בבילון: המכירות זינקו ב-245%; מדוע החולשה במניה?

(עדכון) - מכירות חברת האינטרנט הסתכמו בכ-198 מיליון שקל ■ בשורה התחתונה רשמה בבילון רווח נקי של כ-31 מיליון שקל ■ הערכות בשוק: המניה יורדת כי בבילון לא עדכנה לגבי ההנפקה בוול סטריט

חברת בבילון דיווחה היום (ג') על תוצאות טובות לרבעון השלישי של השנה - אך המניה מחקה את העליות ככל הנראה בשל היעדר התייחסות להנפקה המיוחלת בוול סטריט.

בשורה העליונה דיווחה בבילון על זינוק של כ-245% בהכנסות לרמה של כ-198 מיליון שקל ברבעון, בהשוואה לכ-57.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת כ-159.2 מיליון שקל ברבעון השני לשנת 2012. החברה רשמה רווח נקי של כ-31 מיליון שקל לעומת כ-5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת כ-22.9 מיליון ש"ח ברבעון השני לשנת 2012.

הרווח התפעולי ברבעון הסתכם בכ-36.7 מיליון שקל בהשוואה לכ-6.8 מיליון שקל ברבעון אשתקד.

מניית בבילון עלתה בכ-6% לפני פרסום הדוחות אך זמן קצר לאחר פתיחת המסחר המחודשת בעקבות פרסות הדוח היא מחקה את העליות. על פי הערכות בשוק, בבילון נסחרת בתנודתיות חריפה שכן היא לא סיפקה שום מידע אודות ההנפקה הצפויה בוול סטריט עוד השנה.

אלון כרמלי, מנכ"ל בבילון, אמר כי "בבילון ממשיכה למצב את עצמה כאחד השחקנים הצומחים בשוק האינטרנט הגלובלי. החברה מרחיבה באופן עקבי את בסיס לקוחותיה, את פריסתה הגלובלית ואת סל השירותים. אנו עסוקים באיתור המגמות הבאות בעולם הפעילות שלנו על מנת להמשיך ולפתח שירותים ומוצרים שיתמכו בהמשך התרחבותה של החברה".

ערן יעקובי, סמנכ"ל המחקר בדש ברוקראז', מציין כי "לאור התוצאות, אין לנו כל סיבה לשנות את המלצת הקניה על החברה. העיניים של המשקיעים כרגע תהיינה נשואות לתהליך ההנפקה בנאסד"ק ולתמחור המניה בסוף התהליך. אי לכך, אנו גם לא מוצאים טעם להתעסק עם מחיר היעד בשלב זה ומותירים אותו על 44 שקל. אנו מעריכים כי תשקיף ראשון יצא בשבועיים הקרובים ואז אולי נוכל לגלות עוד פרטים על החברה".

מוקדם יותר היום דיווחה בבילון כי חתמה על הסכם מסגרת עם גוגל לקידום הפרסום בסלולר. בבילון אינה יכולה להעריך לפי שעה את התרומה הכספית של ההסכם.

"בהמשך לדיווחי החברה בדבר פיתוח אפליקציית תרגום לתחום הסלולר על פלטפורמות אנדרואיד, בלקברי ואייפון, פועלת החברה למימוש מודל עסקי מתאים לתחום הסלולר כאמור. לצורך כך, החברה מתכבדת להודיע כי חתמה על הסכם מסגרת עם AdMob Google. הסכם המסגרת ממסד שיתוף פעולה בין החברות בתחום הפרסום המקוון בסלולר", נכתב בהודעת החברה.

בבנק אגוד העריכו שהחברה תפתיע לטובה ותדווח על זינוק חד ברווח הנקי לרמה של 30.5 מיליון שקל. (לסקירה המלאה - לחצו כאן)