התהליך החל: כ-100 מעובדי "מעריב" יפוטרו היום

מדובר בעיקר בעובדי מינהלה וסחר ■ חלק מהעובדים צפויים להיקלט מחדש בעיתון ■ בשבוע הבא צפויים שני גלי פיטורים נוספים, בהם גם של עיתונאים

כ-100 מעובדי העיתון "מעריב" יפוטרו היום (ה') על-ידי נאמן העיתון. מדובר בעיקר בעובדי מינהלה, עובדי סחר ואנשי המגזינים של הקבוצה. על-פי ההליך, 350 עובדים יפוטרו, וכ-230 ייקלטו מחדש בחברה החדשה בראשותו של שלמה בן-צבי.

עם זאת, אף אחד מעובדי המערכת של העיתון לא יפוטר בינתיים, וההחלטה בעניין העיתונאים והעורכים תתקבל במהלך השבוע הקרוב.

גלי פיטורים נוספים צפויים בימים שלישי וחמישי. זאת, לאחר שנאמן "מעריב", ד"ר שלמה נס, אישר לאנשי בן-צבי לדחות את כניסתם לעיתון בשבוע נוסף.

במהלך השבוע הקרוב יוכרע באופן סופי מי יישאר בעיתון ומי יעזוב. על-פי ההתחייבות של בן-צבי, שלפיה ייקלטו בעיתון 350 עובדי מנהלה ומערכת, נותרו לו 100 עובדים נוספים בלבד לקלוט, ובכלל זה עובדי המקומונים ואגפי העיתון היומי ואתר האינטרנט. בסך-הכול יפוטרו 600 מעובדי "מעריב".

במסגרת הליך הפיטורים ביקש ועד עובדי "מעריב" מעורבות בתהליך ותיאום. כמו כן ביקשו העובדים מהנאמן ומבן-צבי לבצע את הליך הפיטורים ברגישות המרבית.

בשבועות האחרונים שוקדים אנשיו של בן-צבי במלוא המרץ על למידת העיתון ועבודתם של העובדים השונים. אודי רגוניס, סמנכ"ל השיווק של "מקור ראשון", ואלעד טנא, מי שצפוי להיות סגן עורך "מעריב", נמצאים במערכת, מראיינים עובדים ועוקבים אחר העבודה השוטפת.

היום פקע המועד שהוגדר בתחילה לכניסתו של הבעלים החדשים של העיתון, ולמעשה כל עובדי "מעריב" היו אמורים להיות מפוטרים כאחד ולהיקלט מחדש על-ידי החברה החדשה. ואולם, לבקשת בן-צבי הוחלט לדחות בשבוע את ההחלטה הסופית, לאחר שלאנשיו בעיתון הייתה התחושה כי לא קיבלו את התמונה המלאה.

בסיכום עם הנאמן שלמה נס הוחלט לקבל החלטות סופיות רק בנוגע למחלקות שכבר עברו סקירה של הבעלים החדשים, וכל אנשיהן יקבלו היום הודעות פיטורים, וחלקם ייקלטו שוב.