מכירות סופר-פארם גדלו ב-2012 ב-6% ל-3.9 מיליארד שקל

מחיר פריט ממוצע ברשת ירד אשתקד ב-2% ■ תפתח השנה 17 סניפים חדשים

רשת סופר-פארם ישראל חתמה את שנת 2012 עם עלייה של 6% במכירות, שהסתכמו ב-3.9 מיליארד שקל - כך מסרה היום (ג') הנהלת החברה. מכירות החברה היו גבוהות יותר ועמדו על 1.26 מיליארד דולר, והן כוללות גם את מכירות הרשת בפולין, שהגיעו לכ-190 מיליון דולר. הצמיחה בחנויות הזהות עמדה על 3%.

גם בשנת 2012 הייתה פולין מנוע הרווח העיקרי של החברה, ולמרות שרק 15% מהמכירות מקורן בפולין, המדינה האירופאית הייתה אחראית ל-30% מהרווח של החברה.

בסופר-פארם אומרים כי מגמת שחיקת המחירים נמשכה גם אשתקד, ומחירו של פריט ממוצע ירד ב-2%.

רשת סופר-פארם בישראל מונה 187 סניפים ועתידה לפתוח השנה 17 סניפים נוספים, ש-4 מתוכם הם סניפים שכונתיים קטנים שפועלים תחת השם "סופר-פארם Local".

בשנה החולפת הגבירה סופר-פארם את פעילותה באמצעות חוברות קופונים שהופצו במיליון עותקים, אך גם באמצעות הנפקת קופונים דרך אמצעים דיגיטליים' לרבות טלפונים ניידים, פייסבוק ואתר החברה. לדברי הרשת, בשנת 2012 מומשו מעל 11 מיליון קופונים.

לדברי ניצן לביא, המשנה למנכ"ל סופר-פארם, "הקופונים עבדו בצורה מעולה. זו פעילות לא רווחית, אבל היא מכניסה אנשים לסניף, והסל של מממשי הקופונים רווחי. עדיף לי להפסיד שקל או שניים על שוקולד או שקדי מרק, מאשר להפסיד 100 שקל על בושם כמו המתחרה שלי", אומר לביא - ומכוון לרשת ניו-פארם שיוצאת במבצעי מכירה על בשמים.

למרות הצמיחה אשתקד, הרשת חתמה את חודש ינואר 2012 בסטגנציה, שנבעה כפי הנראה ממכירות נמוכות בימי הסערה.

במהלך השנה הנוכחית תשלים סופר-פארם את המעבר להפצה מרכזית דרך המרלו"ג, מהלך שיאפשר בהמשך לחיסכון בעלויות. במקביל, תקים הרשת מחלקת ספורט למכירת ויטמינים ותוספי תזונה, משקאות ייעודיים לספורטאים, שעוני דופק וכדומה. יעד המכירות שהציבה הרשת במחלקה החדשה הוא 40 מיליון שקל בשנה.

מכירות המותג הפרטי LIFE (בישראל ובפולין) רשמו אשתקד צמיחה של 25%, והמכר הגיע ל-408 מיליון שקל, שהיווה 11% מכלל מכירות החברה.