קבוצת "הארץ" בוחנת את מכירת הבניין ברח' שוקן בת"א

על-פי ההערכה, שווי הנכס, ששטחו 4,000 מ"ר, נע בין 25 ל-30 מיליון שקל

בעיתון "הארץ" בוחנים את מכירת בניין קבוצת "הארץ" ברחוב שוקן בתל-אביב. ל"גלובס" נודע כי באחרונה קיימו מנכ"ל העיתון רמי גז ובכירים אחרים בקבוצה פגישות עם אנשי נדל"ן, במטרה לבחון את אופציית מימוש הנכס ומעבר למקום אחר. על-פי ההערכה, שווי הנכס יכול לנוע בין 25 ל-30 מיליון שקל.

גורמים בשוק הנדל"ן אומרים כי במסגרת פעולות הגישוש של "הארץ", נבחן גם שינוי ייעוד המבנה למגורים. שטח המבנה הוא 4,000 מ"ר.

הבניין בדרום תל-אביב משרת את קבוצת "הארץ" של משפחת שוקן מאז שנות ה-70' המוקדמות, אז עברה אליו ממקום מושב העיתון מאז הקמתו, ברחוב מאז"ה במרכז תל-אביב.

ב"הארץ", עם זאת, לא מתכננים ללכת בעקבות כלי תקשורת אחרים כמו "ידיעות אחרונות", "מעריב" ורשות השידור, והתוכנית היא להישאר בתחום העיר תל-אביב ולאחד את סניפי הקבוצה במקום אחד.

המשבר בשוק העיתונות, יחד עם הדרישה לשטחי נדל"ן בתל-אביב, גורמים לעיתונים שהיכו שורשים בעיר והפכו לחלק מנופה, לעשות שינויים נדל"ניים.

כך, קבוצת "ידיעות אחרונות" צפויה בשנים הקרובות להעתיק את מקום כל שלוחותיה למבנה אחד בראשון-לציון ולעזוב את הבניין ברחוב מוזס, שנקרא על-שם אבי הקבוצה, נח מוזס.

בשנים הקרובות גם העיתון "מעריב", היושב ברחוב על שמו של מקים העיתון עזריאל קרליבך, צפוי לעזוב את תל-אביב, ככל הנראה לירושלים, ולהתאחד עם קבוצת הירש מדיה של שלמה בן-צבי השוכנת בבירה.

עיתון "הארץ" נקלע לקשיים כלכליים בתקופה האחרונה, שבאו לידי ביטוי בצורך בתוכנית קיצוצים מקיפה, שכללה גם פיטורי עשרות עובדים. במסגרת זו נבחנות מספר אופציות נוספות שיאפשרו את שרידות העיתון ואת תזרים המזומנים שלו. בין היתר, כפי שפורסם ב"גלובס", נערכה בדיקה למכירת מקומוני רשת "העיר".

ב"הארץ" אישרו את הפרטים.