאת תחזית הצמיחה של ישראל ל-2.9% והחלו לממש רווחים. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.5 מיליארד שקל.

גיל קופפרברג, מנהל תיקי לקוחות בבית ההשקעות אנליסט, ממשיך להחזיק בעמדה אופטימית לגבי השוק המקומי. "סביבת המאקרו בארץ טובה, ואירופה וארה"ב מושכות את השווקים מעלה", הוא אומר, "שורה של החלטות של מנהיגי אירופה לתמוך בכלכלות שבמצוקה בתוך האיחוד האירופי וירידת סיכון התפרקות הגוש בעת הזו, החזירו את שוקי המניות בעולם לעליות, ואת השוק הישראלי ביתר שאת".

השיפור בכלכלה הגלובלית וסימני ההתאוששות בישראל במחצית הראשונה של 2012, הביאו את כלכלני מריל לינץ' להעלות את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2012 ל-2.9% (מ-2.7%), ולדחות את הצפי שלהם להורדת ריבית נוספת של רבע אחוז לרבעון הראשון של 2013. עם זאת כלכלני מריל לינץ' קובעים, כי איום המצוק הפיסקלי בארה"ב ומשבר החוב המתמשך בגוש היורו, ממשיכים להוות סיכון לצמיחה בישראל ולשיעורי הריבית של בנק ישראל, ולכן הם משאירים ללא שינוי את תחזית הצמיחה של ישראל לשנת 2013 על 2.9%.

תוצאות חזקות לבבילון

בבילון דיווחה היום על תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה - אך המניה מחקה את העליות ככל הנראה בשל היעדר התייחסות להנפקה המיוחלת בוול סטריט. בשורה העליונה דיווחה בבילון על זינוק של כ-245% בהכנסות לרמה של כ-198 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לכ-57.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת כ-159.2 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2012. החברה רשמה רווח נקי של כ-31 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת כ-22.9 מיליון ש"ח ברבעון השני לשנת 2012.

טבע ושותפתה לפיתוח תרופת לקווינימוד, אקטיב ביוטק, הודיעו אתמול על הצגת נתונים קליניים חיוביים משלב IIa של המחקר בתרופה, בטיפול אצל חולי קרוהן (דלקת המעי).

מלאנוקס הודיעה אתמול על הקמת Mellanox Federal Systems, חברה בת בבעלות מלאה, שתרכז את פעילותה של מלאנוקס, כולל פיתוח עסקי' מול גופי ממשל ואינטגרטורים בארה"ב.

אקוויטי 1, חברת הבת האמריקאית של גזית גלוב , הודיעה אתמול כי התקשרה בהסכם למכירת אג"ח לא מובטחות בהיקף של כ-300 מיליון דולר בריבית נקובה של 3.75%. האג"ח הינה לתקופה של כ-10 שנים, לפירעון ביום 15 בנובמבר 2022 והוצעה למשקיעים במחיר של 99.5 סנט המשקף תשואה לפדיון של 3.799%, מרווח של כ-2% מעל אג"ח ממשלת ארה"ב בעלת מח"מ דומה. בכוונת EQY להשתמש בתקבול האמור לפירעון אג"ח קיימות בהיקף של 250 מיליון דולר הנושאות ריבית של 6.25% ונפרעות בשנת 2014, הקטנת מסגרות אשראי מתחדשות ושימושים תאגידים כלליים הכוללים בין היתר פעילות רכישות, פיתוח ופיתוח מחדש של נכסים.

חברת מזור רובוטיקה מדווחת היום כי קיבלה הזמנה ראשונה למערכת הרובוטית ה- Renaissance מהמפיץ הדרום מזרח אסיאתי, חברת Transmedic Pte Ltd,. המערכת שהוזמנה תוצב בבית החולים Viet Duc בהאנוי, בירת וייטנאם.

חברת פלוריסטם הודיעה היום על ציון דרך משמעותי לקראת קבלת מתקן הייצור החדש בחיפה. בימים אלה החלה חברת ביופארמקס, שבונה עבורה את המפעל, בסדרת בדיקות איכות מחמירות במטרה לוודא שהמפעל עומד בתנאי ייצור נאותים טרם מסירתו לידי החברה. בין היתר עורכת החברה בדיקות איכות למערכות סינון האוויר, הזרקת המים, גז ועוד. כל אלה חיוניים לייצור נאות של תרופות תאיות.

אלווריון דיווחה אתמול על חוזה חדש בדרום אפריקה. אלווריון, המספקת פתרונות תקשורת אלחוטית בפס רחב, נבחרה על ידי המועצה האיזורית נאמה-קוי שבדרום-אפריקה לחבר בין 6 משרדי מועצה מרוחקים, לשם העברת מידע ונתונים חיוניים בזמן אמיתי, והקמת תשתית שתתמוך בשירותים נוספים בעתיד.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]