הוט ו-yes משיקות חבילה צרה ב-129 שקל; המחיר יעלה

yes תציע 15 ערוצים, הוט - 16 ■ מחיר ההיכרות של yes יימשך שנה, בהוט שנה וחצי ■ ב-yes ניתן לקנות עוד ערוצים, בהוט לא ■ בהוט יהיה ממיר מתקדם יותר

129 שקל, שיטפסו ל-149 שקל - זה המחיר החודשי שישלמו עבור 15-16 ערוצי טלוויזיה צרכנים שיתחברו למסלולי החבילה הצרה של הוט או של yes, עליהן הכריזו השתיים הבוקר (א').

האם זה מעט? האם זה הרבה? תלוי באלטרנטיבות, תלוי בסכום שמשלמים המנויים על החבילה הרחבה, ותלוי כמובן בתכנים שהם מקבלים בעבור הסכום הזה. בדיקת "גלובס" מגלה דמיון רב בין התכנים, בין המחירים ובין תנאי ההתקשרות.

אמנם מועצת הכבלים והלוויין היא זו שחייבה את שתי החברות לשלב בחבילות הצרות תכנים בדמות ערוצים נושאיים, כמו ערוצי חדשות (גם בשפה זרה), ערוץ ספורט וערוצי ילדים, אך באופן מפתיע, ערוץ הספורט שבחרו השתיים הוא ערוץ ONE שחובבי הספורט לא יצליחו למצוא בו את מבוקשם כמעט, וערוץ הילדים שבחרה הוט הוא ערוץ ZOOM החדש (בבעלות משפחת סבן ואימג'ין מדיה). yes משלבת את ערוץ הילדים: שני הערוצים מיועדים לבני 6 ואילך, ומכאן שלקטנטנים לא ניתן מענה.

מעבר לכך, הוט הוסיפה ערוץ סרטים וערוץ סדרות (שבו ניתן ליהנות משירות ה-Start Over היעיל). yes הוסיפה ערוץ סדרות ואת ערוץ yes דוקו, ואת ערוץ הסרטים השאירה החברה בחוץ. לקוחות הוט שיחפצו בתוכני דוקו באמצעות ערוץ 8 של הוט - יצטרכו פשוט לוותר.

אף אחת מהשתיים לא מאפשרת תכני HD וגם לא VOD. הממירים, למותר לציין, אינם מהמתקדמים.

בשורה התחתונה, מחיר של 150 שקל יסתכם ב-1,800 שקל בשנה. מי שיסתפק בערוצי החדשות בשלב זה ימצא את מבוקשו בעידן+ ובהשקעה חד-פעמית של כ-300 שקל - בעיקר כאשר אל ערוצי הבסיס של עידן+ יצטרפו ערוצים נוספים במהלך השנתיים הקרובות (ספורט, ילדים ופנאי).

לא בכדי חבילות אטרקטיביות יותר שמציעות החברות ושכוללות הרבה יותר ערוצים כולל שירות VOD, מוצעות בפער נמוך למדי: למשל ב-200 שקל בהוט, ונראה כי yes תציע חבילה דומה שכיום עולה 240 שקל בחודש.

האם לכך התכוון המשורר? במועצת הכבלים והלוויין אומרים כי תפקידה הוא לקבוע חובות ולהחליט אילו ערוצים ייכללו בחבילות הצרות (ערוצי חובה ו-4 ערוצים נוספים). אין למועצה סמכות להתערב במבצעים ובתנאי ההתקשרות עם הצרכן.

עוד נאמר כי הדמיון במחירים לא מפתיע, וקיים גם במסלולים אחרים שמציעות הוט ו-yes: "אם הממונה על ההגבלים ימצא בעייתיות - זה תחת סמכותו".

עוד מזכירים שם כי במשך 6 חודשים יהיו החבילות הצרות בפיילוט, ובתומם תיבחן ההתנהלות על-ידי המועצה, ותיבדק השפעת המהלך על השוק.

במשרד הממונה על ההגבלים לא הגיבו.

עדיף עידן+?

חבילת ערוצים צרה התאפשרה עד כה באמצעות ממירי עידן+, שיצאו לדרך בפברואר 2011. חבילת ערוצי עידן+ כוללת את ערוצי החדשות וערוצי רדיו. ערוצים נוספים שצפויים להצטרף הם ערוצי ספורט, ילדים, פנאי ומורשת. לקליטת שידורי עידן+ נדרש ממיר שעלותו 200-350 שקל, ולאחר מכן הצפייה בערוצים היא חינמית. דגמי מסכים מסוימים כוללים ממיר מובנה.

