החל שיווק השטח שתפנה רשות השידור מאזור הקריה בת"א

הרשות, שתפנה 6,315 מ"ר מדרום הקריה, תעבור לעיר לוד, על-פי "מתווה לוקר" שקבעה ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר

החל שיווק השטחים שתפנה רשות השידור מאזור "קריית השידור" בתל-אביב, הסמוך למתחם שרונה. הרשות, שתפנה 6,315 מ"ר מדרום הקריה, תעבור לעיר לוד, על-פי "מתווה לוקר" שקבעה ועדה בראשות מנכ"ל משרד ראש הממשלה, הראל לוקר.

כיום יושבים משרדי רשות השידור על מחצית מהמתחם בתל-אביב, שהיקפו כ-13 אלף מ"ר. המתחם המפונה מיועד להקמת 3 מגדלים בני 30 קומות שיכללו מגורים (כ-320 דירות) ומסחר, בניצב ל-3 מגדלי 'שרונה' שהקימה גינדי החזקות במתחם. גינדי רכשה את המתחם בספטמבר 2009 במכרז של מינהל מקרקעי ישראל, תמורת 436.5 מיליון שקל, לא כולל מע"מ ופיתוח בסך 21 מיליון שקל נוספים.

לפי הסיכומים, השטח שהוקצה לרשות השידור להקמת "קריית רשות השידור לוד" משתרע על פני 5.9 דונם. בשטח זה יש כיום הרשאות לבנייה של 7,000 מ"ר, עם אפשרות להגדלה ככל הנדרש. לאור המגבלה התקציבית הקיימת (למעבר הוקצו 40 מיליון שקל), הרשות מתכננת לבנות בשלב זה כ-4,000 מ"ר בלבד.

בירושלים, במתחם רשות השידור בשערי צדק מתוכננת בנייה של כ-200 אלף מ"ר מסחר, משרדים ותעסוקה. מחצית מן השטח יכולה להפוך לבנייה למגורים, אך טרם נקבע התמהיל הסופי.

על-פי "מתווה לוקר", לאחר הבנייה יוקצה לרשות השידור שטח של כ-25 אלף מ"ר לצורכי פעילותה. כלומר, הרשות תתמקם בשטח כלשהו במגדלים שצפויים לקום במקום. ההקצאה הסופית תיקבע לפי התוכניות המפורטות שיוכנו.

גם המתחם המיתולוגי של רשות השידור במתחם רוממה יפונה ויוסב לבנייה של מגדלי פאר. כבר עכשיו החל תהליך מזורז של אישור בנייה על השטח של רשות השידור במתחם בשכונה הירושלמית, ועל-פי התוכניות שכבר הופקדו לאישור, יוקמו על השטח הזה 308 יחידות דיור.

לפי הנחיית משרד ראש הממשלה, התוכניות הועברו להליך מזורז של אישורים כדי שניתן יהיה להתחיל בשיווק השטחים בתוך מספר חודשים.