השיחה: גרוס ובורוביץ' מתדיינים על דיבידנדים

מי הגיעו למפגש בלה"ב? ■ עם מי בילה ג'ק דורסי, ממייסדי טוויטר, על יאכטה? ■ וגם: נכנסים לאלבום האינסטגרם של ג'ודי שלום-ניר-מוזס

מתדיינים על דיבידנדים פאנל בנושא "חלוקת דיבידנד כמקור למינוף עסקאות", התקיים השבוע במסגרת מפגש הסיום של תוכנית דירקטורים ונושאי משרה בכירים בתאגידים, של לה"ב - הפקולטה לניהול באוניברסיטת תל-אביב.

פרופ' עו"ד יוסף גרוס, המייסד וראש משרד עורכי הדין גרוס, קלינהנדלר, חודק, הלוי, גרינברג ושות', הנחה את הפאנל שבו לקחו חלק: פרופ' ישראל (איזי) בורוביץ', רו"ח רגינה אונגר, פרופ' אהוד קמר ועו"ד איתן גרינברג.

פרופ' קמר טען כי על-פי רוב, המכשול העיקרי בחלוקת דיבידנדים נעוץ בשאלה אם החברה תוכל לפרוע את החוב לאורך זמן.

גם אונגר תמכה בגישה זו והסבירה כי היא איננה שותפה לעליהום במשק לגבי חלוקת דיבידנדים. לדבריה, הדיבידנדים משרתים את כל בעלי המניות וזוהי דרך לגיטימית לראות החזר להשקעה. היא הוסיפה כי "מבחן יכולת הפירעון הרבה יותר רלבנטי מהרווחיות: אני מצדיקה חלוקת דיבידנד כאשר יכולת הפירעון היא רלבנטית וגם במקרה בו מוצגת איתנות פיננסית".

הפאנל, שהתייחס באופן ממוקד למקרים של בזק ושל דלק, עורר דיון סוער שבו השתתפו גם בוגרי תכנית הדירקטורים שאך הסתיימה. בין הבוגרים ניתן היה להבחין באסף בן-דב, מנכ"ל המשביר לצרכן.

סער בועט בשמאל

עמותת "חינוך לפסגות", המקדמת ומטפחת ילדים ובני-נוער מפריפריה גיאוגרפית-חברתית למצוינות, חנכה השבוע מרכז חדש בבלוד. לחנוכת המרכז, שהוא ה-33 במספר של העמותה, הגיעו יו"רית העמותה ד"ר שולה רקנאטי, מנכ"לית העמותה חנה דורסמן, שר החינוך גדעון סער ויו"ר הוועדה הממונה לעיר לוד מאיר ניצן. סער ביקש להפגין במהלך האירוע את כישוריו בכדורגל ולנסות להבקיע גול. אמנם מסי לא צריך לדאוג, אבל לזכותו של סער ייאמר שעל אף שהוא, איך לא, ימני ברגלו, הוא בעט ברגל שמאל והצליח להבקיע גול. במרכז החדש תופעל תוכנית לימודית-חברתית רב-תחומית בת 16 שעות שבועיות, במהלך כל השנה, שאמורה לשרת ילדים ובני נוער מכיתה ב' ועד י"ב, לאורך 10 שנים. עוד נכחו בטקס בכירי משרד החינוך: דלית שטאובר מנכ"לית משרד החינוך, ד"ר סולי נתן מנהלת מחוז מרכז, ושלומית רחמל מנהלת האגף לתלמידים מחוננים ומצטיינים במשרד.

הבחירות של סבן ובר

חברת הוט העלתה החודש לשידור ערוץ ילדים חדש - ZOOM. הערוץ, בבעלות משותפת של אריה וגיל סבן ואבי בר, מציע לילדים מותגים אהובים ומוכרים לצד מגוון תכנים חדשים. בימים אלו מצלמים לערוץ ספיישל מיוחד לקראת הבחירות העומדות בפתח.

אריה וגיל סבן עם אבי בר / צילום: יוסי כהן
 אריה וגיל סבן עם אבי בר / צילום: יוסי כהן

אריה וגיל סבן עם אבי בר

במסגרת הספיישל ילדים בגילי 6-14 יכריעו בסוגיות שונות העומדות על סדר היום בתקופת הבחירות מזווית הראייה שלהם. שלושת הבעלים מצפים בקוצר רוח לשמוע מה יש לילדים אשר גדלים על התוכניות איירון מן, רובוטריקים, דיג'ימון ופאוור ריינג'רס, לומר על מותגי הפוליטיקה הישראלית.

