יחימוביץ' לשאול אלוביץ': להדיח את מנכ"ל פלאפון גיל שרון

יו"ר העבודה ליו"ר בזק: "ההתנכלות של שרון לעובדי פלאפון מצטרפת לניהול כושל ולהוצאת שם רע לחברה" ■ אלוביץ': "אני מגבה לחלוטין את גיל שרון"

יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', פנתה ליו"ר דירקטוריון פלאפון, שאול אלוביץ', וקראה לו לדון בהדחתו של מנכ"ל פלאפון גיל שרון, בשל "ההתנכלות שלו לעובדיו והניהול הכושל שלו, ששכר מופקע בצידו" - לדבריה.

יחימוביץ' ציינה בפני אלוביץ' כי שרון ניסה לשבור את התאגדות העובדים "החוקית והמוצדקת של עובדי החברה, וכי שיא ההתעמרות שלו בעובדים הגיע אתמול, כשבהוראתו נלקחו רכבי הליסינג של העובדים השובתים על חפציהם האישיים כולל כיסאות תינוק, בצעד שהוא חסר תקדים בחריפותו בתחום יחסי העבודה".

יחימוביץ' כותבת: "לא העובדים אחראים להידרדרות במצבה של פלאפון, אלא גיל שרון שמכהן יותר מדי שנים בתפקידו, ושבימים אלה עסוק גם בלהשמיד את שאריות המוניטין של פלאפון במאבקו בעובדים. תחת הנהלתו של גיל שרון מציגה פלאפון הרעה מתמשכת בתוצאותיה, בין היתר משום שלא נערכה כראוי לפתיחת שוק הסלולר לתחרות...

"מהדוחות הכספיים שפרסמה החברה לרבעון השלישי של 2012 עולה כי היא איבדה 20 אלף מנויים - עלייה של כ-18% לעומת רבעון קודם; ההכנסות ירדו ב-26.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד; הרווח הנקי ירד ב-41.4%; ההכנסה הממוצעת למנוי ירדה בתוך שנה מ-107 שקל ל-95 שקל, וההכנסות מציוד קצה ירדו ב-54%".

יחימוביץ' מוסיפה כי כל אלה לא הפריעו לגיל שרון לקבל שכר אסטרונומי ומנותק מהמציאות, בעלות של יותר מ-36 מיליון שקל מאז מונה למנכ"ל החברה: "חוסר הנכונות של גיל שרון לקבל את השינויים באקלים העסקי והחברתי בישראל בא לידי ביטוי ביתר שאת השבוע, בעת שניסה לשבור את התאגדות העובדים החוקית והמוצדקת של עובדי החברה... שרון מתעמר באותם עובדים שבמשך שנים אפשרו לו לקבל עשרות מיליוני שקלים, בשנים שבהן החברה שגשגה בהיעדר תחרות בשוק".

לפי יחימוביץ', "לקוחות רבים של החברה מתקוממים על היחס המשפיל והפוגעני שלו כלפי העובדים, ולא ירחק היום שבו נוסף להתקוממות העובדים תגבר הנטישה ההמונית של הלקוחות, שלא יהיו מוכנים להיות חלק מחברה שהמנכ"ל שלה מתעמר בעובדיה".

והשורה התחתונה, לפי יחימוביץ': "לאור האירועים האחרונים בפלאפון והתנהלותו השערורייתית של המנכ"ל", היא כותבת לאלוביץ, "אני מבקשת שתכנס את דירקטוריון החברה לדון בהדחתו של גיל שרון מתפקידו כמנכ"ל החברה והחלפתו במנכ"ל ראוי ומתאים יותר לחברה. בוודאי תסכים אתי כי הדבר יסייע בידך להצדיק את ההשקעה הכספית הגדולה שלקחת על עצמך בעת רכישת פלאפון".

אלוביץ' לא נשאר חייב והחליט לענות ליחימוביץ' באמצעות מכתב ששלח לעובדים. במכתב הוא כתב הין היתר כי הוא מגבה לחלוטין את פועלו של גיל שרון וכי הוא הביא את החברה לתוצאות עסקיות מצויינות. (לסיפור המלא)