השיחה: איל וולדמן מרתק את ידידי מכון ויצמן

מי באו לשמוע את הרצאתו של מנכ"ל מלאנוקס? ■ מי הצטרפו לאגודת ידידי תיאטרון באר-שבע? ■ וגם: איפה נפגשו חיים כצמן ואהוד אולמרט?

במלון דן תל-אביב התקיים אתמול (א') אירוע המועדון המדעי של אגודת ידידי מכון ויצמן בראשות יו"ר האגודה שמשון הראל מבעלי אמריקה ישראל והמנכ"לית יעל גורן וגמן, בחסות של הנציגות הישראלית של בנק יוליוס בר.

רוני רום, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: איתי בלסון ואוהד הרכס
 רוני רום, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: איתי בלסון ואוהד הרכס

רוני רוס

מאות אנשי עסקים האזינו בקשב רב למנכ"ל ומייסד מלאנוקס, איל וודלמן אשר הוזמן לדבר בנושא "יזמות אתגרית", ימים בודדים לאחר פרסום אזהרת ההכנסות של החברה. כאשר נשאל לגבי האפשרות למכור את החברה ענה וולדמן: "אני ציוני, ישראלי, אך גם מנכ"ל של חברה עסקית. כל עוד החברה תוכל לגדול מהר יותר במסגרת הנוכחית, מאשר להימכר לחברה בסדר גודל ענק, נמשיך בדרך עצמאית".

חגי דותן, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: יוסי כהן
 חגי דותן, אגודת ידידי מכון ויצמן / צילום: יוסי כהן

חגי דותן

וולדמן שיתף את הנוכחים בעשרת הדיברות שלו כמנהל. האזינו בקשב רב: נשיא המכון פרופ' דניאל זייפמן; רן היישטיין מנהל נציגות יוליוס בר בישראל; אהוד שפירא יו"ר פסגות; גד ואתי פרופר; סמדר אשכנזי מנכ"לית רשת סטודיו C; זאב גוטמן יו"ר בנק ירושלים; רוני רוס יו"רית פנורמה; ניצב חגי דותן מפקד המחוז הצפוני במשטרה; אבי לוי מנכ"ל מליסרון; חנה פריזן שהגיעה עם אחותה; אלי כץ מנהל מחקר ופיתוח בקסרטיב מדיה; אסף בן אשר שותף מייסד קרן הון סיכון סייהוק ונצ'רס; חיים ונורית אריאל בעלי קבוצת אריאל נתיבים; ברונו לנדסברג מבעלי סנו; עו"ד בני ברץ; עו"ד גד נשיץ; עמיר שאלתיאל יו"ר אלדר; אברהם לולו אסף יו"ר אמנת; נעמי ודיוויד אסיא ואחרים.

הידידים של תיאטרון באר-שבע

לפי מיטב המסורת של התיאטראות בישראל, גם תיאטרון באר-שבע מתברך, החל מאמש, באגודת ידידים משלו. באגודה החדשה חברים כמה עשרות חובבי תיאטרון מראשי הכלכלה והחברה בעיר באר-שבע ובנגב, והיא אמורה לסייע לתיאטרון ביוזמות והפקות שונות. טקס ההשקה החגיגי נערך אתמול בערב בביתו של מנכ"ל תיאטרון באר-שבע שמוליק יפרח, שיחד עם אשתו קרן קידם בפרחים את חברי האגודה החדשים ואת פיני בדש, ראש מועצת עומר.

אירית ואשר גרינבאום, קרן ושמוליק יפרח, אגודת ידידי תיאטרון באר שבע / צילום: מאיר אבן חיים
 אירית ואשר גרינבאום, קרן ושמוליק יפרח, אגודת ידידי תיאטרון באר שבע / צילום: מאיר אבן חיים

אירית ואשר גרינבאום עם קרן ושמוליק יפרח

לצידם בירך גם המשנה למנכ"ל כיל אשר גרינבאום. בנוסף לארוחת הערב המושקעת, מעשה ידיו של השף ארז תורג'מן, המוזמנים צפו בקטעים מהלהיט החדש של תיאטרון באר-שבע, ההצגה "פרח השכונות" של קובי אוז. לצידו של קובי אוז הופיעו בקטעי שירה וריקוד גיא זוארץ, לירז צ'רכי, שלומי קוריאט, אוולין הגואל ועמי אנידג'ר. בין חברי האגודה החדשים, המקווים שעוד רבים יצטרפו אליהם: אירית גרינבאום, אתי וכפיר לוצאטו, איריס ועופר ליפשיץ, שוש בליסטרא, מלכה ותולי וייס, הילה ודני אליגון, יונה ופיני בדש, אתי ואברהם מימון ועוד.

כצמן ואולמרט מתעדכנים

חבר הנאמנים של עמותת "גדולים מהחיים" ערך במוצאי שבת, זו השנה הרביעית ברציפות, אירוע התרמה שנתי למען ילדים חולי סרטן. העמותה פועלת למען שיפור איכות חייהם של ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם. בהאנגר 11 בנמל תל-אביב התקבצו התורמים ונהנו מערב שכלל ארוחת ערב, קוקטייל ובר איכותי, ומופע של הזמר שלומי שבת יחד עם יובל דיין מהתוכנית The Voice ששרו יחד עם ילדי העמותה.

