נעילה חיובית בת"א; פרטנר זינקה 7%, נכסים ובנין 18%

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר מעלה היום המלצה ומחיר יעד למניית ישראמקו ואת שווי מאגר "תמר" ■ עליות באירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט

המסחר בבורסה ננעל היום (ד') במגמה חיובית בולטת ברקע המשך עליות השערים המאפיינות את המסחר באירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. הצוק הפיסקלי ממשיך לרחף מעל השווקים, כאשר אתמול זיהו הפעילים אולי את תחילתו של הפתרון לסוגיה המטרידה.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול כאמור בעליות שערים, ברקע לאופטימיות שנרשמה בשווקים בעקבות ההתקדמות במגעים בין הדמוקרטים לרפובליקאים בדיונים על הצוק הפיסקלי. העליות התחזקו כשיו"ר בית הנבחרים ג'ון ביינר אמר כי הוא מקדם תוכנית חלופית שתצא לפועל במידה ומהמשא ומתן בעניין הצוק הפיסקלי ייכשל.

ביינר עדכן אתמול את חברי המפלגה הרפובליקנית בהתקדמות במשא ומתן בינו לבין הנשיא אובמה והודיע שהוא מקדם תוכנית חלופית, בידיעתו של הנשיא אובמה, לפיה המסים יעלו רק לאנשים שמשתכרים מעל למיליון דולר בשנה ואילו עבור שאר אוכלוסיית ארצות הברית לא יחול שינוי בשיעור המס שישלמו.

ביינר הדגיש כי הצעתו, שתעלה להצבעה כבר במהלך השבוע הנוכחי, לא מהווה תחליף למשא ומתן שמתנהל בינו לבין הנשיא אובמה על מנת להגיע לנוסחה מוסכמת על הצדדים בנוגע להעלאת המסים. כשעה לאחר ההודעה של ביינר הודיע הבית הלבן שהוא מתנגד לצעד הזה של ביינר.

כלל פיננסים מעלים את שווי "תמר"

אנליסט האנרגיה של כלל פיננסים ירון זר מעלה היום המלצה ומחיר יעד למניית ישראמקו ל"תשואת יתר" במחיר של 71 אגורות ליה"ש, פרמיה של 16% על מחיר הבסיס הבוקר בבורסה. נזכיר כי ישראמקו זינקה בכ-43% בארבעת החודשים האחרונים. בעבודה, שהגיעה לידי "גלובס", מעריך זר כי תגלית "תמר" תייצא גז וכי שווי המאגר עומד על 15.1 מיליארד דולר, מעל התמחור המקובל בשוק. גם אבנר ודלק קידוחים מתקדמות היום.

בסקטור הנדל"ן, מניית נכסים ובניין זינקה בעקבות הצעה שקיבלה למכור את בניין HSBC במנהטן ב-750 מיליון דולר. (לסיפור המלא)

טבע הודיעה אמש כי חתמה על קו אשראי חדש בהיקף של 3 מיליארד דולר למשך 5 שנים. על פי ההודעה של החברה לבורסה נכתב כי קו האשראי החדש ניתן ללא בטחונות, והוא יחליף את קו האשראי הקיים היום שהיקפו עומד על 2.5 מיליארד דולר.

כלל פיננסים, החברה הבת של כלל ביטוח , מדווחת היום על חתימת הסכם למכירת החזקותיה (51.3%) בחברת טיטניום, זרוע ניהול ההשקעות של החברה בארה"ב, לחברת TAMCO בתמורה לסך כולל שך 18.5 מיליון דולר. עוד עולה מהודעת החברה היום כי היא צפויה לרשום בדוחותיה הכספיים לשנת 2012 הפסד כולל הנאמד בשלב זה בסך של כ-4 מיליון שקל והפסד נקי בסך של כ-30 מיליון שקל.

אלביט מערכות הודיעה היום כי קיבלה ממשרד הביטחון חוזה להשבחת מטוסי התובלה C-130H (הרקולס) של חיל האוויר הישראלי בהיקף כספי שאינו מהותי לאלביט מערכות.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח][לאתר קרנות]