טבע חושפת את התוכנית האסטרטגית החדשה שלה

היקף הדיבידנד - 20%-25% מתזרים המזומנים ■ ג'רמי לוין: "המטרה שלנו בחמש השנים הקרובות היא להגדיל המכירות באופן אורגני. במקביל נחסוך 1.5-2 מיליארד ד'" ■ יו"ר טבע, פיליפ פרוסט: "יש לנו תוכנית הגיונית וניתנת להשגה"

טבע מציגה הערב (ג') את תוכניתה האסטרטגית, עליה עמל המנכ"ל ג'רמי לוין מאז נכנס לתפקידו במאי. במצגת שהוצגה למשקיעים צויין כי ההחזר למשקיעים יעמוד על 1-2 מיליארד דולר בשנה, כאשר הדיבידנד יגיע ל-20%-25% מתזרים המזומנים מפעילות, ובמקביל יבוצע Buy Back (רכישה עצמית של מניות).

עוד עולה מהמצגת כי הצמיחה האורגנית של החברה תימשך למרות תפוגת הבלעדיות על תרופת הקופקסון ב-2015.

יו"ר טבע, פיליפ פרוסט, פתח את הערב ואמר כי טבע "הפכה מחברה גנרית דינמית תחת מנהיגות של היו"ר המבריק אלי הורביץ, לחברת פארמה מגוונת ובינלאומית. יש לנו תוכנית הגיונית וניתנת להשגה. אבל ייתכנו גם הזדמנויות לאורך הדרך, שייקחו אותנו לכיוונים אחרים".

המנכ"ל, ד"ר ג'רמי לוין, אמר כי "טבע היא חברה יוצאת דופן, נהדרת, שהתחילה כחברה קטנה בירושלים ובפתח תקווה. היום אנו ב-60 מדינות ומייצרים הכנסות ורווחים משמעותיים, ויש לנו פורטפוליו נרחב. אנו חייבים להבין את הצרכים. לאן התעשייה הולכת. אני מבקש מכם להרחיב את המבט מעבר לארה"ב, אל כל העולם. יש שלושה שינויים שקורים. בכל מדינה יש סיפור. יש צרכים רפואיים, צרכים חברתיים וצרכים של הצרכן. הצרכנים רוצים דברים שונים באזורים שונים של העולם. כדי להצליח, חייבים להבין את הצרכים הללו".

לוין נקב בחמישה "עמודי תווך" בדרכה של טבע לבצע את האסטרטגיה שלה - הגברת הפלטפורמות לצמיחה, הגדלת הנוכחות הגלובלית, פיתוח עסקי אסטרטגי, התמקדות והגנה על קווי מוצרים בליבת העסקים, והפחתת בסיס ההוצאות.

"המטרה שלנו בחמש השנים הקרובות היא להגדיל את המכירות שלנו באופן אורגני", אמר לוין. "במקביל נחסוך 1.5-2 מיליארד דולר שיאפשר לנו להציג רווח תפעולי חזק ויציב. עם תזרים מזומנים חזק, נוכל להשקיע גם בצמיחה לא אורגנית ובהחזר לבעלי המניות.

"כן, יש לנו אתגרים. לאיזו חברה אין? עם זאת, יש לנו הזדמנויות מדהימות לגדול ולייצר ערך. אנחנו יודעים מהם האתגרים ויודעים בדיוק איך להתמודד איתם".

לוין הוסיף כמה עקיצות קטנות על טבע בעבר. תחת הכותרת "מעצבים מחדש את טבע" אמר לוין כי "נוכל להפוך לארגון הרבה יותר אפקטיבי. מהו עתיד הגנריקה שלנו? עתיד נהדר. תהיה לנו השפעה גלובלית, אנחנו מתכננים לצמוח בעסק הזה ולהגדיל דרמטית את המו"פ שלנו. במוצרי Specialty חייבים להתמקד. היה לנו פייפליין לא ממוקד. חברה מוצלחת היא חברה ממוקדת.

"ב-2017 טבע תהיה חברה שעוצבה מחדש, לענות על צרכים רפואיים וצרכניים ברחבי העולם. תהיה לנו צמיחה ברת קיימא ונהיה בכל שוק מרכזי, נהיה ממוקדים בהחזר לבעלי המניות. גם אחרי 2017 טבע תהיה חברה חזקה וצומחת עם פייפליין עשיר. אני בטוח שנבצע את משימתנו".

טבע זונחת מספר תוכניות

עוד עולה מהמצגת שהעבירה טבע לבורסה כי החברה תודיע על תוכניות הפיתוח שנזנחות:

קופקסון - במינון של 20 מיליגרם אך בהזרקה בנפח מופחת (20 מ"ג/0.5 מ"ל). נזכיר שטבע תכננה לפתח את זאת במטרה לשפר את חוויית ההזרקה של המטופל, אך רשות המזון והתרופות של ארה"ב (FDA) דרשה ממנה לבצע ניסויים קודם לקבלת אישור. מן הסתם, החברה תמשיך לפתח את התרופה שהיא "פרת המזומנים" שלה. טבע עורכת ניסוי בקופקסון במינון כפול, 40 מ"ג, שניתן 3 פעמים בשבוע במקום על בסיס יומיומי.