אהוד אולמרט, חיים כצמן, ארוע ההתרמה של עמותת
 אהוד אולמרט, חיים כצמן, ארוע ההתרמה של עמותת

אהוד אולמרט וחיים כצמן

ליאור שמואלי, מנכ"ל העמותה, קיבל את פני האורחים שהגיעו במזג האוויר הסוער בהם: ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט שנצפה משוחח עם חיים כצמן שהגיע עם בתו בת-עמי, דליה שטנצלר הפעילה בעמותה עם בעלה אפי שטנצלר, עו"ד גדעון פישר שהגיע עם רעייתו ובתו, ארז ושרון אלוביץ', אברשה בורשטיין, זאב ונעמי וורמברנד, דרורית ורטהיים, עופרה ורפי אלול ועוד.

קינן מסכמת שנה

במלון הילטון בתל-אביב התקבצו אתמול לערב הגאלה של פורום ה-CFO כ-350 סמנכ"לי כספים מהחברות המובילות במשק. את הערב פתח שר המשפטים היוצא יעקב נאמן שבירך את הנוכחים. גם רה"מ, בנימין נתניהו, שלח איגרת ברכה. נגה קינן, יו"רית הפורום, ציינה את ההישגים של הפורום בשנה החולפת. גיל וייסלר, ה-CFO של וישי ישראל ויעיר אוורבוך, ה-CFO של אבן קיסר קיבלו השנה אותות הוקרה מטעם הפורום.

אלי יונס, נגה קינן, דן זיסקינד, פורום סמנכ
 אלי יונס, נגה קינן, דן זיסקינד, פורום סמנכ

אלי יונס, נוגה קינן ודן זיסקינד

הבחירה נעשתה על-ידי ועדת שופטים שכללה את אבי בן אסאייג, דרור מורן, דן זיסקינד, טל רז, טלי הובר, יעקב חן, יצחק חברון, מנשה שגיב, נעמה זלדיס ורון אילון. נצפו בגאלה: אסתר לבנון מנכ"לית הבורסה לני"ע, דודי גולדברג נשיא לשכת רו"ח, אלי יונס מנכ"ל בנק מזרחי-טפחות, משה אשר משנה למנהל רשות המיסים, יהודה נסרדישי לשעבר ראש רשות המיסים, נועז בר ניר מנכ"ל משרד התיירות, יוסי שירן מנכ"ל אבן קיסר, עופר שגב מנכ"ל נס טכנולוגיות, רונית הראל-בן זאב מנכ"לית מעלות ועוד.

המשך ישר

האדריכל אבנר ישר, בליווי אישתו רונית אלקבץ, העניק אמש את הפרס ע"ש אביו, האדריכל יצחק ישר ז"ל, לבוגרת ביה"ס לאדריכלות באוניברסיטת תל-אביב - ענת בודשר. בודשר זכתה לקבל את הפרס עבור פרויקט הגמר המצטיין לשנת 2012. טקס הענקת הפרס התקיים במעמד פרופ' חנה נוה, דיקנית הפקולטה לאמנויות באוניברסיטת תל-אביב.

רון ארד, רונית אלקבץ, אבנר ישר, פרס ישר לאדריכלות / צילום: סיון פרג'
 רון ארד, רונית אלקבץ, אבנר ישר, פרס ישר לאדריכלות / צילום: סיון פרג'

רון ארד, רונית אלקבץ ואבנר ישר

ישר סיפר לנוכחים, כי החליט להנציח את זכרו של אביו באמצעות סדנה מיוחדת לסטודנטים, לצד מתן פרס כספי לפרויקט גמר מצטיין. עוד הוסיף, כי לדעתו חשוב לפתח בארץ תמיכה של משרדי האדריכלות הפרטיים בסטודנטים לאדריכלות, כדי לסייע בהשתלבותם של הסטודנטים בעבודה, לאחר הלימודים. את הטקס חתמה הרצאה של המעצב רון ארד שבמהלכה הציג חלק מעבודותיו האחרונות כולל פרויקט לבניית מגדל רב-תכליתי שעליו הוא עובד בשיתוף עם ישר.

פישר אומנותי

בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר בתל-אביב הושקה אמש תערוכה של האמן עמירם עיני "15 שניות" שנוצרה בגרמניה במשך ימי מבצע "עמוד ענן". הפרויקט מתייחס לזמן הקצר שיש לאזרחים בישראל להגיע אל המקלט מרגע האזעקה. התערוכה מוצגת לצד "אוסף אמנות השלום" שהקימו דבורה פישר ז"ל וד"ר אלי פישר לפני כ-20 שנה, שמטרתו לקדם סובלנות. פישר ז"ל פעלה רבות לשילובם של בני נוער משכבות מצוקה ולחינוך לסובלנות ולמען השלום. באירוע נכחו חברים קרובים ובני משפחתה, בהן בנותיה נורית הראל וסיגל בר און, בנותיו של עיני, שולי זיו מנכ"לית בית ציוני אמריקה ועוד.

מצייץ

noamlanir: פרופ' גידי סהר, שיאן שכר, ניתח אותי והציל את חיי. ראוי לכל שבח. חלוץ שראוי לגמול