הישראלים מתנפלים על סניפי הבנקים למשכנתאות

לחץ כבד בבנקים למשכנתאות רגע לפני שההגבלות החדשות מהנגיד פישר נכנסות לתוקף ■ פקידה בבנק: "לא נותנים לי לשבת עם לקוח יותר מ-10 דקות, לווים כאן 700 א' ש' בממוצע כאילו היו שישיית יוגורט במבצע"

לחץ גדול היום (ג') של לקוחות בסניפי הבנקים למשכנתאות בעקבות המגבלות החדשות שהטיל אתמול בנק ישראל על שוק זה. בבנקים השונים מדווח על עומס חריג של לקוחות, המבקשים לפתוח תיק רגע לפני שייכנסו המגבלות החדשות על המשכנתאות. ישנם לקוחות שנעמדו בתור לסניף עוד חצי שעה לפני פתיחתו.

כתבות אחרונות בנושא:

משקיעי נדל"ן יצטרכו להעמיד 50% הון עצמי

שאלות ותשובות בנוגע למשכנתאות: כיצד זה ישפיע ועל מי?

המשנה לנגיד: "מטרידה אותנו העלייה במחירי הדירות"

"צעדי ב"י עלולים דווקא לזרז עליות המחירים בשוק הדיור"

"צפוי גידול משמעותי בפניות לבנקים למשכנתאות"

פקידת בנק: "יש פה התנפלות"

פקידת משכנתאות בסניף בנק במרכז הארץ מספרת בשיחה עם "גלובס" על הלחץ הגדול עימו היא מתמודדת מהבוקר: "יש פה התנפלות מתחילת היום. אנשים עמדו ליד דלתות הסניף 20 דקות לפני הפתיחה. לא נותנים לי לשבת עם לקוח יותר מ-10 דקות, ואנשים רוצים משכנתא של 650-700 אלף שקל בממוצע. יש פה נפח עבודה של שבוע שלם, כאילו מוכרים פה שישיית יוגורט במבצע".

בשל הלחץ, הודיע בנק אגוד כי יאריך את שעות הפעילות בסניפים עד 16:00 היום ומחר בעקבות קצב הפניות המוגבר על המשכנתאות. חלק מהבנקים טוענים כי הלחץ מתבטא בעיקר בפניות טלפוניות של לקוחות מבולבלים, ולא בנטילת משכנתאות.

אתמול הודיע בנק ישראל על מגבלות בלקיחת משכנתאות שייכנסו לתוקפן ביום חמישי הקרוב. לפי המגבלות, רוכשי דירה ראשונה יוכלו לקחת משכנתאות שתממן עד 75% מהנכס, משפרי דיור יוכלו לקחת משכנתאות של עד 70% משווי הנכס ורוכשי דירות להשקעה - עד 50% בלבד. מטרת מגבלות אלה היא לצנן את שוק הדיור שהתחמם מחדש בחודשים האחרונים, והגיע לשיאו באוגוסט אז נלקחו משכנתאות בהיקף של קרוב ל-6 מיליארד שקל.