נעילה חיובית בבורסה; סלקום איבדה 1.15%, דסק"ש 0.6%

הריבית באירופה נותרה ללא שינוי ■ דסק"ש הודיעה כי בכווונתה למכור מניות של סלקום, כור ונכסים ובניין בהיקף של כ-150 מיליון שקל ■ סלקום פרסמה תוצאות ראשוניות לרבעון הרביעי

המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ה') בעליות שערים, ברקע למגמה מעורבת במסחר באירופה, בעקבות הודעת הריבית של ה-ECB. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל. מניות אי.די.בי ריכזו עניין בעקבות ההודעה הדרמטית של דסק"ש. (הרחבה בהמשך)

בסיכום שבועי מדד המעו"ף עלה ב-2.8% ומתחילת השנה עלה ב-2.1%. מדד ת"א 100 עלה השבוע ב-3.3% ומתחילת השנה עלה ב-3.1%. בנק ישראל פרסם השבוע נתונים ראשוניים, מהם עולה כי משקיעי חוץ רכשו בינואר מניות ואג"ח ממשלתי בסך כ-300 מיליון דולר בכל אפיק, וזאת לאחר שבסיכום שנת 2012 רכשו מניות בסך כ-430 מיליון דולר ומכרו אג"ח ממשלתי בסך כ-230 מיליון דולר.

השווקים בארה"ב מסרבים לרדת. המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אמש ביציבות, לאחר שרוב שעות המסחר התנהלו בירידות, כאשר בסיום רק מדד הנאסד"ק נותר בטריטוריה השלילית. ללא נתוני מאקרו מהותיים שהתפרסמו אתמול, מה שהכתיב את קצב במסחר היו הדוחות הכספיים והחדשות מאירופה. החוזים העתידיים על מדדי וול סטריט נסחרים היום ביציבות.

באירופה הותרה היום הריבית ללא שינוי, כצפוי, ברמה של 0.75%. אנליסטים עדיין סבורים כי ישנו מקום להורדת ריבית באירופה בהמשך השנה. (לסיפור המלא)

בישראל, מניות ואגרות החוב של קבוצת אי.די.בי מרכזות היום עניין רב על רקע המהלך שמנסים מחזיקי אג"ח אי.בי.די אחזקות ואי.די.בי פתוח להוביל - חבירה משותפת, הצבת "חומה" נגד נוחי דנקנר והליכה להסדר חוב גם באי.די.בי פתוח. הנציגויות נפגשו בצהריים.

טבע עומדת בתחזיות

חברת טבע הרוויחה 1.32 דולר למניה ברבעון הרביעי של 2012 - סנט אחד מתחת לתחזיות השוק. ההכנסות הסתכמו ב-5.2% מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

דסק"ש, חברת ההחזקות מקבוצת IDB של נוחי דנקנר, הודיעה היום לבורסה על כוונתה למכור כבר בימים הקרובים מניות סלקום, כור, ונכסים ובנין , המוחזקות על ידה, בשווי כולל של כ-150 מיליון שקל, וזאת בעסקאות מחוץ לבורסה. (לסיפור המלא)

בתוך כך, סלקום פרסמה היום את התוצאות הראשוניות לרבעון הרביעי של 2012, וזאת לבקשת בעלת השליטה בה, קבוצת IDB של נוחי דנקנר. על פי התוצאות המקדמיות, עתידות ההכנסות הרבעוניות ברבעון החולף להסתכם ב-1.37-1.39 מיליארד שקל. הרווח הנקי צפוי על פי הערכות החברה להסתכם בטווח שבין 100 ל-115 מיליון שקל, כאשר ה-EBITDA צפוי להסתכם ב-360 עד 375 מיליון שקל.

מניות הקשורות לשוק הרכב, כמו דלק רכב , או החברה לישראל , מגיבות לידיעה שפרסמנו אתמול ב"גלובס". אגף התקציבים באוצר בוחן כמה חלופות להעלאת המס על כלי רכב חדשים בתקופה הנראית לעין. חלופה אחת כוללת את עדכון "המס הירוק", שאושר בממשלה כבר לפני כשנתיים ונדחה עד לאחר הבחירות, בין השאר בשל התנגדות השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן. צעד זה צפוי להכניס 400-500 מיליון שקל בשנה לקופת המדינה. ל"גלובס" נודע כי במסגרת דיל שגובש בחלופה זו ילווה הצעד, אם יתקבל, גם בהפחתה משמעותית - וייתכן שאף ביטול - של שווי השימוש המוטל על רכב חשמלי. זאת, ככל הנראה, על פי סיכום מוקדם עם השר ארדן.

קרדיט סוויס רשם רווח של 436 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2012 וזאת לעומת הפסד של כ-700 מיליון דולר ברבעון המקביל של 2011. האנליסטים של סוכנות "בלומברג" צפו שהבנק יציג רווח של כ-711 מיליון דולר. נציין את כור המחזיקה בכ-3.2% ממניות הבנק השוויצרי.

יום לאחר שאלביט הדמיה הודיעה על פתיחת מו"מ להסדר חוב עם מחזיקי האג"ח שלה, המשיכו אתמול כל 8 סדרות האג"ח שלה לרדת בשיעור חד של עד 16.8%. אבי שוויצר, סמנכ"ל מחקר ואנליזה מהראל פיננסים, אמר אתמול כי: "אני לא יודע מה זיסר יכול להציע - אין לו כסף, ובנק הפועלים לא ייתן לו להכניס אגורה לאלביט הדמיה. תהיה כאן תספורת של לפחות 1 מיליארד שקל. בסוף 2007 היו לו 50% מחברה בשווי 5.7 מיליארד שקל, זיסר עצמו היה שווה מיליארד וחצי שקל נטו. היום הוא שווה מינוס 800 מיליון שקל".

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]