הרשקוביץ: הממשלה הבאה תעשה הכל להתמודד עם הגירעון

הממונה על אגף התקציבים במשרד האוצר אמר בראיון ל"גלובס" כי בזכות חבילת המסים שגיבשה הממשלה "זכינו לאמון השווקים הפיננסים כפי שבא לידי ביטוי בשיעור התשואות על אג''ח ממשלתיות וחוות הדעת של סוכנויות הדירוג"

תחזית ההכנסות שגיבש האוצר במחצית השנייה של 2010 הייתה סבירה למועד ולמציאות בהם היא גובשה והייתה דומה לתחזית ההכנסות של בנק ישראל באותו מועד", כך אומר הערב הממונה על אגף התקציבים באוצר, גל הרשקוביץ בשיחה עם "גלובס".

"כאשר יש שינוי במציאות כפי שהיה, תפקידנו לשנות את התחזית ולנקוט בצעדים הנדרשים וזה בדיוק מה שעשינו. התחזית עודכנה בינואר, ונקטנו ב-3 פעולות משמעויות בהמשך: שמירה על תקרת ההוצאה; ביטול מתווה הפחת מס הכנסה; וגיבוש חבילת מסים בסך 14 מיליארד שקלים המיועדת להתמודדות עם הבעיה ב-2013", לדברי הרשקוביץ.

הרשקוביץ מוסיף כי "בזכות הצעדים הללו זכינו לאמון השווקים הפיננסים כפי שבא לידי ביטוי בשיעור התשואות על אג''ח ממשלתיות וחוות הדעת של סוכנויות הדירוג. לכן הם מאמינים שהממשלה הבאה תנקוט בצעדים הנדרשים במטרה לשמור על המסגרות הפיסקאליות". (יעד ההוצאה ויעד הגירעון)

הממונה על אגף התקציבים אמר עוד כי "אנו נפרסם באופן שקוף ומפורט את תחזיות הצמיחה והכנסות לשנים 2013 ו-2014 לקראת סוף פברואר תחילת מארס יחד עם כל התוכנית הכלכלית שתוגש יחד עם השינויים המבניים הנדרשים לתמיכה ביעד הצמיחה וצמצום הפערים ולמען המשך חיזוק האמינות בשווקים הפיננסים. לאחר הטיפול בצד ההוצאות, נבצע את כל הצעדים הנוספים - ככל שידרשו - במטרה לעמוד גם ביעדי הגירעון".

הרשקוביץ חזר ואמר כי "אם מדובר יהיה על גירעון מבני שלא מושפע ממחזור עסקים, אנו נהיה חייבים לטפל ולפעול". לשאלה מה הוא יהיה מוכן לעשות כדי למנוע גירעון מבני שלא תלוי במחזור העסקים הוא השיב בפירוש: " נעשה את הכל: גם בצד ההוצאות, גם בצד ההכנסות ואם נצטרך גם בשניהם ביחד - ככל שידרש, לאחר סיום תחזיות הצמיחה וההכנסות".