השף אייל שני שילם 189 אלף שקל - ולא ייכלא

‎‎סנגוריו של כוכב "מאסטר שף" התייצבו הבוקר בביהמ"ש ושילמו את חובו בסך 189 אלף שקל לקופת פשיטת-הרגל ■ הסכום גויס מחבריו של השף - ואיום המאסר ל-45 יום הוסר ■ שני: "עשרות חברים נחלצו לעזרתי. אמשיך להחזיר את חובותיי"

‎‎סוף זמני לסאגת אייל שני: רגע לפני שהשף המפורסם אמור היה להיכנס למאסר של חודש וחצי עקב פיגור בתשלומים לקופת פשיטת-הרגל שלו, התייצבו הבוקר (ב') סנגוריו בבית המשפט המחוזי בתל-אביב ושילמו את החוב בסך 189 אלף שקל שצבר שני - ובכך נמנע מאסרו.

‏לאחר שהפקיד את מלוא החוב, אמר שני כי הוא נרגש מהתמיכה של כל חבריו, שהיו נכונים להושיט לו סיוע. "אני מודה מקרב לב ל'גיל הפקות' (חברות ההפקות של 'מאסטר שף' - ח' מ') ולעשרות החברים אשר נחלצו לעזרתי, ובזכותם גויס הסכום הנדרש המאפשר לי להמשיך ולעבוד על מנת להחזיר את כל חובותיי. כפי שהתחייבתי ופעלתי לאורך כל הדרך, אמשיך לעבוד ולהעביר 50 אלף שקל מדי חודש לטובת קופת הנושים", אמר.

‏‎‎‏"מגרדים כסף"

‏‎‎סאגת כניסתו לכלא של שני, כוכב התוכנית "מאסטר שף" המשודרת בערוץ 2, נמשכת מאז יום רביעי שעבר. שני חויב אז על-ידי השופטת ורדה אלשיך לשלם לקופת פשיטת-הרגל שלו חוב שצבר בסך 189 אלף שקל עד יום ראשון בצהריים - ולא, נקבע כי ייכלא ל-45 ימים.

בהחלטתה מתחה השופטת אלשיך ביקורת חריפה על שני. "שני החליט, פשוטו כמשמעו, לשים ללעג ולקלס את ההחלטות שניתנו בעניינו, ונראה כמי שאינו מותיר בידי ברירה מרובה", כתבה.

‏אתמול (א') העניק בית המשפט העליון לשני ארכה של יום אחד לשלם את החוב.‏ בדיון אתמול טען פרקליטו של שני, עו"ד ארנון שגב, כי שני "פועל בכל דרך לגייס את הכסף, אך לשני אין סכומים כאלה". לדבריו, שני מנסה לגייס את הכספים מגורמים חיצוניים. "אנחנו מגרדים את הכסף", אמר.‎‏

‏לפי החלטת בית המשפט, שני צריך להעביר לקופת פשיטת-הרגל את כל תקבוליו מהמדיה (תוכניות טלוויזיה ופרסומות), ובנוסף 25 אלף שקל מדי חודש בגין 3 המסעדות בהן הוא מעורב.

ב-24 בדצמבר ידון בית המשפט העליון בערעור שהגיש שני הן על צו המאסר והן על תשלומי החובות. ‏‏‎‎‏