StemEx לטיפול בסרטן הדם - טבע בדיונים עם השותפה, גמידה סל שבבעלות אלביט מדיקל וכת"ב, לסיום השותפות בפיתוח התרופה.

MultiGeneAngio - לטיפול במחלת עורקים היקפית, בפיתוח עם החברה הישראלית הפרטית MGVS; טבע בדיונים עם החברה על סיום השותפות.

Obatoclax - תרופה לטיפול בסרטן ריאה שהתקבלה כחלק מרכישת ספלון, וטבע רשמה בגינה ירידת ערך בספריה ברבעון השלישי של השנה.

Placulumab - נוגדן לטיפול במחלות דלקתיות.

טבע מסמנת כמה שווקים גיאוגרפיים שמעניינים אותה: בכוונת החברה להעמיק את הפעילות ברוסיה, יפן, מקסיקו וטורקיה. כמו כן, טבע רואה בברזיל ובקוריאה הזדמנויות לשיתופי פעולה על מנת להרחיב את פעילותה, והיא מתכננת גם להיכנס לשוקי סין והודו באמצעות שותפויות.

נשיא חטיבת המחקר והפיתוח הגלובלי של טבע, פרופ' מייקל היידן, התייחס להודעת החברה מהיום על הקמת רשת לאומית למצוינות בישראל, בחקר מדעי המוח, הנוירולוגיה והפסיכיאטריה. "בישראל יש הזדמנויות ייחודיות, ישראל מובילה בהשקעות מו"פ. חשוב לזכור שקופקסון הגיע ממכון ויצמן", אמר היידן. הוא הוסיף גם שטבע ו-Gates Foundation, קרן הפילנתרופיה של ביל ומלינדה גייטס, חתמו על הסכם שיתמקד בשווקים מתפתחים, בריאות האישה ומחלות מדבקות.

אייל דשא, סגן נשיא טבע וסמנכ"ל הכספים, דיבר על החזון הפיננסי של החברה, וציין מספר תחומים: שקיפות רבה יותר למשקיעים, ניהול מזומנים קפדני, מימון ונזילות איתנים, השקעות מאוזנות וערך בר קיימא למחזיקי המניות. דשא הזכיר כי עד 2017 מתכננת טבע להכניס מפעולות מזומנים שוטפות 4.5-5.5 מיליארד דולר מדי שנה.

סוחרי האופציות שוריים

אתמול חשף היידן בראיון שטבע תייסד תוכנית חדשה בתחום הגנריקה, NTE. במסגרת התוכנית תשלב טבע מוצרים גנריים שהיא כבר מייצרת ומשווקת, במטרה להגביר את הבטיחות והיעילות שלהם. פורטפוליו המוצרים של טבע כולל 1,400 תרופות. בטבע מתכוונים לבחון 200 אפשרויות לשילובים מדי שנה, ולהתחיל לפתח כ-20.

סוחרי האופציות שוריים מאוד על מניית טבע כפי שלא היו מזה 7 חודשים. לפי סוכנות הידיעות בלומברג, יחס אופציות הרכש (CALL) לקנות את מניית טבע לעומת אופציות המכר (PUT) למכור את המניה עלה ל-1.41 ב-4 בדצמבר - שיא שלא נראה מאז חודש מאי.

כתבות נוספות בנושא:

טבע מסיימת השת"פ עם מדיוונד

באילו חברות ביומד ישראליות עשויה טבע להשקיע?

טבע תשלם 376 מיליון דולר ל-Xenon עבור פיתוח תרופה

מניית טבע טיפסה אמש בוול סטריט זה היום ה-7 ברציפות והשלימה עלייה של 5.3% בעוד מדד הנאסד"ק ירד ב-0.8% באותה תקופה. רצף העליות במניה הינו הארוך ביותר מזה 7 חודשים. מניית טבע בשיא שלא נראה מאז ה-8 במאי.

ביום שישי שעבר הנמיכה טבע את התחזיות שלה לשנת 2013 והיא צופה הכנסות של 19.5-20.5 מיליארד דולר ורווח של 4.85-5.15 דולרים למניה, בעוד שבוול סטריט ציפו לרווח של 5.63 דולרים למניה. לוין כינה את התחזיות הנוכחיות "בנות השגה" ואנלסטים טענו לאחר מכן שמדובר בתחזיות שמרניות שמציבות רף תחתון לתוצאות טבע בשנה הבאה.

"2013 היא בבחינת מראה אחורית", אמר לבלומברג ג'ייסון גרברי, אנליסט ב-Leerink Swann, שמחזיק בהמלצת "קנייה" על טבע. "המשקיעים רוצים להציץ בצנרת המוצרים של טבע, לקבל יותר בהירות באשר לרווחים העתידיים, לבחון את צמצום העלויות ולבדוק את פיתוח המוצרים החדשים".

מניית טבע נסחרת לפי מכפיל רווח של 7.9 בלבד על הרווח החזוי בשנה הבאה - המכפיל השני הנמוך ביותר מבין 20 מניות התרופות הגדולות. המכפיל החזוי הממוצע בענף הינו 13.8.