התחיל לעבוד: בן-צבי מראיין את העובדים הבכירים ב"מעריב"

על-פי מתווה העסקה, בן-צבי אמור לקלוט 350 עובדים מהמערכת העיתונאית של "מעריב" ■ לא ברור אם סגני העורכים, נטע ליבנה ושי גולדן, ימשיכו בתפקידם ■ בכירים בעיתון התבקשו להעביר לאנשי בן-צבי חוות-דעת על העובדים הזוטרים

(צילום: שלומי בוצ'צ'ו)

נמשכת ההיערכות לכניסת שלמה בן-צבי לניהול "מעריב". בימים האחרונים ערכו נציגיו של בן-צבי ראיונות אישיים עם העורכים הבכירים בעיתון, במטרה לבחון אם לשכור אותם מחדש לאותם תפקידים.

על-פי חוזה הרכישה של "מעריב", בן-צבי אמור לקלוט 350 מעובדי המערכת ומעובדי המנהלה של "מעריב", תוך מחויבות להשאיר אותם בעבודתם תחת אותם תנאים למשך שנה וחצי.

קיראו עוד ב"גלובס"


בסך-הכול יש כיום בעיתון 750 עובדים השייכים למגזרים אלה, כלומר 400 עובדים יפוטרו. היום (ב') אחר-הצהריים התקיימה פגישת עובדים ביוזמת ועד העובדים של "מעריב".

עדיין לא ברור מה יהיה תמהיל העובדים מתוך 350 שכן ייקלטו בעיתון. לבן-צבי, המחזיק בעיתון "מקור ראשון", יש אפשרות לעשות איחוד בתפקידים מסוימים בין המערכות.

לבד מהראיונות עם העורכים, שיצטרכו כעת להוכיח את עצמם מחדש מול ההנהלה החדשה, התבקשו העורכים גם להעביר חוות-דעת מקצועיות על כל אחד מהעיתונאים בתפקידים הזוטרים יותר.

כבר היום נודע כי איתן מרקוביץ', אשר עורך את מדורי הספורט והעסקים של "מעריב", ביקש לעזוב את תפקידו. כמו כן, לא ברור מה באשר לעתידם של סגני העורכים של "מעריב" - נטע ליבנה, ששמה עלה כמועמד לתפקיד המשנה למנכ"ל חדשות 10, ושל שי גולדן, שקיבל הצעה להפוך לבכיר בזכיינית ערוץ 2 רשת.

מי שמנהלים את עיקר הראיונות הם אלעד טנא, שצפוי להיות סגן העורך של "מעריב" ועורכו בפועל, ואודי רגוניס, סמנכ"ל ב"מקור ראשון", שעשוי להפוך למנכ"ל "מעריב" החדש במקום טל רז, שמונה על-ידי דסק"ש בזמנו והודיע אתמול (א') על התפטרותו.

כפי שפורסם לראשנה ב"גלובס", בן-צבי עצמו צפוי להיות העורך האחראי של "מעריב".

דד ליין לסוף החודש

על-פי לוח הזמנים שהציע נאמן "מעריב" לבית המשפט, בסוף החודש הנוכחי אמור בן-צבי לקבל לידיו את העיתון. אולם, ב"מעריב" הטילו ספק בלוחות הזמנים, לאור הראיונות המעמיקים שנערכים כעת.

על-פי הערכה, בן-צבי יבקש הארכה של כמה שבועות עד לסיום התהליך. השאלות הגדולות שעולות בשוק התקשורת היו כיצד יתמודד בן-צבי עם תפעול בית הדפוס, מחויבות שלקח על עצמו ל-5 השנים הקרובות, למרות שנמכר לעמוס מימון. נודע כי האפשרות ש"ישראל היום" ייקח זאת על עצמו ירדה מהפרק.

לא ניתן היה להשיג את תגובת "מעריב" לדברים.