יורם שפטל: "נתן זהבי דישדש עד שהגעתי לשדר ב-103FM"

שפטל מגיב לטענות זהבי כי הוא פועל בתביעה שהגיש נגדו כ"קוזק הנגזל": "זהבי הפך את לשון הביבים והאשפתות לדרך ביטוי, לכלי עבודה ולאמצעי פרנסה"

יורם שפטל-נתן זהבי, מערכה נוספת: עו"ד שפטל הגיש אתמול (ד') כתב תשובה לטענות ההגנה של זהבי בתביעת לשון הרע בסך 200 אלף שקל שהגיש נגדו שפטל בחודש יולי השנה, לאחר שזהבי כינה אותו "אדולף" בשידור חי ברדיו.

כתב התשובה של שפטל מגיע כתגובה לטענות זהבי מלפני כשבועיים, שבהן האשים את שפטל כי הוא פועל בתביעתו כ"קוזק הנגזל", וכי ‎‎‏"אם הוא מופיע תדיר בזירה הציבורית ומוכר בלשון שבה הוא נוקט, בסגנונו הגס ובהתבטאויותיו המעליבות - הוא צריך להיות נכון לספוג תגובות ואפילו בוטות".

בדבריו מאתמול, שפטל ממשיך לטעון נגד לשונו של זהבי - "לשון ביבים ואשפתות שלא נשמעה דוגמתה במקומותינו". עו"ד שפטל מביא בכתב התשובה דוגמאות רבות ללשונו החריפה של זהבי בפניותיו למאזיניו בתוכנית "זהבי עצבני" ברדיו 103FM, עם שימושים במילים בוטות וגסות לעתים. לדברי שפטל, זהבי הפך את לשון הביבים הזו לדרך ביטוי, לכלי עבודה ולאמצעי פרנסה.

בכתב ההגנה של זהבי מפני כשבועיים, הוא טען כי "תביעתו של שפטל היא ביטוי לעזות-מצח, ומהווה שימוש מובהק לרעה בנשק התביעה על-ידי 'נפגע' מדומה, המפריך טענות-שווא".

לדברי שפטל, מדובר בהשמצה, הכפשה, והשחרה נגדו על כך שבסך-הכול יצא לתבוע את עלבונו בגין כינוי מחפיר כלפי אדם ויהודי. "מדובר בניסיון נואש על-פי האסכולה הידועה של 'ההגנה הטובה ביותר היא התקפה'", לדברי שפטל.

עוד טוען שפטל כי בכנותו את התובע בכינוי "אדולף", הנתבע (זהבי) "אולי לא הניח לפתחו של התובע את כל האסוציאציות העולות מן השימוש בכינוי זה, ולא נועד לסמן אותו כמי שמבקש להשמיד את העם היהודי, אך הוא בהחלט השווה בין התובע לצורר הנאצי והעמיד את השניים על אותה מדרגה ערכית וייחס להם תכונות דומות", טוען שפטל.

עו"ד שפטל מבקש לדחות את טענות זהבי כי תביעת הדיבה היא בעצם "צעד טקטי במסגרת המאבק על הבכורה בהגשה ברדיו 103FM או מאבקי רייטינג, ואמר כי מדובר בטענה מקוממת ושקרית. "אין כל מאבק בנינו. אני מגיש את התוכנית ברדיו כתחביב או שירות לאומי ללא שכר", טען שפטל.

עו"ד שפטל מבקש לציין, כהערת אגב, כי תוכניתו של זהבי, "זהבי עצבני", דישדשה במקום הרביעי מבחינת כמות המאזינים במשך 12 שנה, עד ששפטל הצטרף ב-2009 לרצועת השידור והפך אותה להיות המואזנת ביותר ברדיו 103FM וכן בין כל תחנות הרדיו האזורי במדינה, לדבריו.

סביר להניח שצפוי פרק נוסף בסאגה...