עשרות תלונות על אמפתיה לפלסטינים בערוץ 2 ו-10 ב"עמוד ענן"

28% מהתלונות שהגיעו לרשות השנייה ב-8 ימי הלחימה בדרום עסקו בראיונות עם ערבים - ובעיקר הראיון בו תקף ח"כ אחמד טיבי את רוני דניאל ■ תלונות נוספות התקבלו נגד ערד ניר ואמנון אברמוביץ'; קומץ תלונות נגד רוני דניאל

עשרות תלונות הגיעו לרשות השנייה בתקופת מבצע "עמוד ענן" בגין ראיונות עם ערבים והבעת אמפתיה לצד הפלסטיני. ל"גלובס" נודע כי אל נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה, דוד רגב, הגיעו ב-8 ימי הלחימה 170 תלונות, מהן 20 בטלפון ישיר אליו או אל לשכתו.

מתוך התלונות, 48 עסקו בראיונות שנערכו עם ערבים, ובעיקר הראיון עם ח"כ אחמד טיבי בו תקף את הפרשן הצבאי של חדשות 2 רוני דניאל. במכתב ששלח רגב לראשי חברות החדשות, אבי וייס מנכ"ל חדשות 2 ואבי אלקלעי מ"מ מנכ"ל חדשות 10, הוא כתב כי "מרואיינים שנחשבים לגיטימיים בימים כתיקונם הופכים ללא לגיטימיים בעיני הצופים בתקופת מלחמה".

21 תלונות נוספות היו כנגד מראיינים שהביעו לטענת הצופים הזדהות עם הצד הפלסטיני, בעיקר ערד ניר ואמנון אברמוביץ'.

רגב ענה למתלוננים כי "לעיתונאים המראיינים ולפרשנים מוקנה חופש הביטוי המאפשר להם להביע את דעתם. מצפייה בשידורים לא מצאה הנציבות מקרים חריגים של הבעת דעות לא מאוזנות". קומץ תלונות בלבד הגיעו נגד רוני דניאל עצמו, באשר להתנהלותו בלחימה.

עוד בתלונות: 14 תלונות עסקו במסירת מידע מדויק מדי על מיקומי נפילות טילים ועל פעילותה של מערכת "כיפת ברזל", 20 תלונות עסקו ב"יותר מדי חדשות", ושאר התלונות עסקו בטענת אפליה של תושבי הדרום שחשו כי הירי למרכז הארץ מסוקר יותר מדי לעומת המצב בדרום.

50 מהתלונות עסקו בשידורי אזעקות מוקלטות במהלך השידורים. רבים טענו כי הדבר גורם להם לחרדה. בעקבות זאת פנה רגב מיידית לזכיינים, שהבטיחו לצמצם את היקף שידור האזעקות ולסמן כי מדובר בהקלטה.

* הכתבה המלאה, הכוללת ניתוח ופרשנות - הערב (ב') במהדורה המודפסת של "גלובס".