העיתונאים: לחייב את רשות השידור להסביר המעבר ללוד

אגודת העיתונאים טוענת, כי אין לבצע את המעבר לאור הכרעת בית הדין לעבודה בתל אביב לפיו אין לקיים את המעבר אלא לאחר שתתקיים בדיקה מקיפה שבה יתברר שאין חלופה אחרת

אגודות העיתונאים של ירושלים ותל אביב, דורשות מבית המשפט לחייב את רשות השידור להעביר לידיהם את כל המסמכים הנוגעים למעבר קרית השידור מתל אביב לעיר לוד. זאת, בעקבות הפרסום אתמול ב"גלובס", לפיו החל שיווק קרקעות המתחם הסמוך לקריה בתל אביב, על-פי "מתווה לוקר" לנכסי הנדל"ן של רשות השידור.

העיתונאים טוענים, באמצעות עוה"ד אופיר טל (ירושלים) ואילן בומבך (תל אביב), כי אין לבצע את המעבר לאור הכרעת בית הדין לעבודה בתל אביב לפיו אין לקיים את המעבר אלא לאחר שתתקיים בדיקה מקיפה שבה יתברר שאין חלופה אחרת.

על-פי הפנייה לבית המשפט, ב-21 בינואר שלחה אגודת העיתונאים בת"א מכתב דחוף ליו"ר רשות השידור בו הוא נדרש להעביר את כל המסמכים הקשורים בהתנהלות מול מינהל מקרקעי ישראל (ממ"י) ומשרד האוצר, בעניין זכויות רשות השידור במתחם הקריה בת"א. את הדרישה נימקו העיתונאים בכך, שבתקופת של מוטי קירשנבאום כמנכ"ל רשות השידור (באמצע שנות ה-90), חתם על הסכם עם ממ"י לפיו רשות השידור תעבור מהמבנים בהם היא יושבת כיום, לטובת מבנה חדש שיבנה לטובת רשות השידור.

העיתונאים מבקשים לבחון את ההסכם הנוכחי שנחתם מול המנהל, בכדי "לבחון אותו שכן אילו תבחר הרשות לממש את ההסכם, שוויו נאמד, בהערכה גסה, בכחצי מיליארד שקל". החשש הוא, "שבנסיבות העניין התבצע מעין תרגיל 'עוקץ' נגד רשות השידור, בחסות משרד ראש הממשלה ומשרד האוצר, כאשר הפער בין השווי המוצהר של המקרקעין לבין השווי הריאלי, עצום ורב ואיננו מתקבל על הדעת".