טבע תשלם 376 מיליון דולר ל-Xenon עבור פיתוח תרופה

התרופה XEN402‎‎ מתמקדת באופן ייחודי בתעלות נתרן המצויות בקצוות תאי עצב אשר עשויים להתרבות במצבים של כאב כרוני ■ ג'רמי לוין: "לתרופה פוטנציאל להתמודד עם צורך רפואי משמעותי, שעדיין לא קיבל מענה"

טבע חתמה עם חברת Xenon, חברה קנדית שהקים המדען הראשי ומנהל המו"פ הגלובלי של טבע, ד"ר מייקל היידן, על הסכם לפיתוח משותף עבור תרופת XEN402‎‎, תמורת 335 מיליון דולר, כך הודיעה היום (ג') טבע.

התרופה נמצאת כיום בפיתוח קליני לטיפול בכאב. מוצר זה מתמקד באופן ייחודי בתעלות נתרן המצויות בקצוות תאי עצב אשר עשויים להתרבות במצבים של כאב כרוני.

לפי ההסכם, טבע תשלם 41 מיליון דולר עם חתימת ההסכם, ובנוסף, עבור עמידה ביעדי פיתוח, רגולציה ומכירות, סכום של עד 335 מיליון דולר. Xenon תהיה זכאית לתמלוגים על מכירות ולאפשרות להשתתף במסחור התכשיר בארצות הברית.

לוין אמר כי "טבע מפתחת צנרת תרופות ממוקדת של תכשירים ייחודיים בתחומים בהם קיים צורך רפואי אמיתי. התרופה XEN402‎‎ מתאימה לאסטרטגיה זו. לתרופה פוטנציאל להתמודד עם צורך רפואי משמעותי, שעדיין לא קיבל מענה, עבור מטופלים רבים הסובלים מכאב כרוני. בנוסף, יש ל-XEN402‎‎ פוטנציאל לשימוש רפואי נרחב יותר במצבים נוספים של כאב".