דירקטוריון ערוץ 10 דחה את פיטורי העובדים ב-48 שעות

(עדכון) דירקטוריון ערוץ 10 התכנס הערב כדי להכריז על פיטורי כל העובדים והחשכת הערוץ בסוף החודש ■ הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה שהשתתף בדיון, ביקש לעצור את הליך הפיטורים ולהימנע ממעשים "בלתי הפיכים"

דירקטוריון ערוץ 10 התכנס הערב כ(מוצ"ש) די להכריז על פיטורי כל העובדים. בתום ישיבה שנמשכה יותר משעתיים החליט דירקטוריון החברה על פיטורי כל עובדי הערוץ, אך גם נענה לבקשתו של הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, והודיע על דחיית משלוח מכתבי הפיטורים לעובדים למשך 48 שעות, בתקווה שבמהלך התקופה הזאת יצליח לוקר להחזיר לסדר יומה של הכנסת את הצעת החוק להצלת הערוץ.

אל משרדי הערוץ בגבעתיים הגיע גם מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר. בישיבה נכחו בעל השליטה בערוץ, יוסי מימן; יו"ר הדירקטוריון, אבי בלשניקוב; יו"ר חדשות 10, יורם שכטר; יו"ר נענע10' מיכל גרייבסקי; מנכ"ל הערוץ, יואב הלדמן; ומנכל חברת החדשות, אבי אלקלעי.

בלשניקוב אמר: "הדירקטוריון התכנס לאחר שוועדה בראשותך (לוקר) סיימה את עבודתה, הגישה את המלצותיה וקיבלה את ההמלצה והחתימה של שר האוצר, שרק לפני שבוע קיים איתנו מסיבת עיתונאים בה הוא בישר כי יוצאים לחקיקה ודרך חדשה. משהו נתקע באמצע. זה יום של עצב לחופש הביטוי בישראל".

במהלך הישיבה אמר מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר, כי במהלך השבוע הוא יבדוק כיצד יהיה אפשר להתמודד עם החלטת יו"ר הכנסת שלא להמשיך בהליכי החקיקה במהלך השבוע. לוקר ביקש מהדירקטוריון לעצור את הליך הפיטורים ולא לנקוט "במעשים בלתי הפיכים", לדבריו, בקשה שאכן כובדה על-ידי הדירקטוריון.

בהודעה שפורסמה מטעם דירקטוריון ערוץ 10 בתום הישיבה נכתב: "הואיל ולא חלה כל התקדמות ביישום המלצות ועדת לוקר, והצעת החוק שגובשה על-ידי שר התקשורת אינה מועלת לדיון בישיבת הממשלה מחר, החליט דירקטוריון ערוץ 10 ודירקטוריון חדשות 10 פה-אחד על פיטורי כלל העובדים. יחד עם זאת, לאור בקשתו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה הראל לוקר בפני דירקטוריון ערוץ 10 וחדשות 10, החליט הדירקטוריון להיענות לבקשתו ולעכב את הוצאת המכתבים ב-48 שעות".

"לפני 10 שנים היה לנו חלום שתהיה טלוויזיה אלטרנטיבית, והמצביע יהיה האזרח בבית", אמר הערב יוסי מימן, מבעלי השליטה בערוץ 10. "בביקוריי התכופים במשרד התקשורת היו יותר שקרים מאשר שרים, ולא היה רגע אחד בו היה ניסיון כן להתמודד עם הבעיות של התעשייה. לפעמים בציניות. במקום לעודד נעשה כל ניסיון לחסלה, והם הצליחו לחסל את התעשייה והחלום. אני לא מדבר על כסף".

מימן המשיך ואמר: "השקעתי 600 מיליון שהפסדתי פה, אבל מגיע אדם מחול, רון לאודר, שלא מצפה לראות את השקעתו, ובינתיים אנחנו נתקלים באטימות מוחלטת שבאה אחרי סדרה של שקרים. אני ארצה להיות לפני האחרון שידבר אל עם ישראל על איך מתנהלים עם משקיעים לפני שנחשיך את המסך. אחרון ידבר רון לאודר. אחרי 10 שנים של סיוט. אם הייתי יודע שיש תקשורת, הייתי בא עם חולצה עליה כתוב 'רפובליקת בננות'. אנשים נלחמים לשרוד לא בגלל שהם לא טובים, רק בגלל אטימות מוחלטת. לא לעודד השקעות, להרוס הטבות".

לדברי מימן, זהו יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית. "אין הסבר למצב הזה, אבל זה יום עצוב. בחיים לא השתמשנו בערוץ או בחדשות למטרותינו. לפעמים כשמנצחים בקרב יודעים שהולכים להפסיד במלחמה. אז צריך להגיד את התודות. בואו נישאר עם הביצה, יהיה לנו ערוץ אחד שיגיד מה שצריך וזהו".

דירקטוריון הערוץ התכנס הערב כאמור על מנת להכריז על פיטורי כל העובדים, החשכה וסגירת הערוץ בסוף החודש הנוכחי. זאת, לאור העובדה שהחוק להצלת הערוץ אינו מקודם בכנסת.

החוק המוצע הוא פרי עבודתה של ועדה בראשות לוקר ומשרד ראש הממשלה. אלא שלאור החלטת נתניהו החוק לא יעלה לדיון בממשלה בשבוע הבא. בהיעדר דיון בחוק, אמור ערוץ 10 להיסגר כבר בסוף החודש.