המהלך הנוכחי של הוט ו-yes לא נולד מנדיבות ליבן של שתי החברות, אלא כתוצאה מתכתיב שהן קבילו מהרגולטור, כאשר המטרה הייתה לאפשר לצרכנים לשלם מחיר בסיסי על הצפייה בטלוויזיה, ולא רק באמצעות פתרונות כמו עידן+ או התקנה של צלחת לוויין באופן עצמאי. סינון עשרות הערוצים המיותרים ממילא אמור היה להפחית משמעותית את הסכום החודשי שהצרכן משלם, בהנחה שבפועל הוא צופה רק במספר מצומצם של ערוצים.

אחרי שנדחתה בקשת הוט לדחות את מועד הגשת החבילה הצרה מהמועד היום, הכריזה החברה על תעריף החבילה הצרה שיעמוד על 149 שקל. שעות ספורות לאחר ההכרזה הוציאה החברה הודעת "הבהרה" לעדכון המחיר למצטרפים בחודש הקרוב, שעבורם המחיר יהיה 129 שקל בחודש, למשך 18 חודשים.

ב-yes המחיר מעודכן אחרי שנה: תעריף החבילה הצרה בשנה הראשונה הוא 129 שקל, ולאחר מכן המחיר יעלה ל-149 שקל.

הוט מקדמת טריפל

את ההכרזה על חבילה צרה ניצלה הוט כדי להשיק גם מסלולים אחרים - אולי כדי להמחיש מה אפשר לקבל אם משלמים יותר. החברה מציעה חבילת טריפל קומפקט הכוללת בנוסף לחבילה הצרה מסלול גלישה באינטרנט (תשתית בלבד) במהירות 5 מגה, וטלפון קווי במתכונת בסיסית הכוללת 60 דקות שיחה בחודש. מחיר החבילה הזו הוא 200 שקל לחודש. חבילות טריפל הכוללת תוספת ערוצים, שיחות טלפון ונפח גלישה מתחילות ב-300 שקל לחודש.

חבילה אחרת עליה הכריזה הוט היום, גם היא ב-200 שקל בחודש (למשך חצי שנה), מיועדת למצטרפים למסלול מגה הכולל את חבילת הבסיסי ו-6 חבילות תוכן (סרטים, ילדים, ספורט, סדרות, בידור, תרבות ופנאי). על החבילה הזו אפשר להוסיף ערוצי פרימיום בתוספת תשלום - מה שאי-אפשר לעשות על החבילה הצרה.

חבילת מגה עולה באופן קבוע 236 שקל - וזה המחיר שיעודכן לאחר חצי שנה. בכל מקרה, נזכיר כי אין התחייבות, ולאחר 6 החודשים ניתן לשנות את המסלול. ההצטרפות ל-3 המסלולים מתבצעת רק דרך האינטרנט.

yes בשלב זה לא הודיעה על חבילה מתחרה: מסלול SMART הכולל את כל ערוצי הסדרות והסרטים ו-8 חבילות ערוצים נוספות עולה 230 שקל לחודש. מסלול הכולל גם ערוצי ילדים (פמילי) יעלה כ-240 שקל. ניתן להצטרף גם טלפונית.

אין גמישות

כאמור, הוט אמנם בחרה להציג את הדברים בדרך פשוטה וברורה לצרכן, אולם בדרך שאינה מאפשרת שום גמישות: החבילה שהוצגה היום היא החבילה הצרה מבלי היכולת להוסיף ערוצים נוספים או את ספריית ה-VOD. למעשה מי שירצה לקבל תכנים נוספים, יצטרך לבחון את החבילות הרגילות ולזנוח את הרעיון הצר.

גם ב-yes לא ניתן להוסיף את ספריית ה-VOD, אולם החברה מאפשרת להוסיף ערוצים אחרים בדומה להוספתם גם לחבילות הרגילות. באתר האינטרנט מוצע מחשבון נוח לחישוב העלות החודשית הכוללת הוספת ערוצים: למשל 45 שקל תוספת לחבילת הסרטים, כ-60 שקל לחבילת הספורט (ספורט 5 ), 46 שקל לחבילת בידור וסדרות ועוד.

מה מציעות החבילות הצרות
 מה מציעות החבילות הצרות

מחיר החבילות הרגילות
 מחיר החבילות הרגילות