לאודר חתם על ההסכם להצלת ערוץ 10: הכדור אצל המדינה

"הטיוטה האחרונה לא אידאלית, אך בגלל 600 העובדים שעשויים לאבד את מקום עבודתם, החלטתי לחתום עליה" ■ בדבריו התייחס לאודר גם להכרה במדינת פלסטין באו"ם ואמר: "ישראל חייבת לקחת ברצינות את ההסברה"

רון לאודר, בעל המניות הדומיננטי של ערוץ 10, חתם על טיוטת ההסכם לנצלת הערוץ מול המדינה. במסיבת עיתונאים שקיים היום (א') בתל-אביב סיפר לאודר על לבטיו באשר להישארותו בערוץ, ואמר כי טובת עובדי הערוץ הכריעה, וכי הוא בחר לחתום על המתווה שמציעה ועדת לוקר - למרות ש"הוא לא אופטימלי".

"החלטתי להגיע לישראל בראשית דצמבר כדי לתת החלטה. החלטתי נשענה אז על כך שאם לא יהיה שינוי, אסגור את הערוץ בסוף ספטמבר", אמר לאודר. "גם אתמול תהיתי האם לסגור או לא. קראתי את הטיוטה האחרונה של ההסדר. היא לא אידאלית, אבל היא טובה יותר ממה שהיה לפני חצי שנה. היא לא כזו שאפשר להרוויח.

"תהיתי, האם עליי ללכת או להישאר? בסופו של יום, בגלל 600 העובדים שעשויים לאבד את מקום עבודתם, החלטתי הבוקר לחתום על הטיוטה של ההסדר עם ערוץ 10", אמר לאודר וחתם במופגן על ההסכם. "חתימה אחת לא מספיקה", הוסיף, "אם המדינה לא תחתום, הערוץ ייסגר ב-31 בדצמבר. אני מאמין שהם יחתמו".

במסגרת ההסכם יוארך זיכיון הערוץ ב-3 שנים, ולאודר ייאלץ להשקיע עוד 80 מיליון שקל לפחות במהלכן.

במסיבת העיתונאים נכחו בכירי ערוץ 10, ובהם יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב; יו"ר ועדת הכספים, מיכל גרייבסקי; ומנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן; כמו גם עיתונאים בכירים ועובדי הערוץ.

"יש לי 25 ערוצים במזרח אירופה, ולאף אחד מהם אין את הרגולציה שיש בישראל", אמר לאודר. "בדקתי עם קולגות סביב העולם, ובשום מקום אין רגולציה כזו. לפני 3 שנים שותפינו בערוץ 10, ארנון מילצ'ן וניוז קורפ, הפסיקו להשקיע בגלל חוקי הרגולציה האלה. ידעתי שעזיבתי תסגור את הערוץ.

"ברצוני לברך את יוסי מימן שעדיין בערוץ למרות הקשיים. תודה לאבי בלשניקוב ומיכל גרייבסקי שמעדכנים אותי בפרטים בשנה וחצי האחרונות של המשא-ומתן. בכל יום ההסדר נשמע אחרת לגמרי. אני רוצה לברך את עובדי ערוץ 10 ואתר נענע10. אני מוריד בפניהם את הכובע".

ועד עובדי ערוץ 10 מסר בתגובה: "ועד העובדים בערוץ 10 מברך את בעל המניות הדומיננטי, מר רון לאודר, על החלטתו לאמץ את עקרונות ההסכם שהוצעו על-ידי המדינה לתשלום חובות החברה ולחיזוקה הפיננסי. אנו דורשים משר האוצר לחתום מיד על ההסכם שכבר הושג, כדי למנוע את סגירת הערוץ ב-31 בדצמבר.

"אם תימשך גרירת הרגליים גם בחודש הקרוב, ראש הממשלה בנימין נתניהו יישא באחריות הישירה להחשכת המסך ולפיטוריהם של אלפי העובדים המתפרנסים מערוץ 10 במישרין ובעקיפין".

"ישראל חייבת להשקיע בהסברה"

לאודר התייחס להכרה במדינת פלסטין באו"ם, מתוקף תפקידו כנשיא הקונגרס היהודי העולמי. "ב-5 השנים האחרונות ביקרתי ב-60 מדינות, ובכל אחת מהן פגשתי את ראש המדינה, ותמיד עלה נושא ישראל", אמר. "כל אחד שפגשתי שינן את מה שהפלסטינים אומרים. שאלתי מהיכן קיבלתם את המידע, הם אמרו, היה לנו ביקור של משלחת פלסטינית וקראנו, וזה מה שהן אמרו. פרט לשגריר, הם אמרו, לא שמענו את ישראל.

"הערבים הבינו שהם לא יכולים לישראל מבחינה צבאית. הם הבינו שהדרך היחידה לנצח את ישראל היא פוליטית. הם הבינו שאם ישקיעו כסף בהסברה, הם ינצחו. הם הוציאו מאות מיליוני דולרים כדי לספר את סיפורם, לעומת 7 מיליון דולר בלבד שהשקיעה ישראל בהסברה.

"זה עתיד העולם. אלמלא תתחיל ישראל לקחת ברצינות את ההסברה, אם לא תתחיל להשקיע בזה, יהיה קשה מאוד בעתיד. אני גאה בארה"ב ובקנדה שעמדו לצד ישראל. אך זה לא היה קל להן. גם מדינות חברות נמנעו. הלחץ על אותן מדינות היה כבד. אנחנו חייבים לעשות משהו בנדון.

"פחות מטוס קרב אחד שווה את ההשקעה בהסברה. מדוע לפלסטינים לשבת לשולחן הדיונים אם יש להם הסברה ואת האו"ם? הדרך היחידה היא לא להותיר להם ברירה אלא לחזור לשולחן הדיונים על-ידי קרב ההסברה. חשוב שנוציא החוצה את המסר".