משבר ערוץ 10: היוצרים מבקשים לעצור את הפתרון המוצע

היוצרים חוששים כי קבלת ההסדר תביא להפחתה משמעותית במחויבויות התוכן ■ נציגי ועדת לוקר נפגשו עם ראשי הרשות השנייה וקיבלו את הערותיהם למתווה

איגודי היוצרים מבקשים פגישה דחופה עם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, בבקשה למנוע את ההסדר המוצע לערוץ 10. במסגרת ההסדר מוצע מתן שוויון בהטבות לזכייניות ערוץ 2.

במכתב שהעבירו היוצרים למשרד ראש הממשלה נכתב כי הם חוששים ממעבר של ערוץ 10 לזיכיון בתנאי רישיון, שמשמעותו הפחתה משמעותית במחויבויות התוכן והיציאה להפקות חדשות. היוצרים דורשים לא להעביר כל הטבה או שינוי חקיקה ללא השמעת דבריהם תחילה.

בעיקרו של מתווה לוקר, שגובש לאחר ישיבות מרובות של ועדה בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה ושורה של בכירים באוצר, נקבעה הארכת זיכיון ב-3 שנים לערוץ 10.

בעקבות הפתרון המסתמן, גם קשת ורשת העבירו שורת דרישות לשוויון בטלוויזיה המסחרית. באחרונה הבהירו קשת ורשת, כמו גם הרשות השנייה, כי הן מבקשות הקלות לנוכח ימי הלחימה שפגעו בהכנסותיהן ולאור הבחירות המתקרבות.

ההערכה היא כי פניית היוצרים, כמו גם החשש מבג"ץ של קשת ורשת לפתרון מסתמן של ערוץ 10, היא שמעכבת את העברת המתווה לרשות השנייה ולמשרד התקשורת לגיבוש תזכיר חקיקה.

גורמים בטלוויזיה המסחרית אומרים כי משרד המשפטים הוא שדחף למתן הארכת זיכיון ולתיקון חקיקה רטרואקטיבי.

גם משרד התקשורת וגם הרשות השנייה לא שותפו בדיוני וועדת לוקר, ולכן ההערכה היא כי גם שם צפוי עיכוב בתזכיר החקיקה. ברשות השנייה מבקשים להיות הריבון בכל הקשור להטבות שיינתנו לזכייניות ערוץ 2, לנוכח הפתרון המוצע לערוץ 10.

היום (ב') נפגשו נציגי ועדת לוקר עם ראשי הרשות השנייה וקיבלו מהם את הערותיהם למתווה. כעת הפתרון עדיין מצוי במשרד ראש הממשלה, לאחר שלב התיקונים של הגורמים השונים המעורבים בשוק, ולא ברור מתי יעבור אל משרד התקשורת לטובת תזכיר חקיקה.

במשרד ראש הממשלה לא התייחסו לדברים.