לאודר יתנגד לחלק מהמלצות הוועדה לפתרון המשבר בערוץ 10

הוועדה צפויה לדרוש ערבויות בסך 180 מיליון שקל מאחת מהחברות שבשליטת רון לאודר או שלו אישית ■ לאודר מוכן לשלם ערבויות בסך 120 מיליון שקל

הוועדה שאמורה לקבוע הסדר תשלום חוב לערוץ 10, בה לוקחים חלק פקידים בכירים במשרד האוצר ומנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר, סיימה את עבודתה, וביום ראשון בערב היא צפויה למסור את החלטותיה לבעלי המניות ולמנהלי הערוץ.

ל"גלובס" נודע כי צפויים פערים בין המלצות הוועדה לבין הנכונות של בעלי המניות של הערוץ, בעיקר בכל הנוגע להעמדת הערבויות של רון לאודר.

על-פי הערכות, הוועדה צפויה לדרוש ערבויות בסך 180 מיליון שקל מאחת מהחברות האחרות שבשליטת לאודר או שלו אישית. לאודר מוכן לשלם ערבויות בסך 120 מיליון שקל, שיוחזרו לו בהתאם להזרמת הכסף שלו במהלך השנים.

חשש נוסף הוא שהוועדה תמליץ על הארכת זיכיון נוספת לערוץ, במקום על תנאים שיאפשרו מעבר לרישיון כבר בסוף השנה.

לאודר התחייב להעביר 60 מיליון שקל לערוץ 10, מרגע שיוחלט על הסדר פריסת תשלומים ל-5 השנים הבאות, זאת במקרה שאכן יהיה מעבר לרישיון. הוועדה צפויה לאפשר פריסה הדרגתית של התשלומים, לצד התחייבות של תשלום 24 מיליון שקל כמקדמה. עוד צפויה הוועדה להמליץ לערוץ על שינוי במבנה בעלי המניות.

הוועדה החלה את עבודתה בראשית ספטמבר, ועל-פי הכללים, בחלוף 45 יום, הייתה אמורה הרשות השנייה לפתוח בהליך חילוט כספי הערבויות של ערוץ 10. כמו כן, היה צורך לפתוח בהליך הכנה למכרז על הערוץ עם סיום הזיכיון בסוף שנה זו.

"הזמן אוזל"

גורם המקורב לנציגיו של רון לאודר בדירקטוריון ערוץ 10 אמר כי "זיכיון הערוץ הרי יפוג ב-31 בדצמבר השנה, כך שהזמן שנותר להצגה של ההסדר ולעיגון שלו בחקיקה, כפי שנדרש והובטח, אוזל במהירות. מוזר ומפחיד לחשוב שיש פה כוונה נסתרת לשחק על השעון, למרוח ולדחות כדי להביא לסגירה של הערוץ ושל חברת החדשות, 3 שבועות לפני הבחירות".

בתוך כך, לאור העיכוב בפתרון, מנכ"ל ערוץ 10, יואב הלדמן, הודיע הבוקר (ה') לעובדי הערוץ כי משכורות החודש לא יועברו בזמן. "אני מניח שכולכם ערים למצב ולעיכובים בעניין ההסדר. לצערי, כל הדחיות האלה מעכבות את הזרמת הבעלים, ולכן צפויים עיכובים גם בהעברת המשכורות החודש", כתב הלדמן לעובדים.

הלדמן אמר עוד כי "רון לאודר, מבעלי הערוץ, הודיע כי יזרים 60 מיליון שקל ברגע שיושג ההסדר, אבל 45 הימים שנקצבו להשגת ההסדר כבר חלפו מזמן. הדחייה המתמשכת מצד הממשלה בכל הקשור להסדר מעכבת את הזרמת הבעלים ומוסיפה עוד קושי על ההתנהלות הכספית של הערוץ. אנחנו מצפים שראש הממשלה ינחה את הצוות בראשות מנכ"ל משרדו, הראל לוקר, להפסיק את הסחבת ולהציג את ההסדר לרישיון".