השיחה: הקשר בין אלי פפושדו ומתיו גולד

מי היה בעל הבית של שגריר בריטניה? ■ וגם: מה גרם למשה כחלון להילחץ?

עו"ד אניטה לבינט, נשיאת לשכת המסחר ישראל-בריטניה, ושגריר בריטניה בישראל, מתיו גולד, אירחו אמש (ג') בבית השגריר ברמת-גן את אירוע הנדל"ן השנתי של הלשכה. לאירוע, שנערך השנה תחת הכותרת "הזדמנויות השקעה בבריטניה של אחרי האולימפיאדה", הגיעו בכירים מענף הנדל"ן והבנקאות בלונדון, שסקרו בפני למעלה מ-100 משקיעים ישראלים את הפוטנציאל הטמון בהשקעה בממלכה המאוחדת. בין המאזינים: יואב פפושדו יו"ר קבוצת ים סוף, בוריס איוושה מנכ"ל פארק פלאזה, אמנון דותן יו"ר נשר, עו"ד דורון סטריקובסקי, עו"ד דרור גל ואחרים.

יואב פפושדו, לשכת המסחר ישראל בריטניה / צילום: אסף לב
 יואב פפושדו, לשכת המסחר ישראל בריטניה / צילום: אסף לב

יואב פפושדו

בשיאו של הערב העניקו המארחים אות הוקרה לאיש העסקים, היזם והמלונאי אלי פפושדו, על תרומתו לקידום היחסים העסקיים והכלכליים בין שתי המדינות. פפושדו הוא מייסד קבוצת מלונות ים סוף, המכהן כיו"ר רשת מלונות פארק פלאזה באירופה ובארה"ב. ב-2010 הקים את אחד המלונות הגדולים והמפוארים בלונדון - מלון ווסטמיניסטר.

בדברי הברכה, לבינט סקרה את פעילות הלשכה, ואילו גולד התבדח וסיפר כי בחודשים האחרונים עבר בית השגריר שיפוץ מקיף, ובזמן השיפוץ הוא התגורר במגדל של פפושדו בנווה-צדק, כך שלמעשה הוא העניק את האות למי שהיה בעל הבית שלו. עוד ציין השגריר את הגידול המתמיד בהיקף המסחר בין ישראל לבריטניה, היקף שגדל בשנה שעברה ב-34% והסתכם בכ-8 מיליארד ליש"ט.

משה כחלון בלחץ

שר התקשורת משה כחלון, שהגיע לכנס העיתונאים באילת, היה נינוח במיוחד לאור העול הפוליטי שירד מכתפיו. עם זאת, בסוף הריאיון שערכה עמו נחמה דואק הוא נראה לחוץ. מה הלחץ? שאלה דואק, וכחלון ענה: "אני צריך לשתות קפה עם חיים סלוצקי, אז אני חייב לסיים". דואק הבינה את המסר וסיימה את הריאיון. מי שהסתובב מרוצה במיוחד באירוע היה דובר משרד התקשורת, ד"ר יחיאל שבי. שבי, 38, חילק הזמנות לחתונתו ובצדן סיפור יוצא דופן: הכלה, מתברר, הייתה עם שבי בגן ומאז היה מאוהב בה בסתר. הגורל הפגיש ביניהם שוב ושוב והחתונה המיוחלת בקרוב.

משה כחלון, חיים סלוצקי, כנס העיתונאים באילת / צילום: שלומי דעי - רון בן נעים
 משה כחלון, חיים סלוצקי, כנס העיתונאים באילת / צילום: שלומי דעי - רון בן נעים

משה כחלון וחיים סלוצקי

סוגיה שנדונה בהרחבה מחוץ לדיונים הרשמיים הייתה נושא הרכב האישי של היועץ האסטרטגי אבי בניהו. איש התנועה הקיבוצית ומי שהיה בעבר דובר צה"ל, נראה נוסע בלקסוס. למי שהרים גבה מיהר בניהו להבהיר, כי מדובר ברכב יד שנייה משנת 2009.

לי-אור אברבך