דיון בבג"ץ בעתירת ערוץ 10 נגד נתניהו - עד 20 בדצמבר

בערוץ 10 טרם קיבלו ממשרד רה"מ כל מסר לגבי המשך החקיקה להצלת הערוץ

בג"ץ ידון בעתירה שהגיש היום (א') ערוץ 10 נגד ראש הממשלה וביקש את תגובתו של בנימין נתניהו עד ל-19 בחודש. הדיון יתקיים לא יאוחר מ-20 לדצמבר בהרכב של 3 שופטים, בראשותה של השופטת עדנה ארבל.

נזכיר כי ערוץ 10 הגיש בצהריים עתירה לבג"ץ נגד ממשלת ישראל וראש הממשלה בנימין נתניהו, בגין עצירת החקיקה להצלת הערוץ. לפי שעה לא קיבלו מסר ממשרד הממשלה באשר להמשך לחקיקה. דירקטוריון ערוץ 10 הודיע על דחיית פיטורי העובדים ב-48 שעות (לסיפור המלא).

"ראש הממשלה מסכל את יישום ההסדר להמשך פעילותו של ערוץ 10, שגובש על-ידי הצוות המקצועי שכלל את מנכ"ל משרד ראש הממשלה, החשבת הכללית וראש אגף תקציבים", טוען ערוץ 10 בעתירה, שהוגשה בידי עורכי הדין יורם בונן ודר להב ממשרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'.

עוד נטען כי ראש הממשלה הורה שלא לדון בתזכיר החוק (המעגן את ההסדר שגובש) בישיבת הממשלה הבוקר ללא כל נימוק או הסבר, בניגוד לעמדת שר האוצר, שר התקשורת, הרשות השנייה והיועץ המשפטי לממשלה. אם תזכיר החוק לא יאושר לאלתר - המסך יוחשך, וערוץ 10 ייסגר באופן מיידי.

יו"ר מפלגת התנועה, ציפי לבני, התייחסה היום במסיבת עיתונאים למצבו של ערוץ 10 ושל השידור הציבורי: "יש מי שמנסה למנוע מאיתנו להשמיע את קולנו. יש עיתון שממומן על-ידי גורם מסוים ונשלט על-ידי ראש הממשלה, השידור הציבורי נשלט גם הוא על-ידי נתניהו, וערוץ 10 צריך לבחור כעת האם להיסגר או להישמע לגחמות ראש הממשלה ולדרישותיו.

"יש פה ממשלה שמנסה לסתום את הפיות של כולנו, לא סתם כדי שלא נדבר בתקשורת, אלא בשביל שלא נדבר על כל הדברים החשובים באמת - על שינוי סדר העדיפויות הלאומי, על שינוי שיטת הממשל ועל שלום. ואנחנו, רבותיי, נמשיך לדבר על כל הדברים האלה - ובפה גדול".

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, התייחס גם כן היום להתנהלות הממשלה בנושא ערוץ 10: "אני מתנגד בכל ליבי להתנהגות הממשלה בעניין, ערוץ 10 מוכרח להמשיך להתקיים. זוהי פגיעה בדמוקרטיה, פגיעה בחופש הביטוי, פגיעה בשוק התקשורת ופגיעה בעיתונות הישראלית. כל ההתנהלות בנושא מחפירה. עם היבחרה, יש עתיד תעשה את כל מה שנדרש כדי לשמור על הערוץ ולאפשר לו לפעול ללא חשש סגירה".