סלע קפיטל רוכשת מגד זאבי את ביה"ח אלישע ב-85 מ' ש'

להערכת קרן הריט, ההכנסות מדמי השכירות בביה"ח הפרטי יסתכמו בכ-7.45 מיליון שקל בשנה, והן צפויות לגדול בכ-3% בכל חמש שנים ■ דמי השכירות משקפים תשואה של 8.75% ותשואה על ההון העצמי של כ-11.5%

קרן הריט סלע קפיטל הודיעה היום (א') כי תרכוש את בית החולים הפרטי אלישע שבחיפה מידי איש העסקים גד זאבי בעבור 85 מיליון שקל. וזאת, מספר ימים לאחר שזאבי איבד את חלקו בגרנד קניון בחיפה, לאחר שלא עמד בהחזר הלוואה שנטל לפני שנתיים, כך דיווחה בשבוע שעבר שותפתו בקניון, בריטיש ישראל.

עם 200 רופאים, בית החולים אלישע מפעיל שישה חדרי ניתוח בתחומים שונים, מבצע כ-10,000 ניתוחים בשנה ו-12,000 פעולות אמבולטוריות. לבי"ח הסדרים לניתוחים עם כל קופות החולים בארץ, עם חברות הביטוח וכן עם משרד הביטחון.

בית החולים, שהיה בסכנת סגירה בשנה שעברה בעקבות ביקורת של משרד הבריאות, משתרע על 8,600 מ"ר ומכיל 154 מיטות אשפוז. סלע קפיטל תשכיר את בית החולים לחברת אלישע, המפעילה את בית החולים, ל-15 שנה, עם אופציה ל-10 שנים נוספות.

להערכת סלע קפיטל, ההכנסות מדמי שכירות יסתכמו בכ-7.45 מיליון שקל בשנה, והן צפויות לגדול בכ-3% בכל חמש שנים. דמי השכירות משקפים תשואה של 8.75% ותשואה על ההון העצמי של סלע קפיטל של כ-11.5%. רוסאריו קפיטל שימש בנקאי ההשקעות בעסקה. מימון העסקה יתבצע בחלקו על ידי הון עצמי וחלקו במימון מבנק או מוסד פיננסי או באמצעות הנפקת אג"ח סחיר. נכון למועד החתימה, לסלע קפיטל יתרות מזומנים פנויות בהיקף של כ-80 מיליון שקלים.

"תחום הבריאות הינו תחום בעל ביקוש גבוה וגדל על פני שנים ולכן אנחנו רואים בכניסה לתחום זה פוטנציאל אדיר עבורנו", מסר שמואל סלבין, יו"ר סלע קפיטל. "מספר מיטות האשפוז הנמוך בארץ לצד שמו הטוב של בית החולים ופתיחתו הצפויה לשוק התיירות הרפואית הם רק חלק מהסיבות לרכישת הנכס. הרכישה תייצר ערך רב למשקיעים שלנו בזכות התשואה הגבוהה והיציבה".

זוהי הפעם הראשונה שסלע קפיטל, המתמקדת בנדל"ן מניב, נכנסת לתחום הבריאות.

זאבי, המצוי בקשיים כלכליים, הוא בעל השליטה ביפנאוטו, יבואנית סובארו, מנהלת מו"מ להסדר חובות נושיה.