ג'ק דורסי, הדוגמנית והיאכטה

ג'ק דורסי, אחד ממייסדי טוויטר והמייסד של Square, צולם על יאכטה באי סנט בארטס עם הדוגמנית והשחקנית הבריטית לילי קול.

גק דורסי ולילי / צילום: מתוך הדיילי מייל
 גק דורסי ולילי / צילום: מתוך הדיילי מייל

ג'ק דורסי ולילי קול

דורסי, מסתבר, כלל לא עניין את צלמי הפפראצי שצילמו את התמונות. הצהובון הבריטי "דיילי מייל" שפרסם אותן, אפילו לא זיהה את דורסי, בן ה-36, וכינה אותו "איש המסתורין" של קול. קול, בת 25, החלה בקריירת הדוגמנות שלה בגיל 14 וכיכבה לאחרונה בסרט "שלגיה והצייד".

רן אברמסון

נכנסים לאלבום של ג'ודי שלום-ניר-מוזס, יו"רית עמותת חום

"אני מהאנשים האלה שלא זוכרים דבר רבע שעה בערך לאחר התרחשותו. זו הסיבה שכשגיליתי את האינסטגרם כל-כך התחברתי - זו דרכי לתעד. אני מצלמת, עורכת ומשגרת. לאחר מספר ימים מדפדפת, מתלהבת ומופתעת מחדש. אני משתדלת לזכור שהתיעוד לא נשמר אצלי בלבד, לצערי - אני לא תמיד מצליחה".

הפקת אופנה / צילום: מתוך אינסטגרם
 הפקת אופנה / צילום: מתוך אינסטגרם

1. "רן שריג לוסי אריש ולינוי בר גפן, חבריי החדשים, עולים בתכנית חדשה 'מועדון המבקרים', ברשת ב-9 בינואר. חבורה של אנשים נטולי אגו ומפרגנים. דבר נדיר בעולמנו".

גודי עם ילדיה שירה ותומר / צילום: מתוך אינסטגרם
 גודי עם ילדיה שירה ותומר / צילום: מתוך אינסטגרם

2. "אני וילדיי - שירה ותומר. עכשיו שניהם בטירונות, הבית ריק ומוזר לבשל לילד אחד. מזל שיש את אלון (הבן החמישי)".

וופל בלגי / צילום: מתוך אינסטגרם
 וופל בלגי / צילום: מתוך אינסטגרם

3. "וופל בלגי מצופה בשוקולד חם. למרות שאני מתחננת, זהבה, אשתו של בני הדייג, מקפידה לפנק אותי בקינוח המושלם הזה, שהורס לי את כל המשמעת".

גודי ניר מוזס / צילום:מתוך אינסטגרם
 גודי ניר מוזס / צילום:מתוך אינסטגרם

4. "תמונה שצולמה ל'ליידי גלובס', הפקת אופנה שנעשתה תוך שעה. זו הוכחה שלא חייבים למתוח ימי צילום".

זזים

איל עצמון מונה למנכ"ל תמורה, סוכנות הביטוח מקבוצת כלל ביטוח ■ נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, דורית ביניש, מונתה לנגידת האוניברסיטה הפתוחה ■ ערן ברוך מונה ליו"ר עמותת "פנים" ■ רון דוידי מונה למנהל אזור EMEA בקמינריו ■ עופר כספי מונה למנהל מוצר סימנטק באבנט תקשורת ■ ז'אן-מארק דארדיה מונה למנהל השיווק הגלובלי במכתשים אגן ■ גלעד ליכטנשטיין מונה לסמנכ"ל התפעול והלוגיסטיקה של המסלול האקדמי המכללה למינהל ■ קרן עופר מונתה למנהלת מרפאת "לב העיר" בנתניה של קופת חולים לאומית שירותי בריאות ■ אוריאל קרטיס מונה לסמנכ"ל השיווק של מידרוג ■ עמוס רוקח מונה למנכ"ל מבטח-סימון ■ פרופ' ריאד אגבריה, מנהל בית הספר לרוקחות בפקולטה למדעי הבריאות באוניברסיטת בן-גוריון, מונה ליועץ הרקטור לענייני סטודנטים ערבים באוניברסיטה ■ רו"ח פנחס צרויה מונה למנכ"ל אסותא מרכזים רפואיים ■ לורי אורן מונתה לסמנכ"לית פיתוח עסקי ומכירות ב-Incentives Solutions.