שוק המט"ח: הדולר היציג נותר ללא שינוי על 3.73 שקלים

האירו נחלש ל-4.96 שקלים ■ בזירה העולמית, הדולר נסחר מול האירו ב-1.327 דולרים לאירו ■ מדד המחירים לצרכן לדצמבר עלה ב-0.2%

המסחר בזירת המט"ח מתנהל היום (ד') תוך התחזקות של השקל מול האירו ויציבות מול הדולר. האירו נחלש בכ-0.4% ושערו היציג נקבע על 4.96 שקלים, ואילו הדולר היציג נקבע ללא שינוי ברמה של 3.73 שקלים. בזירה העולמית, הדולר נסחר מול האירו ב-1.327 דולר לאירו.

"אפקט דראגי שהביא לעלייה מהירה של האירו בעולם מסתיים והאירו בעולם מתחיל להיחלש", אמר הבוקר משה שלום, ראש מחלקת המחקר ב- FXCM ישראל. "שוקי המניות מקרטעים במקצת, והמדד הנמוך שפורסם אתמול עשוי לגרום לנגיד פישר להוריד את הריבית כעזרה למי שעדיין יכול לצמוח: הייצוא. כל אלו מהווים כרגע את הגורמים שעשויים לאושש את הדולר-שקל".

המשקיעים במט"ח מגיבים למדד המחירים לצרכן לחודש דצמבר 2012, שפורסם אתמול. לפי המדד, האינפלציה ב-2012 הסתכמה ב-1.6% - מתחת לאמצע יעד המחירים של הממשלה, העומד על 2% (יעד של 2-3%). בין הסעיפים הבולטים שהתייקרו בשנה כולה: סעיף הדיור עלה בשנה החולפת ב-3.3%, מחירי החשמל ב-8.8%, הדלק עלה ב-5.1%, הסיגריות זינקו ביותר מ-21%, שכר הדירה עלה ב-2.8%, והשירותים הרפואיים התייקרו ב-5%. (לסיפור המלא)

תגובות למדד: " סל הקניות מצטמק - והחשבון רק עולה"

עוד בזירת המאקרו המקומית, נמשכת סאגת הגירעון הממשלתי (שפורסם בשבוע שעבר והתגלה ככפול מהיעד המקורי) - כאשר בכיר נוסף באוצר, גל הרשקוביץ הממונה על התקציבים, התייחס אמש לסוגיה: "תחזית ההכנסות שגיבש האוצר במחצית השנייה של 2010 הייתה סבירה למועד ולמציאות בהם היא גובשה", אמר בראיון ל"גלובס". "הממשלה הבאה תעשה הכל להתמודד עם הגירעון".

סוגיית תקרת החוב האמריקאי ממשיכה גם היום להטריד את המשקיעים - בעוד המחוקקים בארה"ב ינסו לאשר את העלאתה, בכדי למנוע "שיתוק" של הממשל כבר בעוד כחודש. בסיטי סבורים כי הסכם על העלאת תקרת החוב יתקבל בסופו של דבר, מה שיוביל לצניחת הדולר וייאלץ את ה'פד' להדפיס עוד כסף.

[לאתר המט"ח][לטבלת שערי חליפין]